ANAF extinde Spatiul privat virtual la persoane juridice

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) extinde Spatiul privat virtual(SPV), incepand cu 1 iunie, la firme si la entitatile fara personalitate juridica. Insa, in perioada 29 mai ora 9:00 pana in 30 mai ora 12:00, acesta se va afla in proces de mentenanta.

Ordinul Ministerului Finantelor, care aproba procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre MFP sau organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica a fost publicat in Monitorul Oficial.

Pana acum, doar persoanele fizice, persoanele fizice autorizate (PFA) si intreprinderile individuale (II) puteau utiliza acest serviciu.

Astfel, serviciile de comunicare electronica, respectiv comunicarea prin SPV si comunicarea prin serviciul “Buletinul informativ” sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24, mentioneaza Fiscul.

Cum se pot identifica firmele in SPV?

Firmele sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul privat virtual cu certificatul calificat al societatii sau al entitatii fara personalitate juridica sau cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.

De asemenea, acestea se pot identifica cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica sau cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei firmei sau al entitatii fara personalitate juridica.

Informatiile la care vor avea acces contribuabilii online

Prin Spatiul privat virtual, contribuabilii au acces la informatii precum declaratiile fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii sau cereri adresate de acestea MFP sau ANAF pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala.

In plus, contibuabilii vor putea avea acces la acte administrative fiscale, acte de executare si alte documente sau acte emise de MFP sau ANAF la cererea contribuabilului, cum ar fi certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea.

Totodata, firmele vor avea accces prin noul sistem si la registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani, la informatii referitoare la istoricul actiunilor, informatii cu privire la obligatiile de plata ale contribuabilului, informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394, informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare etc.

De asemenea contribuabilii au acces la situatia obligatiilor de plata la date ce sunt disponibile dupa data de 10 a lunii curente pentru luna anterioara.

Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, campanii derulate, ghiduri fiscale, comunicate de presa, anunturi privind actele administrativ-fiscale, anunturi de valorificare de bunuri din proprietatea privata a statului prin licitatie, anunturi de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitatie, vanzare directa etc., anunturi de achizitii bunuri si servicii, anunturi de angajare, anunturi de interes general.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - IMM


IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor
IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor

Dupa IMM Invest si IMM Leasing, IMM Factor este al treilea program guvernamental ce incearca sa sprijine micile afaceri in cautare de finantari.

1 Septembrie 2020 | IMM

Alternative de finantare pentru companiile mici
Alternative de finantare pentru companiile mici

Pentru micile afaceri care au nevoie de finantare, pe langa mai cunoscutul program guvernamental IMM Invest, a aparut recent si IMM Leasing, iar bancile au la randul lor scheme de finantare cu bani europeni.

29 Iulie 2020 | IMM

Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?
Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?

IMM Invest, programul prin care statul isi propune sa ajute firmele mici si mijlocii cu garantarea imprumuturilor si subventionarea dobanzilor pentru creditele pentru capital de lucru si investitii a demarat, zece zile mai tarziu, in viteza.

29 Aprilie 2020 | IMM

Termen final pentru deconturile Start-up Nation 2017! Nu va fi prelungit!

Firmele participante in Programul Start-up Nation 2017 mai au doar trei saptamani pentru depunerea decontului de cheltuieli. Termenul limita maxim este 29 septembrie si nu va fi prelungit, anunta Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

6 Septembrie 2018 | IMM

Mai multe articole

GHIDURI


Microcredite

Microcreditele sunt solutii de finantare concepute de banci pentru firmele de dimensiuni mici. Banii se primesc de multe ori in cel mult 24 de ore de la depunerea documentatiei. Solutiile de microfinantare sunt destinate in general intreprinderilor cu o cifra de afaceri mai mica de 1 milion de euro pe an. Totul despre microcredite in Ghidul complet

Garantii financiare

Garantiile Fondului National de Garantare a creditelor pentru IMM (FNGCIMM) se emit la solicitarea institutiilor finantatoare pentru credite aprobate. Pentru finantari de pana la 400.000 lei, garantia Fondului se poate obtine in maxim 48 ore. Cine poate solicita garantii financiare, cum se obtin si ce credite pot fi garantate, cat costa garantiile

Restructurare credite

Restructurarea unui credit la firmele care intampina probleme de rambursare este o alternativa demna de luat in seama pentru a evita executarea silita a garantiilor. In ce conditii se restructureaza creditul, ce este rescandentarea, ce este reesalonarea si refinantarea, ce se poate face daca statul intarzie plata si ce solutii de restructurare mai

Plan de afaceri

Planul de afaceri este foarte important atunci cand te decizi sa incepi o afacere. Cum faci un plan de afaceri, cum aleg domeniul de activitate, analiza break-even, cum poti imbunatti performantele si care este investitia necesara in Ghidul complet Plan de afaceri.

Inapoi sus