Tranzactiile efectuate de clienti prin serviciul de internet banking sunt tranzactii care se efectueaza automat de catre sistemele interne ale bancii si se posteaza online pe contul clientului. Avand in vedere acest aspect, clientul detine in totalitate responsabilitatea informatiilor introduse in momentul efectuarii unei plati (ex: numar cont beneficiar, suma, descriere, etc) precum si consecintele care se pot ivi in urma inregistrarii unor informatii eronate.
Cu toate acestea, in cazul in care clientul greseste o informatie (numar cont beneficiar, suma, etc), clientul trebuie sa contacteze imediat banca, utilizand liniile telefonice dedicate, si sa sesizeze acest lucru.
In cazul in care se doreste anularea unei plati intrabancare (spre exemplu, intre doua conturi deschise la Raiffeisen Bank), banca va contacta beneficiarul transferului si ii va cere acordul scris pentru anularea/reglarea tranzactiei.
Numai daca acesta isi va exprima acordul scris, banca va putea efectua operatiunea inversa, creditand contul clientului cu suma respectiva.
In cazul unei plati interbancare in lei, in cazul in care aceasta nu a plecat in Sistemul Electronic de Plati in cadrul transelor zilnice, se poate intoarce in cont suma respectiva , cu perceperea unui comision care ii este comunicat clientului in momentul primirii sesizari.
In cazul in care suma a plecat in Sistemul Electronic de Plati, aceasta nu mai poate fi intoarsa in contul clientului si banca va initia procedura de recuperare a sumei, cu acordul clientului si prin perceperea aceluiasi comision, fara insa a garanta in vreun fel recuperarea sumei.
Oricum, in niciuna din situatii, banca nu garanteaza in niciun fel restituirea sumei catre client, aceasta fiind doar o modalitatea prin care banca incearca sa ajute clientul in remedierea problemei.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News