A BAndrei Bucur
Prima casa de la CEC Bank
Buna ziua , vreau sa ach
Buna ziua , vreau sa achizitionez un apartament prin creditul prima casa.
Am nevoie de cateva detalii daca ma incadrez.
1. Creditul va fi facut de mine si viitoarea sotie , se accepta titular si coplatitor in concubinaj?
2. Lucram amandoi la o companie de top din Romania pe segmentul telecom, avem salarii fixe + comisioane din vanzari, banca accepta astfel de venituri?
3. In ce masura ma afecteaza daca in momentul acesta mai am un credit de 20000 cu o rata de 408 lei pe inca 4 ani la banca la care imi incasez salariu?
4. Eu am un salariu de 1750 in mana + comisioane (variabile 1300 - 2200) iar prietena 1000 plus comisioane variabile (1500 - 2900) si amandoi avem vechime in acesta companie de la mijlocul anului 2011, cat de mult se ia in considerare acel comision?
5. In cazul in care decidem sa alegem CEC Bank, trebuie adusa adeverinta tip de la banca, fisa fiscala 2013 , contract de munca?
6. Ambii avem 27 de ani, am citit mai jos ca ar fi un aspect negativ, la veniturile incasate nu vad de ce!
22-05-2014
Referitor la intrebarile dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Se pot accepta si veniturile unui coplatitor in concubinaj, dar proprietarul apartamentului cumparat cu credit va fi doar titularul creditului. Adeverinta de salariu se gaseste pe site-ul bancii www.cec.ro.
Pentru certificarea veniturilor din adeverinta de salariu se pot solicia, dupa caz si documentele de mai jos:
- copia paginii/paginilor din registrul general de evidenta a salariatilor care cuprinde/cuprind inscrierile referitoare la persoana in cauza, semnata si stampilata de una din persoanele care semneaza adeverinta de salariu sau de catre persoana desemnata din cadrul compartimentului resurse umane, salarizare sau contabilitate al societatii respective si avand aplicata stampila/inscrisa, dupa caz, mentiunea “conform cu originalul” pe toate paginile prezentate;
- copia contractului/contractelor individual/individuale de munca, inclusiv a actelor aditionale aferente acestora - inregistrat/inregistrate la Inspectoratul Teritorial de Munca potrivit legii numai in cazul celor incheiate anterior abrogarii, prin O.U.G. nr.123/2010, a Legii nr.130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca - semnata si stampilata de una din persoanele care semneaza adeverinta de salariu sau de catre persoana desemnata din cadrul compartimentului de resurse umane, salarizare sau contabilitate al societatii respective sau confirmata prin confruntarea cu originalul acesteia de catre ofiterul relatii clienti/ofiterul cont/ofiterul Servicii clienti care aplica stampila/inscrie, dupa caz, mentiunea “conform cu originalul”, data, numele in clar si semneaza;
- copia actelor aditionale aferente unui contract individual de Munca;
- documentul eliberat de angajator conform prevederilor Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, din care rezulta venitul realizat in anul anterior, pus la dispozitia acestuia de catre angajator.
Veniturile obtinute din comisioane se pot lua in calcul astfel:
- din documentele de venituri prezentate sa rezulte ca veniturile suplimentare peste salariile de baza au fost realizate pe tot parcursul anului anterior, precum si pe tot parcursul anului in curs pana la data solicitarii creditului;
- se va avea in vedere luarea in calcul a unui procent de 25% din venitul mediu net lunar suplimentar reprezentand comisioane;
- venitul mediu net lunar suplimentar asupra caruia urmeaza sa se aplice procentul mentionat mai sus, va fi cel mai mic rezultat din compararea venitului mediu net lunar suplimentar realizat in anul anterior si cel realizat in anul in curs pana la data solicitarii creditului;
Gradul maxim de indatorare se va stabili in functie de nivelul veniturilor clientului si ale codebitorului, din care se vor scadea cheltuielile cu utilitatile si angajamentele de plata lunare.
Pentru un calcul cat mai exact va invitam sa va prezentati la una din unitatile bancii cu documentele de venituri.