Vanzarea de produse financiare inadaptate varstei este amendata drastic

Un grup bancar din Marea Britanie trebuie sa plateasca o amenda de 10,5 milioane lire sterline pentru ca a convins un numar de aproape 2.500 de batrani sa cumpere un serviciu inadaptat varstei.


Amenda a fost acordata unei filiale a grupui HSBC pentru vanzarea de produse investitionale la 2.485 de clienti cu varsta medie de 83 ani. Cei mai multi dintre clienti au achizitionat produsul deoarece au inteles ca le va asigura plata serviciilor medicale si costurile sanatoriilor in care erau internati.

Tipul de investitii oferit acestor clienti era insa recomandat pentru o perioada de minimum 5 ani, depasind in unele cazuri speranta de viata a clientilor.

In schimb, in primii ani, comisioanele de achizitionare a produsului reduceau rapid capitalul investit.

Investigatia derulata de FSA a scos la iveala faptul ca 87% dintre clienti fusesera idusi in eroare de prezentari precare ale servicilului pe care il achizitionasera.

“Amenda ar trebui sa fie o avertizare pentru companii, atentionandu-le ca trebuie sa implementeze sisteme de control si management pentru a identifica riscurile atunci cand se adreseaza clientilor noi”, au precizat reprezentantii Autoritatii de Supraveghere Financiara din Marea Britanie.

Conform reglementarilor in vigoare in UK, companiile trebuie sa se asigure ca sfaturile acordate clientilor la prezentarea unui produs nu il vor induce in eroare.

In cazul serviciilor financiare, probabilitatea de a achizitiona un produs neadaptat cerintelor proprii a crescut odata cu diversificarea ofertei si aparitiei de noi tipuri de servicii.

In Romania, clientii care considera ca nu au fost sfatuiti corect sau au fost indusi in eroare pentru a achizitiona un anumit serviciu financiar se pot adresa fie Protectiei Consumatorului (ANPC), pentru serviciile bancare, Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) sau Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM).


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus