Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Sediul firmei de acasa se taxeaza ca locuinta

Autor: Conso |

Publicat in: IMM

 

Statul lamureste modul in care se vor impozita cladirile detinute de persoane fizice care folosesc atat ca locuinta cat si ca sediu de firma. In proiectul de modificare a Normelor de aplicare a Codului Fiscal, publicat de Ministerul Finantelor, se mentioneaza ca acestea se impoziteaza ca locuinta daca nu se deduc utilitatile pe firma.

Astfel, proprietarii persoane fizice de cladiri cu destinatie mixta vor fi obligati sa declare pe propria raspundere ca, desi desfasoara activitate la sediu, nu deduc utilitatile. Totodata, dispare obligatia de a completa unele rubrici din declaratia care se depune la taxe locale si, implicit, cerinta de a aduce anumite documente.

In plus, este clarificata sintagma „cheltuieli cu utilitatile”. Potrivit proiectului, acestea sunt cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrica, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare.

Lamuriri in privinta impozitarii terenurilor

De asemenea, statul aduce lamuriri si in privinta impozitarii terenurilor aflate in intravilan, detinute de un singur proprietar in aceeasi localitate.  Recent, Ministerul Finantelor anunta autoritatile locale ca formula de impoziteare din normele in vigoare nu trebuie luata in considerare si ca aceasta va fi modificata.

Proiectul de modificare a normelor contine o serie de exemple concrete de calcul pentru cazuri in care un contribuabil detine mai multe terenuri situate in intravilanul aceleiasi unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.

De asemenea, proiectul de modificare a Normelor aduce o serie de clarificari si la capitolele"Taxa pe valoarea adaugata",  „Accize si alte taxe speciale”, dar si in cazul taxarii inverse.

Ministrul Finantelor, Anca Dragu, a anuntat ca proiectul de Norme va fi aprobat pana la finalul acestei luni.

CNIPMMR a solicitat impozitarea ca locuinta a sediilor firmelor mici si micro

Clarificari in privinta impozitarii cladirilor cu destinatie mixta au fost solicitate, recent, si de Consiliul National al Intrerinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).

Organizatia patronala a solicitat Guvernului ca impozitul perceput sa fie cel specific locuintei macar in cazul firmelor mici si microintreprinderilor.

Reevaluarea cladirii are costuri mari pentru firmele mici

In plus, Consiliul a solicitat renuntarea la reevaluarea cladirii de catre evaluatori autorizati si mentinerea sistemului de impozitare din 2015, care stabilea cotele de impozit in functie de proprietar si raportarea la valoarea contabila.

„Marea majoritate a IMM-urilor isi au sediul la domiciliul intreprinzatorilor si noul sistem de impozitare genereaza o crestere semnificativa a sarcinii fiscale a IMM-urilor, la care se adauga costurile foarte mari pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat", a precizat Consiliul IMM-urior prin intermediul unui comunicat de presa.

Potrivit noului Cod Fiscal, impozitul pe cladirile rezidentiale este cuprins intre 0,08 % si 0,2%, fata de cota din anul 2015 de 0,1 %.

Pentru cladirile nerezidentiale autoritatile locale percep impozit intre 0,2% si 1,3%, raportat la valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.

Potrivit unui studiu de caz realizat la nivelul Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii Galati, noul sistem de impozitare a cladirilor ar avea ca efect "cresterea uriasa a impozitului", cu un indice mediu care variaza intre 36,06% si 1.942,43% in functie de zona de amplasare a imobilului.

Asadar, impozitul pe sediu s-a majorat in anul 2016 fata de anul precedent si de 20 de ori, pentru firmele din anumite localitati, conform calculelor prezentate de Consiliul IMM.

Alte articole din IMM

IMM

Termen final pentru deconturile Start-up Nation 2017! Nu va fi prelungit!

Firmele participante in Programul Start-up Nation 2017 mai au doar trei saptamani pentru depunerea decontului de cheltuieli. Termenul limita maxim este 29 septembrie si nu va fi prelungit, anunta Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat. Citeste mai mult

Ajutoare de stat pentru firme! Ce sume pot obtine?

Firmele care desfasoara activitati de comert si servicii pot depune, in aceasta perioada, cereri de ajutoare de stat nerambursabile pentru promovarea produselor si dezvoltarea afacerii, in cadrul unui program al Ministerului pentru IMM-uri. Institutia a derulat un program similar si pentru microindustrializare. Citeste mai mult

Opinii recente

de Focsani Florin

"BRD refuza sa efectueze o rambursare anticipata par?iala de 2000 Eur ptr un credit PrimaCasa . Motivul comunicat telefonic: „ Norma interna nu permite, ..."

Facebook