top banner

Vocea clientului

Opinii, recenzii și păreri despre produsele financiare

Recenzii servicii financiare

F AFadi A..
Credit Prima casa de la ING

Nu recomand

Eu și soția mea am fost clienți ING timp de peste 5 ani. Am avut parte de numeroase situații în care am fost induși în eroare, dar ultima experiență – legată de refinanțarea unui credit – confirmă clar că practicile de dezinformare sunt sistemice și nu izolate. De fapt, totul a început încă de la primul contact cu banca, când am aplicat pentru creditul „Noua Casă”. Pe toată durata discuțiilor, până aproape de semnarea contractului, mi s-a spus că avansul este de 15%. Doar că, pe ultima sută de metri, banca m-a chemat și mi-a comunicat că, „având în vedere că sunt străin”, trebuie să plătesc avans de 25%. Această condiție – complet netransparentă – nu a fost menționată deloc anterior, iar momentul ales pentru „dezvăluirea” ei sugerează clar o strategie deliberată: să nu mai am timp să caut o altă soluție. Am depus o plângere pentru discriminare, dar am fost nevoit să plătesc acel avans majorat de 25%. Ironia? După ce am cerut dovezi concrete că această regulă există, m-au chemat la bancă... ca să-mi spună că nu există nicio astfel de condiție oficială și că se poate renunța la ea. Desigur, după ce deja plătisem diferența de 10%. O manevră clasică de presiune, cu un zâmbet corporatist. Toate situațiile descrise mai jos s-au petrecut prin Agenția ING Iași (Str. Alexandru Lăpușneanu), dar și prin chat-ul oficial, call center și email – deci nu vorbim de o simplă discuție informală, ci de comunicare oficială, trasabilă. Când banca a aflat că dorim să mutăm creditul la altă instituție financiară, au început imediat tacticile de blocaj și... minciunile directe. Ni s-a spus că reprezentantul ING nu ridicase acordul de garantare de la FNGCIMM. La doar câteva minute după această afirmație, am sunat personal la fond și am aflat că documentul fusese ridicat de către ING Central de mai multe zile. Am cerut și primit pe loc confirmarea scrisă, am trimis-o imediat către ING – iar răspunsul lor a fost, brusc: „Aaa, da, a fost ridicat de noi.” Repet: totul s-a întâmplat în câteva minute, nu într-o oră, nu într-o zi. Această schimbare instantanee dovedește intenția clară de a ascunde adevărul – cel puțin până când clientul vine cu dovada în față. Apoi, mi s-a spus că nu pot face refinanțare la o altă bancă decât dacă fac mai întâi refinanțare la ING, adică să transform creditul „Noua Casă” în ipotecar, pentru ca apoi să pot ieși către o altă instituție. După ce m-am documentat atent și am prezentat cadrul legal, răspunsul lor a fost din nou penibil de sincer: „Aaa, da, corect.” Încă o dată, realitatea: se merge pe manipulare și intimidare – până când clientul dovedește contrariul. În plus, acordul lor oficial conținea formularea „Subsemnatul name” – exact ca într-un șablon completat pe fugă, uitând să insereze numele real. După ce am mers la notar, am mai descoperit și lipsa numărului cărții funciare pentru cota de acces – detaliu esențial. Asta arată ce nivel de superficialitate poate exista într-un proces care ar trebui să fie tratat cu maximă responsabilitate. În cazul soției mele, lucrurile au fost la fel de dezamăgitoare: am solicitat de două ori, în scris, clarificări punctuale și precise, iar răspunsurile primite au fost ambigue, evazive, genul acela de „parpologie ieftină”, scrisă doar ca să bifeze că ți s-a răspuns, dar fără să ți se spună nimic concret. Un alt exemplu grăitor: când am fost într-o zi la bancă pentru actualizarea datelor, am întrebat ce înseamnă o anumită formulare din întrebările puse de angajată. Răspunsul? „Eu nu fac consultanță financiară aici.” Această frază spune totul despre implicare, empatie și profesionalism. Ca și cum nu era de ajuns, ING induce în eroare și prin propriul calculator oficial de credit ipotecar de pe site-ul lor: https://ing.ro/persoane-fizice/credite/ipotecar Conform acestuia, dobânda variabilă este 7,64%, compusă din IRCC (5,55%) + marjă fixă (2,09%). Surpriză: la ghișeu ți se spune că marja fixă este 2,29%. Adică ți se oferă oficial o cifră, dar în practică ți se comunică alta – și nimeni nu-ți explică diferența. O altă minciună „cu față de zâmbet”. Și poate cel mai revoltător este comportamentul arogant al unor angajați din back office – oameni care par convinși că sunt mai presus decât clientul, deși, ironic, mulți dintre ei și-au petrecut cariera în call center-uri, citind texte de pe prompter. Profesionalismul nu înseamnă să te uiți de sus la cei care îți plătesc indirect salariul. Din toate aceste motive, este clar că problema nu ține doar de angajați. Este o cultură instituțională, una care pare tolerată – sau chiar alimentată – la nivel managerial. Efectul? Un client tratat cu lipsă de respect și demnitate. Și da, m-am enervat. Pentru că nu tolerez și nu voi tolera niciodată să fiu mințit. Când cineva mă tratează cu respect, sunt cel mai rezonabil și calm client. Dar când sunt mințit, mi se activează instinctul de a demonta totul, punctual, cu probe. Și exact asta fac acum. Recomand oricărui client care se respectă să analizeze foarte bine dacă ING merită încrederea lui. Și, vă rog, scutiți-mă de replica standard „vă rugăm să ne scrieți în privat pe pagina noastră de Facebook”. Această strategie de imagine este ieftină și previzibilă. Nu mai păcălește pe nimeni. Folosiți-o cu altcineva. Această recenzie exprimă o opinie personală, bazată pe fapte reale și susținută cu dovezi. Este protejată de articolul 30 din Constituția României și articolul 10 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului, care garantează libertatea de exprimare, inclusiv dreptul de a critica în mod justificat comportamentul unei instituții.

