Societatile de servicii de investitii financiare precum si restul intermediarilor autorizati vor fi obligati sa transmita periodic statistica reclamatiilor primite de la proprii clienti.
Statistica se va transmite semestrial catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM). Prin reclamatie se intelege orice nemultumire exprimata de clienti, in forma verbala sau scrisa, si inregistrata pe un suport durabil, chiar daca este sau nu justificata.
Astfel, la final, raportul va contine numarul de reclamatii primite, numarul de reclamatii solutionate precum si numarul de reclamatii solutionate in favoarea clientilor.
Pe langa SSIF-uri, mai au obligatia de raportare consultantii de investitii, institutiile de credit inscrise ca intermediari in registrele CNVM, precum si sucursalele straine ale intermediarilor.
Obligativitatea raportarii este impusa de regulamentele europene, prin intermediul Autoritatii Europene pentru Valori Mobiliare si Piete (ESMA).
O obligatie similara o au si societatile de asigurare. Acestea insa isi publica statistica reclamatiilor primite si pe propriile pagini web, pentru a putea fi vizualizate de catre potentialii clienti.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News