A OAdriana Olaru
Card de credit de la Banca Transilvania
Evitați Banca Transilvania!!!
BT24 este cea mai proastă aplicație de internet banking. Pentru a accesa BT24 este nevoie de o parolă care expiră după 3 luni. Dacă vrei să faci o plată cu cardul, ți se mai cere altă parolă ( ”Parola mea unică”), valabilă tot 3 luni. Cele 2 parole nu expiră simultan. Ca să vezi ce bani ți-au intrat sau ieșit din cont, trebuie să parcurgi niște pași complicați, pe care nu poți să-i memorezi și trebuie să-i descoperi de fiecare dată. Extrase de cont sau ordine de plată se pot descărca doar din ultimile 6 luni.
Ca măsuri de securitate, au intodus restricții care limitează drepturile clienților de a dispune de banii lor când și cum vor. Astfel, în seara zilei de 6 septembrie, am vrut să lichidez un depozit de 7500 lei pentru a plăti o comandă de 8400 lei la Altex. Am primit mesaj că operațiunea va fi procesată în viitor. Pentru că aveam nevoie urgentă de bani, am cerut sorei mele să-mi vireze din contul ei de la Banca Transilvania suma de 5000 lei. Surpriză! Banii au intrat în cont, deși banii din depozitul meu nu intraseră. Totuși, acești bani nu mi-au folosit la nimic deoarece plata a fost refuzată pe motiv că am depășit limita. Am anulat comanda și am făcut o nouă comandă, alegând ca metodă de plată transferul bancar. Banii au plecat din contul meu pe 7 septembrie la ora 0.00 dar nu au ajuns nici acum în contul în care i-am trimis. Am dat niște telefoane și am aflat că banii vor ajunge în 3-5 zile. Așadar, produsele nu le voi mai primi în data de 8 septembrie, cum era stabilit. Mai mult, este posibil ca peste 3-5 zile acele produse să nu mai fie în stoc iar banii virați la Altex îi voi recupera peste alte 3 zile.
După o jumătate de oră de așteptare, am vorbit cu o angajată de la Banca Transilvania care mi-a spus că suma limită standard pentru plata cu cardul este de 9000 lei. I-am spus că mi-a fost refuzată plata sumei de 8400 lei. Mi-a explicat că plata a fost refuzată deoarece mai făcusem alte plăți cu cardul, care, cumulate, au depășit 9000 lei. A omis să-mi spună pe ce perioadă de timp se calculează valoarea sumelor plătite cu cardul (o lună, un an). Mi-a ridicat plafonul la suma de 30000 lei, dar pe o perioadă de 3 luni. Peste 3 luni trebuie să solicit din nou extinderea plafonului standard.
Am mai avut o problemă asemănătoare cu cardul în euro, când eram în străinătate și nu am putut să plătesc cazarea la hotel.
Mă întreb dacă e vorba numai de incompetență sau și de o atitudine de sfidare și abuz la adresa clienților. Anunț Banca Transilvania că îl voi spune ADIO cât mai curând posibil.
07-09-2023