15-07-2025

M PMatei Pirvu
Card de debit de la Libra Bank

Interactiune nefericita cu aceasta banca

Sugerez sa evitati! Personal am avut o experienta proasta si, dupa deschiderea online a unui cont, am fost clientul lor o saptamana. La prima depunere la bancomat (atentie, bancomatele nu apartin Libra si daca se intimpla ceva practic ei nu sunt raspunzatori) banii mi-au fost inghititi fara sa apara ca depusi in cont. Am facut cerere de investigare, telefoane la detinatorul bancomatelor, la sediul central, am stat 24 ore cu inima ca un purice, a doua zi banii au fost restituiti si am inceput operatiunea de transfer a lor la alta banca unde am cont. Tranzactia a fost blocata ca fiind suspecta, telefoane iar cu promisiunea ca totul e ok, la al doilea transfer incercat si aplicatia de mobil si cea web blocate pentru tranzactii suspecte. Cei de la telefon din Bucuresti mi s-au parut ok.

09-07-2025

M BMircea Banu
Credit auto de la TBI Bank

Recomand acum in 2025

Mi-am luat recent un credit auto prin TBI Bank și, sincer, a fost mult mai simplu decât mă așteptam. M-au ajutat cu tot ce aveam nevoie, au fost rapizi, clari și fără complicații. Am simțit că vor să mă ajute, nu doar să-mi vândă un produs. N-am stat după hârtii inutile, n-am pierdut timp aiurea și am plecat cu mașina pe care mi-o doream de ceva vreme. Recomand din suflet pentru oricine vrea un credit fără bătăi de cap și oameni de treabă . De cativa ani vad ca s au schimbat in bine ...peste multe alte banci !

