Vanzarea de produse financiare inadaptate varstei este amendata drastic

Un grup bancar din Marea Britanie trebuie sa plateasca o amenda de 10,5 milioane lire sterline pentru ca a convins un numar de aproape 2.500 de batrani sa cumpere un serviciu inadaptat varstei.


Amenda a fost acordata unei filiale a grupui HSBC pentru vanzarea de produse investitionale la 2.485 de clienti cu varsta medie de 83 ani. Cei mai multi dintre clienti au achizitionat produsul deoarece au inteles ca le va asigura plata serviciilor medicale si costurile sanatoriilor in care erau internati.

Tipul de investitii oferit acestor clienti era insa recomandat pentru o perioada de minimum 5 ani, depasind in unele cazuri speranta de viata a clientilor.

In schimb, in primii ani, comisioanele de achizitionare a produsului reduceau rapid capitalul investit.

Investigatia derulata de FSA a scos la iveala faptul ca 87% dintre clienti fusesera idusi in eroare de prezentari precare ale servicilului pe care il achizitionasera.

“Amenda ar trebui sa fie o avertizare pentru companii, atentionandu-le ca trebuie sa implementeze sisteme de control si management pentru a identifica riscurile atunci cand se adreseaza clientilor noi”, au precizat reprezentantii Autoritatii de Supraveghere Financiara din Marea Britanie.

Conform reglementarilor in vigoare in UK, companiile trebuie sa se asigure ca sfaturile acordate clientilor la prezentarea unui produs nu il vor induce in eroare.

In cazul serviciilor financiare, probabilitatea de a achizitiona un produs neadaptat cerintelor proprii a crescut odata cu diversificarea ofertei si aparitiei de noi tipuri de servicii.

In Romania, clientii care considera ca nu au fost sfatuiti corect sau au fost indusi in eroare pentru a achizitiona un anumit serviciu financiar se pot adresa fie Protectiei Consumatorului (ANPC), pentru serviciile bancare, Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) sau Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM).


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus