Teraplast a inregistrat un profit net de 12,7 milioane lei in primele 9 luni din acest an, cu 6,2% mai mic decat in perioada similara din 2009. Cauza principala a fost scaderea pretului de vanzare.
Desi cifra de afaceri a companiei a crescut cu 15%, cheltuielile s-au majorat intr-un ritm mai inalt (+17%), ceea ce a dus la scaderea profitului operational cu aproape 10%.
Cel mai mult au crescut cheltuielile cu materii prime si materiale (+25%), care au cea mai mare pondere in totalul cheltuielilor de exploatare.
“A existat o presiune puternica pe pretul de vanzare, astfel ca nu s-a reusit in intregime absorbtia cresterii de pret a materiilor prime in pretul final de vanzare”, precizeaza raportul companiei.
“La nivelul trimestrului III nu au existat imbunatatiri semnificative ale mediului economic, din contra am resimtit o scadere a ritmului de achizitii pentru lucrari de infrastructura, datorata pe de o parte perioadei de concedii, iar pe de alta parte prudentei pe care firmele de constructii o manifesta in privinta demararii de noi lucrari sau continuarii lucrarilor incepute, ca urmare a incertitudinii incasarilor”, afirma directorul general al companiei, Florin Urite.
Teraplast este furnizor de solutii si sisteme in domeniul constructiilor si instalatiilor, avand o cota de piata de 42% pe piata locala de tubulatura PVC.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News