07-07-2025

I IIoan Iosef
Card de credit de la CEC Bank

O echipa de neprofesionisti incompetenti

O echipa de neprofesionisti si de oameni de o rea credinta uluitoare pentru vremurile noastre . Persoanele cu care am interactionat in doua intilniri diferite dl Daniel Hera , dna Popescu - ambii cu birourile in Ana tower , am constatat pe propria piele si pe conturile personale blocate din cauza neglijentei angajatilor Cec bank. In calitate de fideiusor ca persoana fizica din anul 2023 au blocat conturile personale ale mele si ale fiicei mele far sa nunte in prealabil fara sa notifice cum prevede codul civil si fara ca eu sau fiica mea sa mai avem o legatura cu un descoperit de cont repet din anul 2023 . M-au obligat la plata unei sume de 9000 de lei cash ( deoarece nu pot din cont avindu-le blocate ) si de o saptamina nu imi furnizeaza modalitatea reala de a plati la casierie acesta suma . Am solicitat audienta la sefa celor doi angajati la dna Otilia Catanescu dar nu am primit nici un raspuns la solicitarea mea de aprox 3 saptamini . Leam solicitat notificarile facute si mi-au pus la dispozitie plicurile cu trimiteri in Pitesti jud Ag si eu si fiica mea avind domiciliul in Bucuresti sect 1 - si mai mult eu aflindu-ma de 5 ani in baza lor de date actualizat anual inclusiv in 2025 . Nu stiu cum sa procedez mai departe si stau cu conturile blocate si nu avem acces la banii din salarii nici eu nici fiica mea . In speranta ca va vedea cineva de la Cec bank acest mesaj mentionez ca litigiul financiar se va rezolva cu o persoana de decizie care sa ne primeasca si sa ne asculte .

03-07-2025

M MMirela Mirela
Credit nevoi personale de la CEC Bank

Recomand CEC Piata Amzei

Buna ziua! Nu stiu ce cuvinte de lauda mai frumoase pot sa aleg pentru dna Camelia de la CEC Piata Amzei si pentru directorul aceleiasi sucursale. Au facut tot posibilul pentru a ma ajuta cu un credit de nevoi personale. Totul a fost tratat cu un profesionalism desavarsit si cu promptitudine . Le multumesc amandurora pentru timpul si efortul depus!

23-06-2025

M TMihaela raluca Taranu
Credit nevoi personale de la Patria Bank

Cea mai proasta oferta de creditare

Cea mai proasta oferta de creditare. M-au raportat în biroul de credit deși nu aveam 30 zile de întârziere îngrădindu-mi dreptul de a solicita un alt credit ca să refinanțez și să scap de ei. Au trimis un curier cu ofertă de creditare ce putea fi lăsată în cutia poștală, iar acest angajat al lor aproape a intrat peste mine în casă. Am făcut reclamație după amenințarea ca voi fi raportată la biroul de credit ca nu l-am primit în casa. Uite și rezultatul. Mai erau de achitat 5 rate pentru un credit care s-a derulat 5 ani in mod corect. La sfârșit ori iei la ei alt credit, ori deloc. Nu recomand, fugiți la alte bănci, sunt foarte multe cu oferte serioase.

19-06-2025

R DRobert Gabriel Dincă
Card de debit de la GarantiBank

Am incercat sa extrag bani de la un bancomat

Am incercat sa extrag bani de la un bancomat și am primit decât chitanță și nici un ban. Am primit confirmarea pe telefon că banii mi-au fost retrași din cont, am sunat la bancă bineînțeles în callcenter mi s-a răspuns la început era t**ă cea cu care am vorbit, i-am repetat de 2 ori CNP și mi-a spus că e greșit. După care, a treia oară, i-am spus și numele și l-a găsit, plus parola in relațiile cu banca, data nașterii și localitatea și mi s-a comunicat că banii au fost blocați și urmează a fi deblocați după care mi-a confirmat că au probleme de sistem și nu se pot face plăți cu cardul. Vă întreb care ați mai întâmpinat o posedată care pune telefonul pe mut și te lasă să vorbesti ca un aparat stricat și după care îți închide telefonul in nas. Îmi pare rău că am ales aceasta bancă, pe viitor voi spune la toți cunoscuții sa nu facă credite sau sa vină cu salariul la voi. Mi se pare ceva foarte urât sa cumperi ceva, sa ajungi la casă să plătești, sa ai bani pe card și să nu funcționeze sistemul, este inacceptabil. Și va rog frumos angajați firme de callcenter care sa știe să răspundă la telefon și să vorbească, să explice cum trebuie, nu amatori sau începători pentru că eu unul nu vreau sa mai aud de banca asta, îmi cer scuze dacă greșesc cu ceva.

10-06-2025

P VPopa VIOLETA
Cont curent de la BRD

Angajații BRD își bat joc de noi

Bună ziua, azi am fost sa îmi închid un cont de care am uitat și am primit un sms prin care eram instintata ca am de plata pt administrare cont, deși eu nu am ridicat cardul din agenție deoarece expirase de 2 ani. Am fost la prima sucursala din Craiovita, unde după ce ca ne țineau la ușa și am stat la rand 15 min îmi zise agentul de securitate de la ușa ca la persoane juridice puteam întra, dar el nu avea de unde sa știe de ce stau eu la rand. La birou doamna mă întreabă unde am deschis contul acolo să mă duc, zic ok, mă duc pe Severinului și surpriza acolo nu mai era, se mutasera. Plec la sediu pe Mihai Viteazu, acolo o dominisorica îmi zice doamna trebuie sa mergeți în Craiovita pe Segarcea că acolo s-au mutat cei de pe Severinului si că acolo trebuie sa merg. Ok, bag str Segarcea pe waze, nimic. Ajung în Brazda la BRD și întreb acolo dacă pot să îmi închid contul, și bineînțeles ca da, acolo s-a putut deoarece am dat de un om competent și care chiar merită toate laudele domnul Draghici Marian Dănuț care a rezolvat ce în celelalte doua sucursale nu s-a vrut. Stau și întreb - timpul meu, benzina mea si stresul cine mi le da înapoi. NU RECOMAND BRD CRAIOVA NICIODATA. DE RAHAT

30-05-2025

S SSorin Sandru
Asigurare de viata de la NN Romania

Am primit toate informațiile.

Am primit toate informațiile, dar timpul de așteptare a fost puțin cam lung.

28-05-2025

T CTURDA CLUJ
Tranzactii la ghiseu de la BCR

Problema cu un transfer

5 mai 2025.trebuia ridicata o suma trimisa prin smith@smith bcr,de la ghiseu,turda.aflam ca nu.mai fac plati acolo ,sa mergem la cluj,cu programare. Dar in sucursala ,nimeni nu are amabilitatea de a programa pe a doua zi .mai bine te trimit la alte banci sa iti ceri banii ajunsi bcr.6 mai ,ajungem la cluj,pe bulevardul 21 dec 1989.nu se realizeaza plata pt ca nu gasesc operatiunea introducand codul de 11 cifre.singura explicatie lógica e ca nu au fost capabili sa il introduca corect.te trimit si de acolo acasa ,sa astepti.nu stiu ce sa astepti.asa 2 zile.a treia zi ,7 mai ,sun la orele 16.00 sa intreb si mi se spune ca nu au avut timp sa se uite.asta e interesul pe care l-au aratat in aceste sucursale ,ca sa ne realizeze cea mai simple opeatiune ,ZERO.daca ar fi avut interesul sa introduca codul de mai multe ori,sigur ar fi iesit corect ,o data.am facut multe sesizari si nu mi se raspunde care a fost motivul.dar am fost sunata de la cluj sa mi se reproseze acest lucru,pe motiv"ca vede toata lumea" si m-a sicat sa aud ca dna nici macar nu stia ce suma trebuia sa ne fie platita.tinea una si buna ca era o suta,cand nu e asa.i-am spus de cateva ori ca nu e asa,dar o tinea una si buna cu ale ei.asta arata ca ori confundanpersoana ori atentia a fost zero la ce i s-a spus.si insista sa denunt de ce de la turda nu ni s-a facut programare pt sucursala la cluj.asa ca ,noi presupunemca nu a fost capabila sa introduca un cod corect,nu este alta explicatie.astept raspund prin mail la sesizari,dar si acolo ma ignora,asa ca daca nu se intampla ,plangere la protectia consumatorului o sa fac ,fara nici cea mai mica indoiala.dupa ce ne-au batjocorit atatea zile ,fara nici o solutie,nici nu primesc raspuns la sesizari.o sa ii intrebe atunci cei de la protectia consumatorului.si nu e prima data cand ne confruntam cu probleme din cauza incompetentei unor angajati bcr.nu e prima data cand santem mai multe zile pe drumuri ,fara nici un rezultat.de fiecare data esti trimis la plimbare,chiar daca mergi cu programare. E mai usor sa scoti problema la plimbare,decat sa oferi solutie.nu e asa?

15-05-2025

Caută recenzii despre o instituție financiară

Scrie o recenzie