Oferta publica initiala facuta de Teraplast s-a incheiat cu un procent de subscriere de 104%, pretul final de vanzare fiind stabilit la 1 leu pe actiune. Investitorii ar putea tranzactiona drepturile de alocare incepand din 30 martie.
Teraplast Bistrita, unul dintre cei mai mari procesatori de PVC din Romania, a desfasurat in perioada 7 aprilie-17 aprilie 2008 o oferta publica initiala, avand ca scop admiterea la tranzactionare a titlurilor Teraplast, la categoria I a Bursei de Valori Bucuresti.
Numarul de actiuni pus in vanzare in cadrul ofertei a fost de 49,6 milioane, reprezentand 20% din capitalul social si pretul de subscriere a variat intre 1 leu si 1,4 lei/ actiune. Investitorii au subscris 51,4 miloane de actiuni, rezultand un procent de subscriere de 104%. Dintre acestea, aproximativ 37 milioane actiuni au fost subscrise la pretul de 1 leu/ actiune, acesta fiind si pretul final stabilit, datorita procentului de subscriere.
Valoarea totala a ofertei se ridica la 56 milioane lei. Fondurile atrase in cadrul ofertei vor fi utilizate pentru programul de investitii pentru perioada 2008-2013, ce cuprinde cresterea capacitatilor de productie, extinderea portofoliului de produse si relocarea facilitatilor de productie intr-un parc industrial nou.
Oferta Teraplast este a patra desfasurata in anul 2008, dupa Casa de Bucovina (BCM), STK Emergent (STK) si Contor Group Arad (CGC). Este cea de-a doua oferta publica, dupa Transgaz Medias, in cadrul careia investitorii vor primi alaturi de actiuni si drepturi de alocare, care se vor tranzactiona pe Bursa pana la inregistrarea la Depozitarul Central a majorarii de capital.
Drepturile de alocare sunt asteptate sa intre la tranzactionare in jurul datei de 30 aprilie 2008, si vor permite investitorilor sa-si valorifice actiunile primite in oferta mai repede decat in cazul ofertelor anterioare. Dupa inregistrarea majorarii de capital la Depozitarul Central, drepturile de alocare se convertesc in actiuni nou emise, conform procesului urmat la Transgaz.
Teraplast detine o cota de piata de 36% in segmentul tubulaturii din PVC si de peste 30% in segmentul tubulaturii din polipropilena si are o participatie de peste 70% în societatea Plastsistem (producator de panouri termoizolante) si de 50% in societatea Politub (producator de tubulatura de aductiune din polietilena ).
In 2007, compania a obtinut un profit net de 16 milioane lei, in crestere cu aproximativ 75% fata de anul precedent, si o cifra de afaceri de 219 milioane lei, cu 40% mai mare fata de anul 2006. Pentru acest an, compania si-a bugetat venituri in crestere cu 38% si profit net de 27 milioane lei, in crestere cu 68% fata de anul precedent.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News