Internetul prinde tot mai mult teren in cautarea produselor financiare

Peste jumatate dintre utilizatorii de internet din mediul urban cauta online mai des decat acum un an produsele dorite si informatii legate de acestea. Printre cele mai cautate se numara produsele financiare, pentru care canalele online sunt mai importante atunci cand se fac achizitii, releva un stufiu GfK.

O crestere similara s-a observat si in cazul produselor electro-IT,  jucarii sau imbracaminte. Cautarea de produse si servicii, de informatii suplimentare despre ele si compararea preturilor sunt comportamentele de cumparare pe internet cu cel mai rapid ritm de crestere in ultimul an in Romania.

„Este important pentru ei (utilizatorii de internet – nr) sa gaseasca usor detalii despre caracteristicile produselor, demonstratii despre cum functioneaza, retete sau acces usor la recenzii”, potrivit studiului.

Sursa: Studiu GfK Future Buy

Compararea preturilor din diferite magazine este o practica tot mai frecventa pentru 45% dintre cei chestionati, Romania situandu-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arata atentia sporita pentru gasirea celui mai bun raport calitate-pret pentru produsele cautate.

Patru din zece respondenti au folosit mai des fata de anul trecut motoarele de cautare ca ajutor la cumparaturi, iar 31% au utilizat aplicatii ale retailerilor. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre romani.

Comparatia online pune presiune asupra preturilor

Aproximativ 56%, fata de 45% la nivel global, spun ca apreciaza cand site-urile web le fac recomandari pe baza intereselor lor, aratate in vizitele anterioare.

Pe de alta parte, peste jumatate dintre consumatorii romani sunt de acord cu afirmatia ca retailerii, advertiserii si brandurile influenteaza mai putin ca oricand decizia de cumparare.

„Comparatia mai usoara a produselor si a preturilor, la un click distanta, pune presiune asupra preturilor. Pentru a castiga loialitatea clientilor, retailerii trebuie sa se gandeasca in permanenta la modalitati de a creste valoarea pe care o aduc, imbunatatind experienta la cumparaturi. Cu asteptari tot mai ridicate privind usurinta si rapiditatea cumparaturilor, oriunde si oricand, sunt tot mai importante formulele care imbina foarte bine canalele online si offline”, releva studiul GfK FutureBuy.

Studiul a fost derulat in Romania in iulie 2017, pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani. La nivel international, acesta a fost realizat in 35 de tari.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Plati


Platile interbancare facute in numai 10 secunde iau avant
Platile interbancare facute in numai 10 secunde iau avant

Adoptat in premiera in aprilie 2019 de CEC Bank si Banca Transilvania, la care au aderat ulterior BCR si Libra Internet Bank, serviciul Plati instant dezvoltat de Transfond presupune transferul ultrarapid intre bancile partenere a sumelor de pana la 50.000 lei, indiferent de momentul platii-seara, in weekend sau in timpul sarbatorilor legale.

26 August 2020 | Transferuri de fonduri

Cat costa sa primesti si sa trimiti bani in/din contul curent in lei?
Cat costa sa primesti si sa trimiti bani in/din contul curent in lei?

Bancile au inceput sa incurajeze platile online in defavoarea celor prin ghiseu. Sunt banci unde platile si incasarile sunt gratuite, daca exista un venit recurent de cateva sute de lei incasat lunar, dar exista si cazuri in care bancile taxeaza si incasarile in conturi, desi nu au costuri asociate in aceasta situatie.

6 August 2020 | Transferuri de fonduri

Cum poti sa retragi cash cand platesti la POS?
Cum poti sa retragi cash cand platesti la POS?

Benzinariile Rompetrol ofera servicul de cashback clientilor, care pot scoate numerar de la POS-uri in limita a 200 de lei, daca fac in prealabil o plata cu cardul. Rompetrol nu percepe comision, dar bancile partenere ar putea sa o faca.

29 Iunie 2020 | Transferuri de fonduri

Revolutia Revolut incepe sa piarda din atractivitate
Revolutia Revolut incepe sa piarda din atractivitate

Epoca gratuitatilor pare sa fi apus la unul dintre FinTech-urile care au atras foarte multi romani. Din 12 august, Revolut va introduce comisioane la platile cu cardul in alte monede decat leul si va micsora limita de conversie gratuita pentru cei care faceau schimburi valutare.

16 Iunie 2020 | Transferuri de fonduri

Mai multe articole

Inapoi sus