Aniversare Conso.ro: 10 ani in slujba utilizatorilor de servicii financiare

In urma cu exact 10 ani, pe 13 aprilie 2006, Conso.ro isi facea lansarea oficiala intr-un club din centrul Capitalei. Bancheri si jurnalisti asistau cu nedisimulata curiozitate la lansarea primului site care punea lupa pe ofertele de produse si servicii financiare. O aventura sortita rapid esecului sau un pariu castigator?

Dupa 10 ani, raspunsul la intrebare este foarte simplu de dat. Ceea ce la lansare putea parea si chiar le-a parut unora un demers prematur, mult prea curajos pentru acel moment, s-a dovedit a fi o alegere facuta in cel mai potrivit moment posibil.

Criza financiara care a lovit Romania, o data cu intreaga lume, la finalul anului 2008, a prins Conso.ro deja consolidat si cunoscut de oameni. Sute de mii de romani deja ne folosisera cel putin o data, fie pentru a compara produsele bancilor si pentru a profita de cele mai avantajoase optiuni de creditare sau de economisire, fie pentru a vedea in timp real ce se intampla cu cursul valutar – intr-o perioada in care variatiile acestuia erau spectaculoase, chiar si pe termen foarte scurt.

Din primavara anului 2006, consumatorii utilizatori de servicii financiare au avut mereu alaturi de ei un partener de incredere, care sa le ofere informatii utile si sfaturi in legatura cu produsele si serviciile financiare. Pentru cei interesati, un simplu click, le va oferi detalii extrem de interesante despre toate momentele importante ale  dezvoltarii site-ului.

Mereu cu fata catre consumatorii de servicii financiare


Conso.ro a fost “live” pe 15 martie 2006. Nu intamplator, lansarea noastra a coincis cu ziua mondiala a drepturilor consumatorilor. De la bun inceput, echipa Conso.ro a fost focusata pe realizarea unui portal de informatii financiare complexe, care sa aiba in permanenta in centrul preocuparilor sale consumatorii utilizatori de servicii financiare.

Si pentru ca destinul Conso.ro a fost atat de strans legat de consumatori inca de la aparitia sa pe web, de ziua consumatorilor, poate ca nu este o simpla intamplare ca aniversarea a 10 ani de la lansarea oficiala a Conso coincide cu ziua in care Parlamentul a votat forma finala a Legii privind Darea in plata!

De-a lungul timpului, nu am cedat niciodata presiunilor, mai mult sau mai putin directe, de a publica informatii “prietenoase” pentru cei care ne-au ales pentru a-si promova produsele si serviciile. Dimpotriva chiar, le-am spus tuturor ca pentru noi, informarea corecta a consumatorilor este prioritatea absoluta. Si nu o sacrificam pentru interese comerciale de moment, pentru ca ne propunem o relatie pe termen lung, in care sa-i putem privi in ochi mereu, fara sa fim obligati sa ii plecam.

Atunci cand, in 2007, ni s-a cerut de unele banci sa calculam DAE la creditele lor in comparatoarele Conso.ro tinand cont doar de valoarea mica a dobanzii, inselatoare, din primul an de creditare, am ales sa eliminam de pe site ofertele acelor banci pana cand am primit informatii complete care sa ne permita o informare corecta a consumatorilor.

De asemenea, am fost primii care am semnalat, inca din februarie 2008, ca lucrurile nu sunt in regula cu contractele bancilor, ca practicile abuzive isi fac tot mai frecvent loc in relatia dintre banci si consumatori.

Lider incontestabil al informatiilor pentru consumatorii de servicii financiare


Anii de criza financiara si post-criza ne-au consolidat relatia stransa cu consumatorii. Am oferit sansa tuturor sa isi spuna parerea despre produsele si serviciile financiare intr-un mod structurat, in sectiunea Vocea Clientului.

Multe mii de postari stau marturie faptului ca initiativa noastra a fost bine primita de oameni. Ea s-a dovedit insa deopotriva utila si bancilor, in special acelora care au inteles sa foloseasca in mod serios semnalele negative primite prin intermediul postarilor celor care isi manifestau nemultumirea fata de felul cum au fost tratati, informati, serviti, sau fata de caracteristicile produselor sau serviciilor.

Felul in care am stiut mereu sa ne raportam la problemele reale de fiecare zi ale consumatorilor a stat la baza succesului nostru in timp. Daca in 2008, luptam la baioneta pentru a ne mentine pozitia de lider, fiind in plus si in situatia de a face fata unei investitii majore a unui potential competitor, care isi propunea sa “distruga” concurenta, la 10 ani de la lansarea oficiala suntem lideri detasati in ceea ce priveste afisarile pe care site-ul nostru le face, gratie utilizatorilor nostri, in fiecare luna.

Unii competitori au ramas foarte mult in urma, altii si-au scos datele de trafic de pe site pentru a nu mai putea fi observate. Noi am fost si la acest capitol un etalon de transparenta mereu. Din primele zile pe web, ne-am inscris in Trafic.ro, iar de multi ani utilizarea zilnica a Conso.ro este monitorizata in paralel si de SATI.

Ce ne propunem in perioada urmatoare

In cei 10 ani scursi de la lansarea oficiala, Conso.ro a trecut prin mai multe modificari de ordin grafic, care au culminat cu o schimbare majora de design in 2010. Insa pe web, anii trec foarte repede, chiar mai repede decat in viata reala. Astfel incat simtim nevoia, incurajati si de comunicarea permanenta cu utilizatorii nostri, de a face o noua mutare importanta in ceea ce priveste “look” –ul site-ului nostru.

In curand, veti fi martorii unei schimbari de imagine si functionalitate care speram nu doar sa va placa, dar sa va si ajute in utilizarea mai facila a site-ului. O atentie speciala o vom acorda celor care, tot mai multi pe zi ce trece, aleg sa utilizeze Conso.ro de pe dispozitive mobile (smartphone-uri si tablete).

In rest, ramanem tot cei pe care ne-ati cunoscut in ultimii 10 ani. Profund atasati intereselor voastre, ale consumatorilor, atat prin accesul la informatii corecte, actualizate permanent, cat si printr-o activitate editoriala care sa puncteze evenimentele importante pentru utilizatorii de servicii financiare.

Doar alaturi de noi puteti fi siguri ca nu ratati informatii esentiale pentru viitorul financiar al vostru si al familiei voastre!


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus