Vocea clientului Alpha Bank - Credit nevoi personale

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

Alpha Bank - Credit nevoi personale

17 Ianuarie 2011

In data de 04.07.2008 am contractat la ALPHA BANK ROMANIA S.A. - Agentia Perla, o facilitate de credit si garantie reala imobiliara. Dupa circa doi ani de la contractarea imprumutului, din cauza dificultatilor financiare, am ajuns in situatia de a nu mai putea efectua la timp platile catre banca, respectiv la o intarziere la plata de cca 90 de zile si o restanta de 1977,94 RON. Ca urmare, in data de 12.03.2010 am facut o cerere in care precizam problemele cu care ma confrunt, la care am anexat toate documentele doveditoare. Ulterior, cererea de reesalonare a fost refuzata, motivul fiind ca nu mi-a scazut salariul (desi in solicitarea de resalonare precizasem ca la data contractarii imprumutului dispuneam de venituri suplimentare din colaborari care ulterior, din cauza crizei economice, au incetat) propunandu-mi-se ca solutie introducerea restantei de 1977,94 RON in valoarea creditului si prelungirea duratei acestuia la 141 luni. Neavand alta solutie, am semnat Actul Aditional. De la data semnarii Actului Aditional am tinut in permanenta legatura cu banca si am comunicat dificultatile financiare cu care ma confrunt, explicand ca solutia aleasa de reesalonare a restantei nu ma ajuta, in conditiile in care in prezent rata este de cca 470 RON, in vreme ce salariul meu net este de cca 1160 RON. in momentul in care intarzierea la plata s-a apropiat din nou de 90 de zile, am inceput sa fiu sunata de cateva ori pe saptamana de o doamna din Centrala bancii, care m-a anuntat ca daca nu reusesc sa platesc o rata restanta, dosarul va pleca in instanta. Am solicitat si in acest caz ajutorul, rugand-o pe doamna respectiva si-mi propuna si dansa o solutie de rezolvare a problemei. Solutia propusa a fost sa obtin o adeverinta de la firma cu care avusesem colaborarea in domeniul traducerilor, din care sa reiasa ca aceasta colaborare a incetat, astfel diminuandu-se veniturile mele lunare. Am obtinut adeverinta si in data de 27.09.2010 m-am prezentat la sucursala bancii, unde initial mi s-a spus ca din adeverinta nu rezulta veniturile pe care le-am obtinut pe perioada colaborarii. Am raspuns ca aceste venituri se pot obtine de la Administratia Financiara, unde am depus declaratia de venit, dar mi s-a spus ca nimeni nu va verifica acest lucru. Am continuat prin a sugera ca voi solicita o noua adeverinta, din care sa rezulte exact veniturile obtinute din traduceri, insa angajata a spus ca trebuie sa vorbeasca mai intaii cu seful agentiei. In urma discutiei dintre cei doi, la care eu nu am fost invitata sa particip, angajata s-a intors si mi-a comunicat ca, deoarece in data de 20.05.2010 semnasem Actul Aditional prin care se refinanta restanta de la acea data catre banca, in prezent nu mai am dreptul sa fac nicio cerere de reesaloare si, ca atare, date fiind problemele pe care le am, probabil ca dosarul va fi preluat de o firma de recuperatori si ulterior inaintat instantei. Deoarece stiam in principiu ca nu mi se poate pune poprire decat pe o 1/3 din salariu, fapt care ar fi redus rata de la cca 470 RON, cat este in prezent, la cca 330 RON, am intrebat totusi care sunt etapele de urmat in cazul in care se ajunge totusi la instanta, dar angajata bancii mi-a spus ca pe ei nu-i mai intereseaza ce se intampla cu dosarul in acest caz. Am solicitat totusi sa discut cu cineva din conducerea bancii, la nivel superior acestei sucursale, insa am fost din nou refuzata. In tot acest timp, am intrat si pe forumul clientilor nemultumiti de ALPHA BANK alphaoug50@yahoogroups.com, pentru a vedea modul in care se vor organiza acestia, insa am renuntat la ma alatura procesului pe care il vor intenta bancii, deoarece nu dispun de banii necesari pentru a achita taxa avocatului care ii va reprezenta in instanta. Indata de 28.309.10 am apelat la ANPC, in speranta ca voi fi ajutata. La o saptamana de la reclamatia respectiva am fost contactata de o doamna din centrala bancii, care s-a recomandat Mirela Tudor si care mi-a propus o rescadentare a creditului pe termen de 1 an, rata urmand sa fie de 250 RON/luna. Urma ca cei din sucursala sa ma contacteze pentru a semna actul aditional, insa de atunci nu m-a mai cautat nimeni. In decembrie am primit raspunsul de la ANPC, care imi era defavorbail, deoarece, conform reglementarilor bancii, nu aveam dreptul decat la o refinantare pe an. Am apelat la Conso pentru solutionarea problemei, iar in data de 11.01.2011 am primit o instiintare de la banca in care mi se comunica faptul ca Alpha Bank a reziliat contractul de imprumut, datoria mea devenind scadenta. In acest moment chiar nu stiu care va fi modul de solutionare a problemei. Banuiesc ca in final se va ajunge sa mi se puna poprire pe salariu. Ca atare, va sfatuiesc sa nu apelati la serviciile Alpha Bank, si in mod special la Sucursala Perla Bucuresti.

Alina Iulia Ilie (Bucuresti, Bucuresti)

Alpha Bank - Credit nevoi personale

08 Septembrie 2010

Si clienti Alpha Bank nemultumiti de actele aditionale propuse de banca se pregatesc de proces colectiv. Deocamdata grupul este in stare incipienta de organizare avand doar 1 zi de exitenta dar deja 144 de membrii. Urmeaza a fi trimise si petitii catre Presedentie, Parlament.

Danut Sandu (Bucuresti, Bucuresti)

Alpha Bank - Credit nevoi personale

31 Martie 2010

Am un credit de nevoi personale la Alpha Bank si zilele trecute am trecut sa cer un grafic de rambursare la sediul central din Iasi. La ghiseu mi s-a inmanat un nou scadentar si doamna de acolo m-a pus sa il semnez. Intrebat de ce trebuie sa il semnez si ce reprezinta mi-a raspun ca ea nu are toata ziua la dispozitie si ca mai are si alte lucruri de facut.Dupa asta am aflat ca de fapt noul scadentar este un act aditional. mi se pare o mare nesimtire... ca mod de impunere a acestui act aditional, fara nici o explicatie si mai ales comportamentul doamnei de la ghiseu.

Hanganu Ionut (Iasi, Iasi)

Alpha Bank - Credit nevoi personale

22 Noiembrie 2009

Incepand cu 2 noiembrie Alpha Bank si-a schimbat programul in care sunt introduse operatiunile. Am avut ghinionul sa vreu sa imi platesc rata la un credit de nevoi personale chiar in data de 2 noiembrie. Am fost la sucursala de pe Pallady, in naivitatea mea crezand ca in 5 minute rezolv si pot sa ajung la timp la munca. Socoteala nu s-a potrivit pentru ca cei de la banca habar nu aveau sa opereze in noul soft. Fata de la ghiseu a stat jumatate de ora la telefon cu colegii de la tehnic sa afle ce trebuie sa introduca intr-un camp. La remarcele mele managerul sucursalei mi-a cerut sa am intelegere ca este prima lor zi cu noul soft. Imi pare rau ca nu mi se pare normal sa inteleg ca ei sa isi invete programul de operare cat stau eu la coada. Am plecat si am revenit a 2-a zi la sucursala de pe Maniu, de data acecasta inarmata cu alte asteptari, stiam ca o sa dureze si a ajutat si atitudinea managerului de sucursala, o doammna foarte activa care isi ajuta colegii si intretinea clientii de la coada. Ma rog, am asteptat, am ajuns in sfarsit la ghiseu, si pentru faptul ca nu eram titularul creditului si aveam si bani in alta moneda decat creditul, ca sa platesc rata, a trebuit sa ma plimb la 2 ghisee, sa completez un formular si sa dau 6!!! semnaturi. Nu stiu ce au urmarit prin schimbarea soft-ului insa mi se pare inadmisibil ca o operatiune atat de simpla sa necesite 15 minute de stat in fata ghiseului ca operatorul sa completeze in nu stiu cate ferestre sa scoata 6 foi pe care clientul sa le semneze! Dupa aceasta experienta m-am decis sa fac totul prin Internet Baking, va trebui sa imi rezolv asta, si sa termin cu drumurile la banci pentru ca dauneaza grav psihicului :)

Valentina Postelnicu (Bucuresti, Bucuresti)

Inapoi sus