Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB

Conso si Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul bancar (CSALB) au incheiat un parteneriat care permite formularea de solicitari de rezolvare a nemultumirilor legate de produsele si serviciile bancare direct din sectiunea Vocea Clientului de pe Conso.

Ani de-a randul, nemultumirile clientilor bancilor sau IFN-urilor s-au adunat pe Conso in sectiunea Vocea Clientului, fie ca vorbim de relatia devenita tensionata intre debitor si creditor, fie de problemele aparute in utilizarea unor servicii de baza precum cardurile sau platile. 

Bancile aveau ocazia sa le vada si puteau sa raspunda la ele, sa ofere solutii de rezolvare celor nemultumiti. Si desi unele banci au folosit din plin aceasta oportunitate oferita de Conso, multe dintre nemultumirile utilizatorilor Conso au ramas fara raspuns.

Facem acum un pas important inainte si le oferim utilizatorilor Conso posibilitatea sa depuna direct o solicitare adresata CSALB prin care sa descrie sursa problemelor, demersurile realizate anterior in relatia cu banca si solutia vizata. Vorbim in special despre consumatorii persoane fizice, insa in anumite situatii si persoanele juridice pot beneficia de ajutorul CSALB. 

Reamintim ca CSALB reprezinta un mecanism de solutionare alternativa a litigiilor gandit sa ajute bancile si IFN-urile, pe de o parte si clientii, de cealalta parte, sa ajunga la un compromis prin intermediul unui Corp de conciliatori specializati, degrevand in acelasi timp instantele de valurile de procese care urmau dialogului paralel dezvoltat adesea de cele doua parti. 

Avantaje pentru toate partile implicate

Desi functionarea sa este asigurata de contributiile mediului bancar, CSALB incearca sa gaseasca solutii de compromis care sa satisfaca ambele parti, finantatorii si consumatorii, iar pana in prezent 1.500 de romani au reusit sa gaseasca un numitor comun cu bancile sau IFN-urile apeland la aceasta metoda de rezolvare alternativa a litigiilor, valoarea totala a beneficiilor obtinute de consumatori depasind 3,5 milioane de euro.

Daca, in urma acestei proceduri, partile reusesc sa ajunga la un compromis, cu atat mai bine. Daca solutiile propuse sunt considerate neacceptabile sau insuficiente de catre consumatori, atunci acestia isi pastreaza optiunea de a cauta o rezolvare in justitie.

De asemenea, la CSALB pot apela si cei care ar dori o reducere a ratelor pentru ca se confrunta cu dificultati economice, iar plata lor integrala a devenit dificila. Iar numarul lor ar putea fi in crestere la inceputul lui 2021 cand se reia plata ratelor bancare suspendate ca urmare a efectelor pandemiei

Argumentele CSALB

Incercarea de a gasi solutii mediate la problemele clientilor are cateva avantaje in viziunea CSALB. 

In primul rand e gratuita pentru consumatori (pot apela si persoanele juridice la CSALB dar in acest caz exista costuri) si se fac importante economii de timp - de regula se ajunge la o solutie, acceptata sau nu de parti, in maxim 90 de zile. 

Pasii care urmeaza sa fie parcursi sunt relativ simpli. Solicitantul depune o cerere care este analizata, iar daca aceasta este conforma CSALB informeaza banca.  

Daca banca accepta concilierea se desemneaza aleatoriu arbitrul/conciliatorul (din lista de experti existenta pe site, consumatorul putand recuza anumiti experti daca are anumite rezerve fata de acestia). 

Conciliatorul analizeaza solutia, asculta partile si propune o solutie care poate fi acceptata sau refuzata de parti in 15 zile-exista si posibilitatea unei renegocieri a variantei propuse, daca exista receptivitate din ambele parti. Daca solutia este acceptata, atunci aceasta devine titlu executoriu si va fi obligatorie pentru ambele parti. 

Atentie, nu toate problemele semnalate sunt de competenta CSALB. Cererile de arbitraj vizand Biroul de Credit (inscrierea abuziva acolo de pilda) sau creditele acordate in programul Prima Casa vor fi clasate pentru ca in aceste cazuri se lucreaza cu legislatii speciale. De asemenea, cererile vizand creantele cesionate catre firme de recuperare care nu sunt supravegheate de BNR vor fi la randul lor clasate. 

In cadrul parteneriatului incheiat acum, pe Conso veti gasi si un Ghid care explica mai pe larg si cu exemple concrete instrumentele pe care le are la dispozitie CSALB si modul in care acestea sunt utilizate.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Neogen investeste in Conso

Conso.ro anunta atragerea in structura asociativa a societatii Conso Media Group SRL a unui investitor cu experienta in online, Neogen SA. Prin achizitie directa si majorarea capitalului social, Neogen detine aproximativ 27% din Conso.

10 Mai 2018 | Info banci

Banca Transilvania a preluat oficial Bancpost

Banca Transilvania a primit unda verde pentru integrarea Bancpost. Banca din Cluj a devenit actionar cu drepturi depline la entitatile preluate de la Eurobank Group, dupa ce a obtinut toate aprobarile necesare in acest scop. Un comunicat de presa al BT dezvaluie si detaliile tranzactiei.

4 Aprilie 2018 | Info banci

Ce tranzactii se confirma pe piata bancara din Romania?

Situatie rar intalnita pe piata bancara. Banca Nationala a Romaniei (BNR) a respins tranzactia prin care OTP Bank intentiona sa preia Banca Romaneasca. Decizia nu a fost oficial explicata, insa era oarecum asteptata, avand in vedere termenul indelungat de analiza. In schimb, o alta tranzactie in derulare a primit toate aprobarile necesare.

19 Martie 2018 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus