Companiile au apelat in 2011 la finantarea prin factoring mult mai des decat in anii anteriori. Fata de 2010, factoringul intern a crescut cu aproape 50% iar cel extern cu 25%, conform Asociatiei Romane de Factoring (ARF).
In aceeasi perioada, piata creditelor pe termen scurt oferite companiilor a urcat cu doar 10%.
“Factoringul reprezinta o solutie simpla la problemele complexe de azi, fiind accesibil companiilor din toate domeniile economiei, indiferent de nivelul de dezvoltare. Contextul economic si incapatanarea noastra de a promova acest produs in ultimii ani l-au transformat in produsul de finantare „vedeta” pe timp de criza”, a declarat Bogdan Rosu, presedintele ARF.
Aproximativ 40% din firmele care au apelat la produse de factoring in 2011 au o cifra de afaceri sub 5 milioane euro, in timp ce 27% sunt companii cu cifra de afaceri cuprinsa intre 5 si 50 milioane euro.
Factoringul este insa utilizat si de companiile mari, o treime dintre clientii fiind firme cu cifra de afaceri de peste 50 milioane euro.
Un motiv pentru care interesul firmelor se indreapta catre finantarea prin factoring este inasprirea conditiilor de acordare a unei linii de credit.
Pe de alta parte, piata de factoring din Romania inca este la inceput iar cresterile anuale mari sunt determinate si de efectul de baza.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News