Plata defalcata a TVA, mana cereasca pentru banci

Plata defalcata a TVA presupune costuri suplimentare pentru firme, insa aduce venituri importante bancilor. Noul sistem presupune ca fiecare firma sa isi deschida cel putin un cont nou, exclusiv pentru sumele aferente TVA, la banca sau la Trezorerie, iar pentru fiecare factura sa realizeze doua operatiuni de plata.

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a anuntat ca Trezoreria va deschide automat conturi de TVA in lei pentru fiecare firma care participa la sistemul de TVA, care vor functiona in regim gratuit. Pentru platile in valuta, insa, conturile respective se pot deschide doar la banci.

“Toate comisioanele sunt zero, iar extrasele de cont vor fi gratuite si disponibile si online”, precizeaza MFP, referindu-se la conturile deschise la Trezorerie.

Trezoreria a deschis deja conturile de TVA

Drept urmare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta ca a deschis, deja, aceste conturi. Fiecare firma poate afla codul IBAN al contului de TVA deschis la Trezorerie de pe site-ul ANAF, unde a fost implementat un instrument online de identificare. Instrumentul include doar doua campuri de completat. Astfel, contul IBAN de TVA, precum si Trezoreria la care este deschis, pot fi aflate introducand codul de identificare fiscala al companiei si un cod de validare.

Insa si bancile au inceput sa anunte deschiderea de conturi de TVA pentru firme.

CEC Bank este prima care a anuntat deschiderea unor astfel de conturi, cu comision zero atat pentru deschidere cat si pentru inchidere si cu comision redus cu 50% pentru platile interbancare efectuate prin Mobile Banking si Internet Banking. In plus, contul nu are comision de administrare pentru clientii care achizitioneaza sau detin Pachetul IMM CEC Bank.

Ulterior, si UniCredit Bank a informat ca va deschide pentru toti clientii sai, in timp util, conturile de TVA, fara comisioane de administrare, astfel incat cei care doresc sa obtina facilitatile prevazute de lege cu privire la plata impozitului sau la anularea penalitatilor de intarzire aferente obligatiilor fiscale reprezentand TVA, sa le poata folosi de la 1 octombrie 2017.

Noile conturi de TVA pot fi activate la UniCredit in termen de 90 de zile si vor avea zero costuri de administrare, iar pentru o perioada de trei luni nu se vor percepe costuri de tranzactionare, exceptand comisioanele percepute in sistemele de decontare, ce vor fi achitate de catre clienti, anunta banca.

Bulgarii au renuntat la sistem dupa doar trei ani

Sistemul de plata defalcata a TVA devine optional incepand cu data de 1 octombrie 2017 si obligatoriu de la inceputul anului viitor.

Mediul de afaceri a contestat puternic masura sustinand ca aduce costuri uriase si multa birocratie pentru firme, avand in vedere necesitatea schimbarii sistemelor informatice si dublarea numarului de plati in cazul facturilor purtatoare de TVA.

Autoritatile sustin, insa, ca masura este necesara pentru combaterea evaziunii fiscale.

Pe de alta parte, consultantii fiscali sunt de parere ca evazionistii nu vor fi afectati de aceasta schimbare, dar firmele corecte se vor vedea cu banii blocati pentru mult timp in conturile de TVA.

Mai mult, expertii de la Taxhouse au prezentat, intr-o analiza, cazul Bulgariei, care a aplicat un sistem similar cu cel propus in Romania intre 2003 si 2006 cu acelasi scop declarat de a limita evaziunea fiscala. Experienta tarii vecine a aratat, insa, ca evaziunea nu s-a diminuat incasarile la buget nu au crescut, iar firmele au avut numeroase probleme.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - IMM


IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor
IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor

Dupa IMM Invest si IMM Leasing, IMM Factor este al treilea program guvernamental ce incearca sa sprijine micile afaceri in cautare de finantari.

1 Septembrie 2020 | IMM

Alternative de finantare pentru companiile mici
Alternative de finantare pentru companiile mici

Pentru micile afaceri care au nevoie de finantare, pe langa mai cunoscutul program guvernamental IMM Invest, a aparut recent si IMM Leasing, iar bancile au la randul lor scheme de finantare cu bani europeni.

29 Iulie 2020 | IMM

Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?
Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?

IMM Invest, programul prin care statul isi propune sa ajute firmele mici si mijlocii cu garantarea imprumuturilor si subventionarea dobanzilor pentru creditele pentru capital de lucru si investitii a demarat, zece zile mai tarziu, in viteza.

29 Aprilie 2020 | IMM

Termen final pentru deconturile Start-up Nation 2017! Nu va fi prelungit!

Firmele participante in Programul Start-up Nation 2017 mai au doar trei saptamani pentru depunerea decontului de cheltuieli. Termenul limita maxim este 29 septembrie si nu va fi prelungit, anunta Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

6 Septembrie 2018 | IMM

Mai multe articole

GHIDURI


Microcredite

Microcreditele sunt solutii de finantare concepute de banci pentru firmele de dimensiuni mici. Banii se primesc de multe ori in cel mult 24 de ore de la depunerea documentatiei. Solutiile de microfinantare sunt destinate in general intreprinderilor cu o cifra de afaceri mai mica de 1 milion de euro pe an. Totul despre microcredite in Ghidul complet

Garantii financiare

Garantiile Fondului National de Garantare a creditelor pentru IMM (FNGCIMM) se emit la solicitarea institutiilor finantatoare pentru credite aprobate. Pentru finantari de pana la 400.000 lei, garantia Fondului se poate obtine in maxim 48 ore. Cine poate solicita garantii financiare, cum se obtin si ce credite pot fi garantate, cat costa garantiile

Restructurare credite

Restructurarea unui credit la firmele care intampina probleme de rambursare este o alternativa demna de luat in seama pentru a evita executarea silita a garantiilor. In ce conditii se restructureaza creditul, ce este rescandentarea, ce este reesalonarea si refinantarea, ce se poate face daca statul intarzie plata si ce solutii de restructurare mai

Plan de afaceri

Planul de afaceri este foarte important atunci cand te decizi sa incepi o afacere. Cum faci un plan de afaceri, cum aleg domeniul de activitate, analiza break-even, cum poti imbunatti performantele si care este investitia necesara in Ghidul complet Plan de afaceri.

Inapoi sus