Romanii prind gustul solutionarii alternative a litigiilor cu institutiile financiare


Romanii devin tot mai constienti cu privire la faptul ca isi pot rezolva litigiile cu institutiile financiare prin metode alternative, fara a fi nevoiti sa apeleze la instantele de judecata. In prima jumatate a acestui an, numarul celor care au ajuns la o intelegere amiabila cu banca a crescut de 12 ori.
 

Numarul persoanelor care si-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu institutiile financiar-bancare prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) a ajuns la 188, de 12 ori mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce indica un interes tot mai mare al consumatorilor fata de aceasta metoda de negociere cu banca. .

“De altfel, nivelul de constientizare a serviciilor CSALB, mai ales in randul consumatorilor din tara, a inregistrat o crestere constanta in ultimele luni. (...) Astfel, daca anul trecut ponderea cererilor venite din Bucuresti-Ilfov depasea 52 de procente, anul acesta a scazut la 34%, ca urmare a cresterilor inregistrate in celelalte judete, in special in judete precum Prahova, Iasi, Brasov si Constanta, se subliniaza intr-un comunicat de presa.

In primele sase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai multe fata de perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite in dosare, de 7 ori mai multe fata de 2017.

Modalitatea preferata de transmitere a cererilor conforme  a fost, in primele sase luni, prin e-mail (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin posta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%). 

Regiunea Bucuresti-Ilfov a inregistrat cele mai multe cereri, respectiv 190 de cereri, urmata de judetele Prahova (27 de cereri), Iasi (23 de cereri), Brasov (17 cereri), Constanta (17 cereri) si Bacau (16 cereri).

CSALB se ocupa de solutionarea pe cale amiabila a litigiilor dintre clienti si banci. Pentru celelalte piete financiare (asigurari, pensii private si piata de capital) exista SAL-FIN, entitate la care se pot adresa consumatorii de pe aceste piete in cazul in care au probleme cu institutia cu care lucreaza.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite imobiliare


Unicredit scade marja la creditele ipotecare, inclusiv pentru refinantare
Unicredit scade marja la creditele ipotecare, inclusiv pentru refinantare

Unicredit Bank a redus la 2,85% marja de dobanda la creditele ipotecare pentru in cadrul unei campanii promtionale, in care suporta si o parte din costurile notariale asociate imprumutului.

27 Noiembrie 2019 | Imobiliare

Noul program Prima Casa va fi dedicat celor cu venituri mai mici
Noul program Prima Casa va fi dedicat celor cu venituri mai mici

Programul Prima Casa va fi rebotezat “O familie, O casa”, principale modificari fiind impunerea unui plafon pentru venitul solicitantilor si introducerea unor subventii de dobanda. Comparativ cu versiunea initiala, beneficiile sunt mai moderate.

26 August 2019 | Imobiliare

Credite Prima Casa: Dobanzile fluctueaza dupa IRCC
Credite Prima Casa: Dobanzile fluctueaza dupa IRCC

Dobanzile practicate de banci in Programul Prima Casa se vor modifica in functie de IRCC in loc de Robor la 3 luni. Aceleasi reguli se aplica si pentru restul programelor de creditare cu garantie de stat.

10 Iunie 2019 | Imobiliare

Programul “O Familie, o casa”: credite imobiliare cu dobanzi de la 0,9% pe an
Programul “O Familie, o casa”: credite imobiliare cu dobanzi de la 0,9% pe an

Guvernul intentioneaza sa introduca un nou program dedicat persoanelor fizice care vor sa-si achizitioneze o locuinta, cu dobanzi fixe in lei, ce incep de la 0,9% pe an.

4 Iunie 2019 | Imobiliare

Mai multe articole

Inapoi sus