Alin Iacob, redactor sef Conso.ro a acordat agentiei nationale de presa Agerpres un interviu in cadrul proiectului “Cariere pentru Romania”. Interviul se concentreaza in principal asupra activitatii desfasurate in cadrul grupurilor de experti de pe langa Comisia Europeana, dar ofera si detalii in legatura cu demersurile realizate in ultimii ani in beneficiul utilizatorilor romani de servicii financiare.
AGERPRES: Cand ati inteles ca Romania are nevoie de o reprezentare la Bruxelles pe segmentul relatiei client-banca?
Alin Iacob: Inca din 2006, de la momentul lansarii portalului Conso.ro, destinat utilizatorilor de servicii financiare, am identificat o foarte mare nevoie de informatii transparente, complete si permanent actualizate. La acel moment, consumatorilor nu le erau oferite de nimeni informatii comparative despre produsele si serviciile financiare, nu existau pe piata media ghiduri care sa-i invete care sunt cele mai importante elemente pe care trebuie sa le aiba in vedere atunci cand isi constituie un depozit bancar, cand vor sa ia un credit sau cand utilizeaza un card bancar — de debit sau de credit.
In anii care au urmat, am continuat munca ambitioasa in sustinerea intereselor consumatorilor utilizatori de servicii financiare. M-am implicat si in reglementarea afisajului de la casele de schimb valutar, care facuse numeroase victime, precum si in completarea si sustinerea proiectului de act normativ care avea sa devina, cateva luni mai tarziu, celebra OUG 50/2010. Si cred ca nu este lipsit de interes sa mentionez ca toate cele patru propuneri preluate de ANPC din propunerile mele au fost mentinute si in legea de aprobare a ordonantei.
Interviul poate fi citit in totalitate pe site-ul agentiei nationale de presa
Agerpres.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News