Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Reguli noi pentru poprirea conturilor


Restantieri la Fisc nu se vor mai trezi cu toate conturile blocate, ci doar cu unul si doar pentru suma datorata. In acest scop, ANAF va dezvolta metode electronice de blocare/deblocare a conturilor bancare in timp real intre administratia fiscala si institutiile de credit la care acesti contribuabili au deschise conturi bancare.


”In acest fel pot fi inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale”, sustine Ministerul Finantelor Publice.

Propunerea este cuprinsa intr-un pachet de masuri de simplificare si debirocratizare care se adreseaza atat mediului de afaceri, cat si anumitor categorii de persoane fizice.

”Scopul acestui nou pachet de simplificare este sa incurajeze plata online ale tuturor taxelor si impozitelor, dar si sa reduca povara administrativa pentru persoanele fizice si pentru mediul de afaceri”, sustine ministrul Finantelor, Anca Dragu.

Dovada platii unei taxe se va putea face si electronic

Din categoria masurilor pentru persoane fizice face parte si propunerea privind extinderea documentelor acceptate ca dovada a platii in relatia cu institutiile publice, pentru toate modalitatile de plata existente la nivel national (internet banking, mobile banking, terminale de plata si ATM-uri apartinand institutiilor de credit).

Spre exemplu, o persoana care isi plateste taxele de pasaport prin internet banking sau mobile banking, cand merge la ghiseul institutiei pentru depunerea documentelor si ridicarea pasaportului, poate prezenta ca dovada a platii un print de pe telefon sau calculator sau poate completa o declaratie pe proprie raspundere cu detaliile platii. Daca institutia catre care trebuie sa faca dovada platii are dezvoltate aplicatii interactive, atunci cel care face plata poate transmite electronic dovada, explica Ministerul Finantelor.

Pachetul de masuri mai prevede si faptul ca adeverintele de venit si certificatele de atestare fiscala vor putea fi cerute si transmise online catre institutiile publice beneficiare, incepand cu data de 1 noiembrie 2016.

Totodata, Ministerul propune reintroducerea scutirii (aplicate pana la 31 decembrie 2015) de la plata impozitului pe cladiri si terenuri si pentru sotii/sotiile persoanelor cu handicap grav, accentuat si cele incadrate in gradul I de invaliditate.

Pentru persoanele fizice care lucreaza in agricultura, Finantele propun introducerea unui regim special simplificat de TVA. Astfel, pentru livrarile de produse agricole/serviciile agricole, agricultorii nu vor mai avea obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului de scutire de 220.000 lei.

Scutirea de impozit pe profitul reinvestit se extinde

Pentru mediul de afaceri, Ministerul are in vedere extinderea perioadei de aplicare a facilitatii privind scutirea de impozit a profitului reinvestit, care expira la finalul acestui an, pe perioada nedeterminata.

De asemenea, se are in vedere acordarea de facilitati societatilor interesate de programe de calificare profesionala, dar si pentru firmele care isi redobandesc codul de TVA.

In plus, se elimina obligatia de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari a contribuabililor care efectueaza operatiuni intracomunitare (livrari intracomunitare, achizitii intracomunitare s.a) si se suspenda pana la data de 31 decembrie 2019 obligatia depunerii a trei declaratii informative (cod 392A, 392B si 393) prin care se reduc sarcinile administrative ce revin contribuabililor cu o cifra de afaceri mai mica de 220.000 de lei sau care presteaza servicii de transport international.

Totodata, comerciantii angro si en detail de produse accizabile pentru care accizele sunt deja platite nu vor mai avea obligatia de inregistrare la autoritatea competenta. Masura conduce la simplificarea activitatii lor nu doar prin eliminarea obligatiei de inregistrare, ci si prin eliminarea posibilelor sanctiuni pecuniare (amenda) sau a suspendarii activitatii pe o perioada de la 1 la 3 luni.


Distribuie articolul




Alte articole

Serviciu instant de plati de la Transfond

Serviciu instant de plati de la Transfond

Incepand cu 10 decembrie 2018, Transfond va pune la dispozitia prestatorilor de servicii de plati produsul Plati Instant, o infrastructura interbancara pentru plati de retail in timp real de pana la 50.000 lei. Utilizatorii finali - consumatori, autoritati, business-uri, vor putea utiliza serviciul atat pentru plati, cat si pentru incasari.

Citeste mai mult
Cum ne optimizam bugetul personal?

Cum ne optimizam bugetul personal?

Supraindatorarea, cheltuielile inutile, amanarea platilor obligatorii, neatentia la consum sau ignorarea posibilitatilor de a face economii isi lasa amprenta asupra bugetului familiei. Ce putem face pentru a evita aceste greseli si pentru a imbunatati situatia financiara a familiei?

Citeste mai mult
Promotii de Black Friday? Cum obtin o reducere reala?

Promotii de Black Friday? Cum obtin o reducere reala?

Febra Black Friday creste de la an la an si cuprinde tot mai multi comercianti. Poate tocmai de aceea, unii fura startul, altii cosmetizeaza preturile sau apeleaza la alte artificii pentru a castiga clientul pregatit pentru marile reduceri. Doar ca, de cele mai multe ori, aceste „ajustari” depasesc limita legalitatii.

Citeste mai mult
Cum poti plati la magazin cu ajutorul unui QR code?

Cum poti plati la magazin cu ajutorul unui QR code?

Implementarea platii cu cardul avanseaza cu dificultate in mediul rural, acolo unde vanzarile comerciantilor sunt reduse, astfel ca achizitionarea terminalelor de plata este nejustificat de scumpa. O solutie pentru inlocuirea aparaturii necesare platii cu cardul ar fi plata prin QR code. Cum functioneaza?

Citeste mai mult