La un an de la intrarea în vigoare a „legii plafonării dobânzilor” pentru instituțiile financiare nebancare (Legea nr. 243/2024), o parte dintre consumatorii care au credite la IFN-uri continuă să plătească dobânzi care depășesc limitele prevăzute de lege. Motivul? Clienții nu au știut că trebuie să solicite în mod expres plafonarea dobânzii pentru împrumutul lor, iar creditorii nu au comunicat acest aspect suficient de clar.
În acest context, Viva Credit ne-a transmis un comunicat prin care îi încurajează pe consumatorii care au credite la instituții financiare nebancare să își verifice contractele și să solicite plafonarea dobânzii, acolo unde aceasta depășește limitele impuse de Legea nr. 243/2024.
Este dreptul tău să ceri plafonarea dobânzii!
Compania de la care ai obținut împrumutul este obligată să transmită în scris o propunere de revizuire a contractului. Dacă nu ajungi la o soluție amiabilă cu instituția, poți să te adresezi Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) sau unei asociații de utilizatori de servicii financiare și chiar instanței de judecată.
Ce prevede Legea 243/2024?
Dobânda este plafonată și suma totală pe care o achiți nu poate depăși dublul sumei împrumutate.
Dacă ai sau vrei să obții un împrumut de la o instituție financiară nebancară, plafoanele dobânzilor pebtru creditele acordate de IFN-uri sunt:
● Pentru creditele de până la 5.000 lei, dobânda nu poate depăși 1% pe zi.
● Pentru creditele între 5.001 și 10.000 lei, dobânda nu poate depăși 0,8% pe zi.
● Pentru creditele de până la 25.000 lei, dobânda nu poate depăși 0,6% pe zi.
Cum au procedat cei de la Viva Credit
„Consider că, la un an de la intrarea în vigoare a legii plafonării dobânzii, nu ar trebui să mai existe niciun client care să plătească dobândă mai mare de plafonul maxim acceptat de lege. Dacă acest lucru încă se întâmplă, atunci îi încurajăm pe toți să ceară instituțiilor financiare nebancare unde au împrumutul, să revizuiască cât mai repede contractul" afirmă Ionuț Stan, Fondator Viva Credit IFN S.A.
Clienții Viva Credit nu au fost nevoiți să aștepte și nici să depună solicitări. Viva Credit a aplicat plafonarea dobânzilor de când a intrat legea în vigoare și fără să aștepte cereri individuale din partea clienților. Astfel, la momentul intrării în vigoare a Legii nr. 243/2024, clienții Viva Credit aveau deja contractele actualizate conform noilor prevederi. Clienții au putut aproba, printr-o singură apăsare de buton, actualizarea contractului conform noilor reglementări.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News