top banner

Format nou pentru transmiterea petitiilor online la ASF

10 Octombrie 2016 | Autor: Conso

Clientii nemultumiti de relatia cu asiguratorul, cu administratorul pensiei private sau cu cel al investitiei pe piata de capital au la dispozitie o noua modalitate de transmitere a reclamatiilor. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a lansat, in acest scop, un nou portal electronic pentru o mai buna instrumentare a petitiilor online.
Printre facilitatile suplimentare se afla posibilitatea urmaririi stadiului solutionarii petitiilor si schimbul rapid de informatii pe marginea acestora.
Vechiul formular nu mai este valabil
Astfel, incepand de vineri, 7 octombrie, ora 16.00, toate petitiile online se vor primi exclusiv prin intermediul noului portal, disponibil la adresa https://portal.asfromania.ro/. De la data si ora mentionata, formularul utilizat pana acum nu mai este disponibil, avertizeaza ASF.
Potrivit institutiei, depunerea unei petitii in noul portal presupune crearea unui cont de utilizator, prin accesarea optiunii "inregistrare-cont" din pagina principala si completarea datelor de identificare necesare. Conturile vor fi validate de personalul ASF, devenind active doar dupa verificarea datelor introduse.
"Daca nu doriti sa va creati un cont de utilizator in portal sau nu puteti, din motive tehnice, sa accesati facilitatile puse la dispozitie de acesta, puteti transmite petitii, in continuare, pe adresa de e-mail: office@asfromania.ro sau prin depunere directa la registratura ASF", precizeaza Autoritatea.
Cu toate acestea, Autoritatea recomanda consumatorilor rezolvarea problemelor cu compania partenera pe cale amiabila.
”De multe ori se poate dovedi mai convenabil sa incercati o rezolvare pe cale amiabila a problemei dumneavoastra, reclamand problema direct furnizorului de servicii vizat, solicitand solutionarea situatiei aparute. Conform legislatiei, furnizorul trebuie sa aiba stabilite si implementate proceduri de rezolvare a sesizarilor si reclamatiilor”, subliniaza ASF.
Insa, in cazul in care clientul considera ca nu a ajuns la o intelegere amiabila cu furnizorul sau de servicii financiare, acesta poate trimite o petitie la ASF, insotita de documente doveditoare.
Care sunt pasii in depunerea unei petitii?
Petitia se va solutiona ”in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii. In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile", precizeaza ASF.
Totodata, ASF furnizeaza consumatorilor detalii privind formularea petitiilor, dar si pasii necesari in acest demers.
In primul rand, petentul trebuie sa verifice daca societatea partenera este autorizata de catre ASF pentru desfasurarea de activitati pe cel putin una din pietele asigurari-reasigurari, instrumente si investitii financiare, pensii private. In cazul in care societatea nu este autorizata pe una din aceste piete, petentul trebuie sa se adreseze altor autoritati competente, sustine ASF.
Petitia trebuie sa contina numele reclamantului, datele de identificare adresa completa, CNP/CUI, detalii de contact, numele si adresa entitatii impotriva careia se formuleaza petitia, o descriere succinta a problemei supuse atentiei, motivele inaintarii petitiei. In acelasi timp, consumatorii pot sugera si solutii pentru rezolvarea petitiei, mentioneaza Autoritatea. 

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Asigurări RCA

Asigurări RCA
  • Alegi cea mai bună asigurare
  • Plătești online cu cardul
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Pensii

Alte Articole

Cum ne descurcam pe termen lung in lupta cu inflatia?

Cum ne descurcam pe termen lung in lupta cu inflatia?

O statistica oferita de APAPR privind randamentul obtinut de beneficiarii pensiilor private din Pilonul II arata ca randamentul unei investitii esalonate in titluri de stat si actiuni a batut in ultimii 15 ani inflatia, depozitele in lei si acumularea de euro.

19 Ian 2023 | Pensii
Mai multa transparenta pentru participantii la Pilonul II

Mai multa transparenta pentru participantii la Pilonul II

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) si Guvernul au in vedere mai multe modificari de natura sa ajute participantii la fondurile de pensii din Pilonul II.

30 Aug 2022 | Pensii
Fondurile de pensii risca sa monopolizeze bursa

Fondurile de pensii risca sa monopolizeze bursa

Daca nimic nu se petrece spectaculos pe partea de noi listari la BVB, strategia „buy and hold” practicata de fondurile de pensii risca sa confiste actiunile libere din piata.

26 Apr 2021 | Pensii
Informarea obligatorie a angajatilor ar putea reduce repartizarea aleatorie la Pilonul II

Informarea obligatorie a angajatilor ar putea reduce repartizarea aleatorie la Pilonul II

Ministerul Muncii a modificat modelul cadru al contractului individual de munca si a introdus obligatia angajatorului a de informa noii salariati ca trebuie sa adere la un fond de pensii private obligatorii (Pilon II).

20 Apr 2021 | Pensii

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Nivel pensie facultativă

Calculează pensia privată pe care o vei încasa dacă depui lunar o anumită sumă de bani

Contribuție pensie facultativă

Calculează suma lunară cu care trebuie să contribui la fondul de pensii pentru a încasa la sfârșit pensia dorită

Pensia privată obligatorie

Estimează pensia privată obligatorie de care vei putea beneficia