Noile reguli pentru activitatile independente

Regulile care vor sta de acum inainte la baza reincadrarii unei activitati din independenta in dependenta au fost publicate in Monitorul Oficial. Noile prevederi obliga inspectorii ANAF ca, in caz de reincadrare a unei activitati, sa isi motiveze decizia.

Astfel, legea introduce sapte criterii care vor fi luate in calculĀ  la determinarea activitatii unei persoane fizice, cand se va stabilii daca aceasta persoana desfasoara activitate dependenta sau activitate independenta. Dintre acestea, trebuie indeplinite patru pentru ca o activitate independenta sa nu fie reincadrata intr-una dependenta, iar veniturile impozitate, retroactiv, ca si venituri de natura salariala.

Primul din cele sapte criterii se refera la fapul ca persoana fizica dispune de libertatea de alegere a locului si a modului de desfasurare a activitatii precum si a programului de lucru.

Al doilea criteriu este acel ca persoana in cauza dispune de libertatea de a desfasura activitatea pentru mai multi clienti. In al treilea rand, riscurile inerente activitatii sunt asumate de catre persoana fizica ce desfasoara activitatea.

Al patrulea criteriu se refera la faptul ca activitatea se realizeaza prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfasoara, iar al cincilea spune ca activitatea se realizeaza de persoana fizica prin utilizarea capacitatii intelectuale si/sau a prestatiei fizice a acesteia, in functie de specificul activitati.

Ultimele doua criterii stipuleaza faptul ca persoana fizica face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare si supraveghere a profesiei desfasurate, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective si ca dispune de libertatea de a desfasura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terte persoane in conditiile legii.

Prevederile privind criteriile de reincadrare a activitatilor independente in activitati dependente, respectiv normele privind calitatea de persoana impozabila a unei institutii publice, intra in vigoare in 3 zile de la publicarea legii, respectiv in data de 10 iulie 2015.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - IMM


IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor
IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor

Dupa IMM Invest si IMM Leasing, IMM Factor este al treilea program guvernamental ce incearca sa sprijine micile afaceri in cautare de finantari.

1 Septembrie 2020 | IMM

Alternative de finantare pentru companiile mici
Alternative de finantare pentru companiile mici

Pentru micile afaceri care au nevoie de finantare, pe langa mai cunoscutul program guvernamental IMM Invest, a aparut recent si IMM Leasing, iar bancile au la randul lor scheme de finantare cu bani europeni.

29 Iulie 2020 | IMM

Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?
Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?

IMM Invest, programul prin care statul isi propune sa ajute firmele mici si mijlocii cu garantarea imprumuturilor si subventionarea dobanzilor pentru creditele pentru capital de lucru si investitii a demarat, zece zile mai tarziu, in viteza.

29 Aprilie 2020 | IMM

Termen final pentru deconturile Start-up Nation 2017! Nu va fi prelungit!

Firmele participante in Programul Start-up Nation 2017 mai au doar trei saptamani pentru depunerea decontului de cheltuieli. Termenul limita maxim este 29 septembrie si nu va fi prelungit, anunta Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

6 Septembrie 2018 | IMM

Mai multe articole

Inapoi sus