top banner

Vocea clientului

Opinii, recenzii și păreri despre produsele financiare

Recenzii servicii financiare

M NMariana Nedelcu
Credit nevoi personale de la BCR

<p><strong>Revin asupra

<p><strong>Revin asupra creditului contractat in februarie 2008, cu urmatoarele detalii mentionate si prin actiunea formulata catre instanta de judecata:</strong></p> <p>In prezent nu exista un extras de cont care sa monitorizeze absolut toate operatiunile, exista un extras evaziv, in care nu se regaseste sumele de lei care sunt in plus ramase in cont, deasemeni nu se vede daca exista vreo suma de lei in minus care sa faca dovada unei eventuale restante. Bineinteles am formulat catre BCR un inscris prin care am solicitat eliberarea unui<strong> extras de cont al creditului care sa ramana in aceeasi forma pana la rambursare totala a ratelor si care sa contina urmatoarele:</strong> -<strong>data scadenta (exemplu: 28.02.2010);</strong> -<strong>rata credit (exemplu: 77.74 lei);</strong> -<strong>rata dobanda (exemplu: 93.34 lei);</strong> -<strong>comision de administrare (adica: 6.50 lei / luna);</strong> -<strong>comision risc (adica: 29.90 lei / luna);</strong> -<strong>total rata (exemplu: 207.48); </strong> -<strong>suma de plata pe luna (conform graficului de rambursare anexat la prezentul contract de credit, adica: 207.48 lei / luna);</strong> -<strong>debitul total existent in cont actualizat in fiecare luna (adica: in cazul de fata: debitul existent in prezent este: 687.15 lei);</strong> -<strong>creditul total existent in cont actualizat in fiecare luna (daca exista sume in minus existente in cont – in cazul de fata nu exista);</strong> Referitor la ultimele doua raspunsuri primite din centrala BCR avand nr. 4674/27.01.2010 si nr. 5615/02.03.2010,<strong> omite faptul ca: punctul 5 din contractul incheiat intre reclamanta si parata, expune clar si niste exceptii, anume: punctul 7 si 8, care face referire strict la o eventuala plata intarziata a ratelor. </strong>Iar in contract<strong> </strong>dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, <strong>la care se adauga 2.95 (de lei!!?). Deasemeni se omite confirmarea informatiilor transmise biroului de credite.</strong> <strong>Potrivit punctului nr. 4 din contractul mai sus amintit, creditul va fi rambursat in 120 rate lunare conform graficului de rambursare anexat</strong>, deci: suma inscrisa in grafic este cea corecta, precum si datele care exista inscrise in raportul detaliat al biroului de credit si anume: la rubrica “suma de plata pe luna” este: 207 lei, adica: (valoare lunara programata este 207 lei inca din 28.03.2008, respectiv totalul sumelor de plata 207 lei);Potrivit punctului nr. 5 al prezentului contract: “La data incheierii prezentului contract <strong>dobanda curenta este de 9.9 % pe an si este fixa in primele 3 luni si administrata ulterior</strong>. Dobanda fixa se mentine constanta pe o perioada de 3 luni, incepand cu data primei trageri, cu exceptiile prevazute la punctul 7 si 8. Dupa aceasta data, dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95”.Punctul nr. 7: Nivelul dobanzii curente la credite se stabileste de banca in functie de serviciul datoriei imprumutatului astfel: -daca imprumutatul nu inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta sau acestea sunt de pana la 7 zile inclusive, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5; -daca imprumutatul inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta cuprinse intre 8 si 30 de zile, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5, la care se adauga 1 puncte procentuale; -daca imprumutatul inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta de peste 31 zile inclusiv, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5, la care se adauga 3 puncte procentuale. Punctul nr. 8: Dobanda majorata in functie de serviciul datoriei in cazul creditelor restante: a) pana la 30 zile, este dobanda curenta inscrisa la punctul 5 la care se adauga 7 puncte procentuale; b)peste 31 zile inclusive, este dobanda curenta inscrisa la punctul 5 la care se adauga 7 puncte procentuale. In cazul de fata nu exista vreo restanta  pentru a fi aplicata afirmatia (care face referire la eventuale restante) adica: Dobanda fixa se mentine constanta pe o perioada de 3 luni, incepand cu data primei trageri, cu exceptiile prevazute la punctul 7 si 8. Dupa aceasta data, dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95. <strong>intrucat au fost achitate la casieriile BCR sume de lei in plus de fiecare data in decursul perioadelor – 28.05.2008 si pana la data 15.04.2009</strong>.<strong>Asadar, se aplica prevederea primara a punctului nr. 5 si anume: La data incheierii prezentului contract dobanda curenta este de 9.9 % pe an si este fixa in primele 3 luni si administrata ulterior.</strong> Deasemeni, exista si o incalcare a prevederilor primare ale punctului nr. 5 din contractul mai sus rubricat, adica:  situatia prezentului credit nu este restanta, este la zi, mai mult decat atat <strong>in cont exista o suma in plus de 686,67 lei (anexa 1)</strong>. Reclamanta a mai constatat si faptul ca BCR-Ghencea in clipa de fata incearca sa sustraga nejustificat sume de lei prin abordari ale S.C. CREDIT EXPRES FINANCIAL SERVICES S.R.L.Avand in vedere faptul ca: in clipa de fata “NU exista vreo restanta”, abordarile repetate, agresive si insistente cu privire la creditul contractat in sucursala BCR – Ghencea, ale S.C. CREDIT EXPRES FINANCIAL SERVICES S.R.L. - avand sediul social in Calea Serban Voda 133, Bucuresti – <strong>sunt nejustificate si ilegale</strong>. Evenimentele de hartuire prin apeluri telefonice repetate, insistente, agresive si diverse notificari desfasurate incepand cu luna decembrie 2009 si pana in prezent ale ale acestei societati de recuperare debite (fara numar de inregistrare, stampila si semnatura in original), indreptateste subsemnata sa creada ca BANCA COMERCIALA ROMANA este o institutie bancara care nu isi respecta obligatiile contractuale, intrucat punctul nr. 5 din contractul de credit mai sus mentionat REGLEMENTEAZA CLAR obligatiile celor doua parti semnatare.<strong>SUBSEMNATA CONSIDERA: “chiar daca situatia economica a tarii afecteaza intreg teritoriul tarii”, acest aspect nu confera BCR-ului vreun drept de constrangere a vreunui client in vederea obtinerii unor sume de lei necuvenite.</strong> Referitor la conditiile generale de creditare anexate contractului nu am cunostinta, pentru faptul ca nu s-a adus in discutie la momentul incheierii contractului despre vreun aspect cu o legatura semnificativa catre acea directie, la acel moment nu s-a analizat contractul, contractanta fiind asigurata de catre dna ofiter de credite ca nu se va plati niciodata peste 250 lei pe luna ca si rata ori ce s-ar intampla, deasemeni am <strong>solicitat eliberarea unui exemplar al acestor conditii pe care inca nu l-am primit in prezent.</strong> <strong>Prezentul exemplu se refera la luna curenta adica: februarie 2010 si reprezinta un model al extrasului de cont care, in mod legal, trebuie sa fie prezent in orice credit; </strong> Mentionez faptul ca la data incheierii contractului de credit, BCR sub pretextul “puteti obtine creditul numai daca incheiem o asigurare in caz de accident si deschiderea de catre dvs a unui cont curent personal” a beneficiat de vanzarea unor doua produse care nu sunt mentionate in contractul de credit (aici intervine falsa prezentare a produsului, respectiv inducerea in eroare a clientului cu privire la produsul contractat).

