Codul IBAN “International Bank Account Number” a fost conceput pentru a face platile interbancare mult mai eficiente si pentru a diminua in totalitate erorile care pot aparea in urma efectuarii lor.
Bancile genereaza pentru fiecare cont bancar care permite plati si incasari un cont IBAN. Acesta este format din 24 de caractere (in tara noastra), care presupun:
- primele 2 caractere reprezinta tara de origine a clientului unde are deschis contul (RO)
- 2 cifre care reprezinta numarul de control
- 4 caractere care indica banca la care este deschis contul
- 16 cifre care reprezinta codul clientului
Dupa cum observati, codul IBAN cuprinde date de identificare ale clientului. Tocmai din acest motiv toate operatiunile efectuate sunt rapide si fara erori, adica sigure.
Cum obtineti codul IBAN?
Verificati extrasul de cont pe care-l puteti primi la banca. Acolo se afla toate aceste detalii, alaturi de numele dvs. Scopul principal pentru introducerea acestui cod, este evitarea erorilor aparute in procesul platilor interbancare
Chiar daca faceti o plata in tara sau in afara ei, codul IBAN este suficient pentru identificarea contului beneficiarului.
Asa ca, spor la plati sigure si aveti grija sa introduceti codul IBAN corect.
La un an de la intrarea în vigoare a „legii plafonării dobânzilor” pentru instituțiile financiare nebancare (Legea nr. 243/2024), o parte dintre consumatorii care au credite la IFN-uri continuă să plătească dobânzi care depășesc limitele prevăzute de lege. Motivul? Clienții nu au știut că trebuie să solicite în mod expres plafonarea dobânzii pentru împrumutul lor, iar creditorii nu au comunicat acest aspect suficient de clar.
Ai avut vreodată nevoie de un împrumut rapid și ofertele ți s-au părut scrise într-un limbaj complicat, cu termeni precum DAE, dobândă zilnică, dobândă 0, retragere, rambursare anticipată etc.? Viva Credit a denumit acest limbaj IFN-eză și s-a hotărât să ne învețe cum să fim atenți la detaliile care fac diferența în cazul împrumuturilor rapide pe termen scurt.
Linia de credit este un produs care devine treptat una dintre alegerile către care se îndreaptă tot mai mulți clienți. Sunt numeroase situațiile în care poate fi folosit, dar, în același timp, sunt și cazuri în care nu este recomandat să se apeleze la un astfel de produs. Care sunt acestea vei descoperi din articolul de mai jos.