Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

CE: IMM-urile romanesti stau slab la vanzarile online


Romania este pe ultimul loc in Uniunea Europeana in functie de nivelul integrarii tehnologiilor digitale in mediul de afaceri, potrivit unui raport al Comisiei Europene. Institutia recomanda companiilor romanesti sa exploateze mai bine avantajele oferite de retelele de socializare, de comertul online si de aplicatiile de tip cloud.

In editia din 2016 a Indicelui Economiei si Societatii Digitale (DESI), elaborat de Comisia Europeana, Romania a obtinut un scor general de 0,35 puncte, in urcare de la 0,32 puncte in anul precedent, insa cresterea nu a fost suficienta pentru ca tara sa avanseze de pe ultima pozitie a clasamentului, unde se mentine pentru al treilea an consecutiv, in pofida progreselor inregistrate la capitole precum conectivitate si utilizarea internetului.

Potrivit raportului, doar 7,4% dintre IMM-urile romanesti vand produse sau servicii online (16% la nivelul UE), iar procentajul celor care vand online in alte state membre este si mai redus, de numai 1,9% (7,5% in UE). Vanzarile online au o contributie scazuta, de 4,9% din cifra de afaceri a companiilor.

“Daca nu vor profita de oportunitatile comertului online, intreprinderile din Romania vor avea dificultati in a concura in economia digitala globala. (...) Intreprinderile din Romania ar trebui sa exploateze mai bine avantajele oferite de retelele de socializare, de comertul online si de aplicatiile de tip cloud”, se arata in documentul CE.

Desi in urcare usoara fata de editia anterioara, procentul companiilor din Romania care utilizeaza tehnologii precum schimbul electronic de informatii (ERP) sau retelele de socializare este printre cele mai scazute din UE. Astfel, 22% dintre companiile romanesti folosesc tehnologiile ERP in relatia cu clientii si alte companii, comparativ cu 36% dintre firmele din UE.

Companiile din Romania folosesc putin retelele sociale


Totodata, retelele de socializare sunt utilizate de 6,5% dintre companiile din Romania, fata de 18% la nivelul UE, iar rata de utilizare a serviciilor de cloud (5,7%) ramane una dintre cele mai mici din Uniune, chiar daca a crescut de la 2,8% in anul precedent.

Comparativ cu anul trecut, un procent mai important din populatie este abonat la retele in banda larga si datorita calitatii ridicate a acestora, insa nivelul scazut al competentelor digitale si al increderii utilizatorilor pare a fi o piedica in calea dezvoltarii economiei digitale a tarii, mai reiese din raport.

Clasamentul general, pe tari, ramane dominat, si anul acesta, de Danemarca (0,68 puncte), Olanda (0,673 puncte), Suedia (0,672 puncte) si Finlanda (0,669 puncte), in timp ce media europeana se situeaza la 0,52 puncte. Scorul maxim este de un punct si nu a fost obtinut de niciunul dintre statele membre UE.


Distribuie articolul




Alte articole

Termen final pentru deconturile Start-up Nation 2017! Nu va fi prelungit!

Firmele participante in Programul Start-up Nation 2017 mai au doar trei saptamani pentru depunerea decontului de cheltuieli. Termenul limita maxim este 29 septembrie si nu va fi prelungit, anunta Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

Citeste mai mult
Ajutoare de stat pentru firme! Ce sume pot obtine?

Ajutoare de stat pentru firme! Ce sume pot obtine?

Firmele care desfasoara activitati de comert si servicii pot depune, in aceasta perioada, cereri de ajutoare de stat nerambursabile pentru promovarea produselor si dezvoltarea afacerii, in cadrul unui program al Ministerului pentru IMM-uri. Institutia a derulat un program similar si pentru microindustrializare.

Citeste mai mult

S-a dat startul pentru accesarea fondurilor europene de catre fermieri

De la 1 august, tinerii fermieri si fermele mici pot depune cereri de finantare prin Programul National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020. Fondurile totale disponibile in 2018 prin submasurile 6.1 si 6.3 se ridica la 62,5 milioane de euro.

Citeste mai mult

Firmele, tot mai putin interesate de creditul bancar

Firmele din Romania sunt optimiste cu privire la evolutia mediului de afaceri in acest an, insa raman prudente cand vine vorba sa apeleze la finantare externa. Mai mult, procentul celor care au declarat ca se autofinanteaza a crescut, in ultimul an, de la 75% la 79%. Creditul bancar insa, este in cadere libera.

Citeste mai mult