22-03-2010

B IBurtan Ionel
Credit imobiliar de la UniCredit Bank

Daca faceti rambursari i

Daca faceti rambursari in avans, atentie la completarea formularului prin care solicitati asta !!! Pe formular exista doua optiuni, ce sa se intample cu scadentarul dupa returnarea in avans: fie se reduce numarul de rate, fie se reduce rata. Pana aici e totul ok. La momentul completarii formularului nu mi s-a spus despre asta, eu nu am bifat nici una din ele. Totusi functinarul a bifat dupa plecarea mea pentru mine ce e mai bine pt banca (adica reducerea ratei). Foarte interesanta a fost reactia la o vizita ulteriora. Acelasi functionar, mi-a aratat formularul si bifa facuta cu acelasi pix (evident nu in stilul meu de a face bife, se poate confrunta cu orice alte bife pe care le mai am prin actele de la ei). Solutia lui a fost cu atat mai ciudata cu cat pe acelasi formular este telefonul meu mobil, putea sa sune si sa ma intrebe. Cand am observat tupeul si incercarile de minimizare ale efectului, am preferat sa nu continui sa discut in contradictoriu, stiind ca oricum o sa lichidez complet creditul in curand. Pe de alta parte, un alt coleg al functionarului tupeist, a fost de mare ajutor in a ma sfatui in alte probleme pe care le-am discutat cu aceeasi ocazie - deci nu e o regula cu toti angajatii lor. Acestea s-au petrecut la sediul principal din Aviatorilor in Decembrie 2009-Ianuarie 2010.

21-03-2010

V BVali Berbeci
Credit nevoi personale cu ipoteca de la BCR

Buna ziua, Am in deru

Buna ziua, Am in derulare de doi ani un credit de nevoi personale cu ipoteca in ron la BCR si dobanda administrata. Acum, pentru ca au aparut si alte produse financiare tot de acest tip dar, cu dobanda variabila semnificativ mai mica, intentionez sa realizez un credit de refinantare tot in cadrul BCR. Am inteles ca se achita comision de analiza,de acordare, insa nelamurirea mea este de ce trebuie sa se incheie o alta ipoteca, in conditiile in care pe extrasul de carte funciara de informare de la cadastru apare clar ca apartamentul este ipotecat in favoarea BCR, si, mai mult, valoarea noului credit nu depaseste valoarea celui initial. In speranta unui raspuns, va multumesc!

21-03-2010

O SOltea Belciuganu-director Marketing si Comunicare, CEC Bank
Credit imobiliar de la CEC Bank

Referitor la sesizarea d

Referitor la sesizarea dlui Adrian Minea, va comunicam faptul ca imobilul propus nu poate fi luat in garantie deoarece nu beneficiaza de cale de acces separata, accesul facandu-se prin curtea imobilului detinut de parinti. Din punct de vedere juridic si din punct de vedere al evaluarii, imobilul propus nu poate fi luat in garantie decat impreuna cu cel detinut de solicitant.

19-03-2010

O SOltea Belciuganu-director Marketing si Comunicare, CEC Bank
Probleme diverse de la CEC Bank

Referitor la sesizarea d

Referitor la sesizarea doamnei Elena Stefan, va comunicam faptul ca aspectele prezentate vin in intampinarea preocuparilor noastre permanente de imbunatatire a calitatii serviciilor oferite clientilor CEC Bank. Mentionam ca in toate unitatile bancii, activitatea din front-office este sustinuta in principal de ofiteri de cont si casieri, conform atributiilor specifice. Astfel, daca un client doreste sa plateasca taxe, impozite, amenzi, rate la credite sau facturi, sa retraga numerar de pe card prin EPOS sau sa solicite schimb valutar, se adreseaza direct casierilor. Celelalte operatiuni pe produse specifice Bancii sunt initiate de ofiterii de cont si apoi finalizate de casieri. Personalul unitatilor este in masura sa ofere cu promptitudine si competenta orice informatii utile clientului, menite sa dezvolte o atitudine pozitiva de colaborare.

