top banner

CSALB a rezolvat sapte litigii in patru luni

18 August 2016 | Autor: Conso

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB), infiintat pentru a permite rezolvarea alternativa a disputelor dintre clienti si banci, anunta solutionarea a sapte cazuri, in patru luni de lucru cu publicul. Alte 123 de solicitari se afla in diverse stadii de solutionare.
Potrivit unui comunicat al CSALB, hotararile din cele sapte dosare au fost agreate de consumatori si comercianti si au si fost puse in aplicare.
”Niciun consumator nu a contestat pana acum solutia propusa de conciliator. Fiecare decizie a fost pronuntata, in medie, in aproximativ 30 de zile, fata de termenul maximal de 90 de zile. De retinut este faptul ca procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori", se mentioneaza in comunicat.
Sapte solutii la 12 conciliatori
Totusi, cifrele anuntate nu par deloc impresionante, avand in vedere ca, la finalul lunii martie, presedintele Centrului, Alexandru Paunescu, anunta in cadrul unui eveniment ca au fost deja acreditati 12 conciliatori, si estima ca un conciliator poate gestiona 10 dosare pe luna.
Tot atunci, Alexandru Paunescu isi exprima convingerea ca foarte multi clienti care sunt in litigiu cu banca vor renunta la procedurile in instanta si vor apela la solutionarea alternativa. Tot el spunea ca la nivelul instantelor din Romania existau, la finalul lunii martie, aproximativ 10.000 de litigii intre clienti si institutii de credit, banci si IFN.
Promovare ”invizibila” pentru CSALB
In aceste conditii, fie deocamdata institutia nu are suficienta credibilitate in fata clientilor, fie Centrul nu este suficient promovat si multi clienti nu stiu ca o astfel de modalitate de solutionare a litigiului cu banca exista.
De altfel, parcurgand site-urile bancilor comerciale din top 10, doar jumatate dintre acestea contin, pe prima pagina, informatii cu privire la acest Centru, insa si acestea in josul paginii, cu caractere putin vizibile, imposibil sa atraga atentia unui client care nu stie de existenta acestui Centru. 
Nici sediul CSALB nu este semnalizat in niciun fel in cladirea care il gazduieste (in conditiile in care accesul se face prin spatele acesteia) sau in curtea care trebuie parcursa pentru a ajunge la intrarea de unde se ia liftul (unde, de asemenea, nu exista niciun semn care sa indice existenta CSALB).
Un prim exemplu de decizie favorabila consumatorilor
Totusi, Centrul se mandreste cu termenele scurte in care sunt solutionate litigiile. Astfel, in comunicat, se mentioneaza si inregistrarea unui record, si anume faptul ca litigiul dintre un consumator din Botosani si banca la care avea un credit s-a stins amiabil in doar 17 zile (pe 25 iulie a fost desemnat conciliatorul, iar pe 10 august s-a pronuntat hotararea).
"Tot schimbul de documente si informatii a fost online, asadar clienta nu a fost nevoita sa vina la Bucuresti. Este vorba despre o doamna din Botosani care s-a adresat Centrului pentru a o ajuta in relatia cu banca. In urma procedurii SAL cu solutie propusa, rata lunara i-a scazut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractul de credit, iar consumatoarea din Botosani a primit si 800 de euro despagubire de la banca", se subliniaza in comunicat.
Pe de alta parte, potrivit comunicatului, cele mai frecvente solicitari venite din partea consumatorilor sunt legate de comisionul de risc sau administrare percepute pentru un credit, de  ratele lunare considerate de consumatori ca fiind marite in mod abuziv, de clauze calificate de catre consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobanzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobanzilor sau de reducerea marjei si inghetarea cursului valutar la data incheierii contractului de credit (in CHF).

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Credite imobiliare

Credite imobiliare
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Credite imobiliare

Alte Articole

Dobanzile la credite au inceput anul bine, dar evolutiile viitoare sunt incerte

Dobanzile la credite au inceput anul bine, dar evolutiile viitoare sunt incerte

IRCC a scazut din ianuarie la 5,66% si urmeaza o noua ajustare in jos in aprilie, dar foamea statului de bani ar putea impiedica BNR sa taie hotarat dobanzile.

14 Ian 2025 | Credite imobiliare
Creditele imobiliare cu dobanzi fixe sub 5% in primii ani prind avant

Creditele imobiliare cu dobanzi fixe sub 5% in primii ani prind avant

Cea mai avantajoasa oferta vine de la BRD, unde dobanda poate fi 4,8% in cazul creditelor “verzi” cu incasare venit si avans de minim 20%.

17 Dec 2024 | Credite imobiliare
Ce diferenta exista intre dobanzile creditelor ipotecare si ale celor de consum?

Ce diferenta exista intre dobanzile creditelor ipotecare si ale celor de consum?

Creditele de consum de valoare mica au cele mai mari dobanzi iar creditele ipotecare cu dobanzi fixe in primii ani-cele mai mici.

03 Dec 2024 | Credite imobiliare
IRCC va scadea cu 0,3% din ianuarie 2025

IRCC va scadea cu 0,3% din ianuarie 2025

Dupa ajustarile dobanzii de politica monetara din iulie si august, IRCC va scadea la randul sau din ianuarie 2025, astfel incat ratele creditelor in lei cu dobanzi variabile vor fi mai mici.

10 Oct 2024 | Credite imobiliare

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul