In legatura cu rambursarea TVA catre persoane impozabile stabilite in alt stat membru al UE, dar nestabilite in statul membru din care solicita rambursarea TVA, trebuie subliniat faptul ca incepand cu data de 1 ianurie 2010, exista o noua procedura pentru astfel de rambursari.
Aceasta noua procedura are in principal scopul de a reduce semnificativ problemele de ordin administrativ care existau in trecut, precum si reducerea timpului necesar solutionarii cererilor de rambursare.
Astfel, conform noii proceduri contribuabilii stabiliti intr-un stat membru al UE vor putea solicita rambursarea TVA platite in alt stat membru al UE prin depunerea electronica a unei cereri catre autoritatile fiscale din statul membru in care acesta este stabilit, urmand ca acesta sa transmita celuilalt stat membru aceasta cerere pentru solutionarea rambursarii TVA. De asemenea, termenul de depunere a cererilor de rambursare a fost prelungit pana la data de 30 septembrie a anului urmator celui pentru care se solicita rambursarea.
Asadar, faptul ca societatile din Romania se vor adresa direct autoritatilor fiscale din Romania, precum si faptul ca documentatia privind cererea de rambursare a TVA se va depune pe cale electronica constituie elemente care, cel putin din punct de vedere administrativ, ar trebui sa conduca la o simplificare a procedurii de rambursare.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News