19-03-2010

R MRamona Moldovan
Economisire Creditare de la BCR Banca pentru Locuinte

Si mie mi-a fost prezent

Si mie mi-a fost prezentat un produs de conomisire creditare de la BCR BpL in felul urmator: inchei de exemplu un contract tip economii plus cu o valoare de 100.000 Ron care presupunea ca in minim 18 luni si maxim 5 ani eu sa economisesc 40% din valoarea contractata (chiar daca cerintele acestui produs impun o suma economisita de 50% din suma contractata) adica aproximativ 40.000 aceasta suma incluzand si prima de la stat, nefiind nevoita insa, sa depun bani in fiecare luna, avand posibilitatea sa depun o suma mai mare odata la cateva luni. Prima de de la stat se calculeaza o singura data pe an in baza economiilor mele din anul respectiv iar dobanda bancii este de 3%. Daca de exemplu au trecut 18 luni si eu am economisit deja 40% din suma contractata pot sa trec la produsul locuinta plus si voi beneficia de un credit de 60% din suma contractata pe care il voi putea restitui in 7 ani si 4 luni (88luni) cu o dobanda de 5% (cerintele acestui tip de produs impunand restituirea banilor in 5 ani adica 60 de luni) As dori sa stiu daca informatiile care mi-au fost furnizate sunt corecte si eventual sa imi fie furnizate si alte informati de care ar trebui sa stiu.

19-03-2010

Răspuns BCR Banca pentru Locuinte

Timpul de asteptare pana la repartizarea contractului (momentul in care clientul poate dispune de suma economisita si are posibilitatea sa solicite creditul pentru domeniul locativ, adica diferenta dintre suma economisita si valoarea contractului) este influentat de comportamentul clientului in faza de economisire, respectiv de ritmicitatea si valoarea depunerilor sale. Daca clientul este orientat spre un plasament foarte avantajos, perioada optima de economisire recomandata este de 5 ani. In plus, dupa 5 ani clientul nu mai este obligat sa faca dovada investitiilor locative, daca nu solicita creditul pentru domeniul locativ. Daca un client alege sa depuna ratele minime lunare stabilite prin contract atunci timpul de asteptare pana la repartizare este de 5 ani. Clientii pot obtine de la consilierii BCR sau consilierii din sediile regionale BCR BPL o simulare a evolutiei contului de economii. Avand in vedere ca sistemul de economisire si creditare este unul colectiv, constand din acceptarea de depozite de la clienti in favoarea colectivului si acordarea ulterioara de credite, banca calculeaza pentru fiecare contract in parte Cifra de evaluare. Cifra de evaluare este un indicator calculat in baza unei formule matematice si care stabileste ordinea de repartizare a contractelor. Factorul principal care influenteza valoarea indicatorului este "aportul clientului", respectiv contributia sa baneasca in cadrul colectivului. Astfel daca clientul alege sa faca depuneri mai mari, peste valoarea ratelor de economisire el poate influenta cifra de evaluare si respectiv poate scurta timpul de asteptare, deoarece clientii cu o cifra de evaluare mai mare vor fi repartizati cu prioritate. Prin urmare, pentru ca un contract sa poata fi repartizat trebuie indeplinite cumulativ urmatoarele conditii: timp minim de asteptare de 18 luni, sold minim economisit (in functie de tipul de contract 40% sau 50% din valoarea contractului) si cifra de evaluare minim 0,6. Detalii cu privire la Cifra de evaluare sunt prezentate in CGC, cap. 4 - Repartizarea contractelor. La solicitarea clientului, banca poate acorda o finantare anticipata sau intermediara. Finantarea intermediara se acorda in cazul in care soldul minim de economisit a fost acumulat fara a fi indeplinite insa celelalte conditii de repartizare, iar finantarea anticipata se acorda in cazul in care nu s-a acumulat soldul minim de economisit, ci doar echivalentul a 12 rate lunare de economisire. Oana Folcic, Ofiter bancar, Directia Clienti,

M GMihai Glodici
Credit imobiliar de la UniCredit Bank

Am contractat un credit

Am contractat un credit ipotecar in anul 2007 care contine si asigurare de viata obligatorie in favoarea bancii.Asigurarea e facuta de UNICREDIT la ASigurari Tiriac in numele meu. In urma discutiilor purtate cu directoarea bancii (in Baia Mare) am intrebat daca la sfarsitul perioadei eu beneficiez de aceasta asigurare si mi-a raspuns ca nu . Poate cineva sa-mi si mie de ce nu se poate,deoarece consider ca aceasta asigurare apare in credit si corect ar fi ca dupa rambursarea creditului sa pot beneficia de aceasta asigurare. Va multumesc!

18-03-2010

G PGabriela Patroiu
Credit nevoi personale de la Raiffeisen Bank

<p>Subsemnata Patroiu Va

<p>Subsemnata Patroiu Vasilica Gabriela fosta Dinca, cu domiciliul in Pitesti, str. C***, bl. **, sc. *, ap. *, jud. A*ges,va aduc la cunostinta urmatoarele : la data de 12.09.2006 mi-a fost acordat de catre banca Raiffeissen un credit in valoare de 3500 euro pentru nevoi personale nenominalizate. In urma divortului din anul 2007, avand si copil in intretinere, m-am aflat in imposibilitate de a mai respecta contractul chiar daca pana la acea data a divortului platile au fost facute la timp, drept urmare in baza adresei nr. 1568/05.11.2008 executorul bancar Albu Cornel Leonard mi-a facut somatie in sensul de a achita suma de 4250 euro - echivalentul a 15.800 Ron reprezentand credit restant precum si dobanzi si penalitati calculate pana la acea data de 05.11.2008 plus cheltuieli de executare silita.<br /> La data de 14.11.2008 am depus personal suma de 262 Ron dupa care in fiecare luna, Grupul Scolar Constructii de Masini Colibasi, prin ordin de plata, a achitat bancii &frac12; din salariul meu conform popririi primite, inclusiv februarie 2010.<br /> La data de 01.03.2010, interesandu-ma la banca, la executorul bancar, cat mi s-a retinut si cat mai este de restituit, am fost instiintata de catre acesta ca in perioada noiembrie 2008 &ndash; februarie 2010 a fost retinuta suma de 1211 euro ramanand o restanta de 4055 euro &ndash; echivalentul transformat in lei la 16.666 Ron, toate acestea fiind scrise pe un biletel de mana, neexistand in acest sens vreun document legal.<br /> Fata de aceasta situatie constat ca de la echivalentul a 15.800 Ron restant (la data somatiei) a crescut intr-un an si trei luni la 16.666 Ron, deci prin sumele depuse de instutie nu s-a recuperat niciun credit, insemnand ca intotdeauna mi se va mari creditul restant si niciodata nu se va mai recupera eu platind doar dobanzi, penalitati si comisioane, total diferit fata de ceea ce mi-a fost adus la cunostinta prin acea somatie si implicit suma restanta modificandu-se ulterior fara explicatii.<br /> Va rugam a se analiza situatia de fata si a se lua masuri pentru care motiv acest credit restant in loc sa scada el creste luna de luna neexistant nicio cale de scadere, ci doar de crestere. De asemenea, executorul bancar in persoana sus-numitului a tinut sa adauge ca eu platesc doar dobanzi, penalitati si cheltuielile de deplasare (comision) ale dumnealui asta doar datorita faptului ca suma poprita din salariul meu, in viziunea bancii si a executorului este mult prea mica pentru a achita si din credit.<br /> Tineti cont ca nu am primit niciun desfasurator (document din care sa reiasa dobanzile, penalitatile si comisionul executorului bancar de deplasare avand in vedere ca doar o singura data a luat legatura cu mine, domiciliul meu fiind in acelasi bloc cu mama dumnealui), deasemenea ratele ramase (perioada de timp) raportata la suma poprita din salariu, deci inseamna ca acest credit nu va mai fi recuperat niciodata ??<br /> In speranta ca se va lamuri situatia de fata, va multumesc anticipat pentru sprijinul acordat avand in vedere ca la ora actuala nu stiu cui as mai putea sa ma adresez in afara institutiei d-voastra.<br /> Mentionez ca pe data de 08.03.2010 a fost trimisa o a doua somatie, somatie ce de aceasta data, cuprindea o alta suma datorata bancii, mult mai explicita, somatie care se adresa doar institutiei la care lucrez, eu nestiind absolut nimic. Tot in aceasta somatie, in afara de cei 1/2 din salariu se cere o suplimentare a popririi la mai mult de 1/2 din salariu, fiind si singura intretinatoare de familie - avand un copil minor spre crestere si ingrijire. Nu stiu daca e normal, dar in plicul trimis de executorul bancar pe adresa institutiei mele, s-au gasit:prima somatie de executare silita care difera fata de ceea ce am primit eu la acea data de noiembrie 2008, este mult mai explicita, o a doua somatie ce prevede suplimentarea popririi si o copie a contractului de imprumut.<br /> O alta anomalie a fost si inlesnirea acestui imprumut la care, de ce sa nu recunosc, am avut incredere deoarece persoana care ne-a indrumat este o alta angajata a bancii Raiffeisen Bank, si anume Tudor Mihaela, angajata ce il stia pe fostul meu sot de ani de zile, la randu-mi si eu&hellip; In baza adeverintei de salariu eu nu ma incadram la aceasta suma de 3500 euro, dar impreuna cu adeverinta de venit a ex-sotului meu , am intrunit toate conditiile. Din pacate, avand incredere in sus-numita Tudor Mihaela, am luat de bun cele spuse de dumneai ca, in eventualitatea unei neintelegeri intre soti - ambii sunt co-debitori, dar dumneai nu l-a pus ex-sotul sa semneze pe contractul de imprumut, tocmai pentru a fi ferit de orice responsabilitati.<br /> La data de 23.05.2008, am depus o sesizare la Raiffeisen Bank in vederea clarificarii situatiei deoarece divortasem de sot - Dinca Eduard Alexandru, in vederea stabilirii sumelor poprite nu doar la mine, ci si la ex-sot. Cererea a fost inregistrata cu nr. de intrare 2505/23.05.2008 dar, din pacate nici in ziua de azi nu am fost contactata sau sa fi primit raspuns. Posed copiile, si cele trimise catre &ldquo;mama&rdquo; Raiffeisen Bank Bucuresti, deci oricand vi le pot pune la dispozitie.</p> <p>Multumesc anticipat!</p>

17-03-2010

N Aneculai andone
Credit auto de la BRD

in 2008 cand dobanda a s

in 2008 cand dobanda a scazut s-au facut ca ploua,dar in 2009 cand a inceput criza au si sarit cu dobanda la creditul pe care il aveam.intr-un cuvant sant niste JIGODII ORDINARE,au motivat ca au crescut cheltuielile dar au mai deschis citeva zeci de filiale

17-03-2010

L VLaurentiu -Adrian Voiculescu
Prima casa de la BRD

Am avut o intarziere de

Am avut o intarziere de 1 zi la plata ratei lunare catre BRD si mi-a fost luata o penalizare de 10 euro.Intarzierea s-a produs din cauza faptului ca ziua de plata a fost duminica iar eu am fost luni la prima ora, dar pt. ei nu a contat.Oricum, mi-a fost dat de inteles ca o intarziere de o zi sau una de 30 de zile tot cu eceeasi suma se "taxeaza".Se pare ca in relatia banca-client numai ei au dreptate. Apoi modificarea ratei s-a produs fara ca eu sa fiu anuntat in prealabil. Mi s-a comunicat in momentul in care am platit ca s-a schimbat EURIBOR-ul. Intreband de ce nu m-au anuntat, mi s-a raspuns ca acest lucru a fost anuntat pe canalele media si ca ei nu pot informa fiecare client in parte de modificarile survenite la plata ratelor. Simt ca cineva imi baga mana in buzunar,fara sa intrebe, considerandu-se perfect indreptatit sa faca asta...doar pe spatele lor mi-am cumparat casa, asa cum mi s-a comunicata de la sucursala la care am fost sa platesc.Va multumesc,

17-03-2010

Caută recenzii despre o instituție financiară

Scrie o recenzie