Am fost inscris gresit la fondul de pensii. Ce pot face?


Intrebare:

Am semnat cererea de adeziune la AZT - Allianz Tiriac (prin compania de brokeraj Carpatica Life), dar am ajuns sa fiu inscris pe lista la un alt fond de pensii - PRIMA PENSIE - PRVA. Desi le-am cerut celor din urma sa remedieze greseala (le-am trimis inclusiv copia cererii mele de aderare la Allianz), am fost amanat permanent din decembrie 2007. Ce pot face pentru a ajunge la fondul de pensii pe care l-am ales si cum pot recupera pierderea suferita, in conditiile in care cei de la PRVA sunt ultimii in clasamentul fondurilor de pensii?

Boieru Eugen , Drobeta Turnu Severin

Dumneavoastra trebuie sa va adresati CSSPP printr-o sesizare scrisa pentru a afla daca mai aveti calitatea de participant la Fondul de Pensii Administrat Privat Prima Pensie si pentru a solicita solutionarea reclamatiei initiale, daca este cazul.
 
Pentru preluarea petitiilor, in cadrul Directiei Comunicare a CSSPP functioneaza un birou specializat – Biroul Protectia Participantilor si Relatii cu Publicul. In spiritul transparentei si al comunicarii deschise, CSSPP pune la dispozitia celor interesati informaþii cu privire la activitatea institutiei, legislatia din domeniu, precum si alte informatii utile, prin mijloacele de informare descrise mai jos.

  Mail:  relatiicupublicul@csspp.ro 

  Telefon: 021-330 10 35

  La sediu sau prin posta: Calea Serban Voda nr. 90-92, sector 4, cod postal 040213, Bucuresti

  Program de Relatii cu Publicul:    Luni -Vineri:     10:00 - 16:00
                                                                              Joi:     12:00 - 18:00
 
Inainte de a depune o reclamatie la CSSPP, petentul trebuie mai intai sa se adreseze cu o sesizare in scris, direct entitatii persoana fizica/juridica impotriva careia intelege sa se indrepte. Petentul trebuie sa explice clar la ce se refera reclamatia si sa solicite o solutionare a situatiei aparute sau informarea cu privire la pasii de urmat in continuare.
 
In cazul in care entitatea careia petentul i s-a adresat nu solutioneaza plangerea inaintata sau este nemultumit de modul de solutionare a acesteia, petentul poate transmite o reclamatie la CSSPP, care trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu: numele si prenumele petentului, detalii de contact, denumirea si adresa entitatii reclamate, obiectul reclamatiei cuprinzand descrierea succinta a faptelor reclamate, motivele inaintarii acesteia, sugestii pentru rezolvare, precum si adresa unde acesta urmeaza sa primeasca raspunsul. Reclamatia va fi insotita obligatoriu de toate documentele si informatiile de care petentul intelege sa le foloseasca in sustinerea solicitarii sale.
 
Dupa primirea reclamatiei, CSSPP va proceda conform prevederilor legale la verificarea aspectelor sesizate de catre petent: va contacta entitatea reclamata si va solicita explicatii referitoare la desfasurarea faptelor reclamate. La finalizarea verificarilor, petentul va primi un raspuns in termen de 30 zile de la depunerea ei, in conformitate cu legislatia in vigoare, cuprinzand modul de solutionare al reclamatiei sale, inaintate la CSSPP.
 
Avand in vedere ca problema reclamata dateaza din 2007, este posibil ca aceasta sa se fi rezolvat, in urma masurilor intreprinse de CSSPP pe parcursul anului trecut. In vederea protejarii intereselor participantilor si beneficiarilor la pensiile private, CSSPP a acordat o importanta deosebita analizarii si rezolvarii petitiilor, sesizarilor primite de la participanti, beneficiari sau persoane fizice care au solicitat informatii despre sistemul pensiilor private: administrate privat – Pilon II si facultative – Pilon III.
 
Astfel, in noiembrie 2008, CSSPP a emis o decizie (Decizia Nr. 441/2008) privind procedura de solutionare a sesizarilor participantilor si de modificare a apartenentei acestora la fondurile de pensii administrate privat, fara penalitate. Procedura a fost aplicabila participantilor care, in perioada de aderare initiala au semnat un act de aderare, dar care ulterior figurau in Registrul Participantilor ca fiind validati la un alt fond de pensii administrat privat si care au solicitat sa contribuie la fondul de pensii pentru care au semnat actul individual de aderare.
 
(1)   “Persoana care nu a aderat la un fond de pensii in termen de 4 luni de la data la care este obligata prin efectul legii este repartizata aleatoriu la un fond de pensii de catre institutia de evidenta.”
 
De asemenea, cauza repartizarii aleatorii ar putea fi existenta, in perioada de aderare initialã, a doua sau mai multe acte de aderare completate cu datele dvs. personale. In acest caz, CNPAS invalideaza toate actele multiple, acest fapt putand duce la repartizarea aleatorie.
O alta cauza ar putea fi neraportarea sau raportarea cu intarziere a actului de aderare de catre agentul de marketing care a asistat aderarea dvs. in sistemul Pilonului II.


Distribuie articolul


Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii


ALTE ARTICOLE - Pensii


Pilonul II a facut uitate pierderile aduse de pandemie
Pilonul II a facut uitate pierderile aduse de pandemie

Pentru multi participanti la sistemul de pensii private, activul personal net a revenit la valori apropiate de cele din februarie, o evolutie la care au pus umarul si noile contributii colectate intre martie si mai.

10 Iunie 2020 | Pensii

Care sunt riscurile renuntarii la Pilonul II de pensii?
Care sunt riscurile renuntarii la Pilonul II de pensii?

Sistemul de pensii obligatorii administrate privat, Pilonul II, a suferit numeroase modificari. Insa, poate cea mai importanta, a intervenit la inceputul lui 2019, cand Legea de functionare a fost modificata astfel incat participantii sa se poata transfera, la cerere, la sistemul public in anumite conditii. Care sunt riscurile acestei optiuni?

17 Ianuarie 2019 | Pensii

Ce ar insemna suspendarea contributiilor la Pilonul II de pensii?

Suspendarea contributiilor la Pilonul II de pensii, pentru doar 6 luni, ar insemna 3,6 miliarde de lei mai putin in conturile celor 7 milioane de participanti, fara sa se ia in calcul si efectul de multiplicare. Pana in prezent, un participant cu salariul mediu care a intrat in sistem in 2008 are in cont 11.000 de lei.

24 Mai 2018 | Pensii

Suspendarea contributiilor la Pilonul II, prioritate legislativa in 2018

Modificarea suplimentara a Pilonului II de pensii apare, pentru prima data, intr-un document oficial. Un proiect de lege al Comisiei Nationale de Prognoza prevede suspendarea contributiilor pentru sase luni. Oficialii guvernamentali neaga, insa, aceasta intentie si acuza o “eroare materiala”. Cum au reactionat reprezentantii industriei?

21 Mai 2018 | Pensii

Inapoi sus