Sistemul bancar european sta prost la capitolul restructurare

Dupa mai bine de 3 ani de criza, sectorul bancar european nu a cunoscut mari reforme. In medie, din 2008 pana in 2011 numarul angajatilor din banci s-a redus cu 6,7% in timp ce numarul de unitati a scazut cu 6%.

Banca Centrala Europeana (BCE) a publicat datele aferente evolutiei sistemului bancar din punct de vedere al numarului de angajati si al numarului de unitati.

Datele indica o scadere destul de modesta de la inceputul crizei si pana la finalul lui 2011. In trei ani de declin abrupt al economiei si al propriilor incasari, bancile au renuntat cu greu la o parte din unitati si la modelul de business bazat pe o retea teritoriala cat mai extinsa, in detrimentul adoptarii unor canale moderne de comunicare cu clientii.

Ca medie, in Uniunea Europeana erau la finalul lui putin peste 3,04 milioane de angajati, cu doar 6,7% mai putin decat in urma cu 3 ani. O scadere mai abrupta s-a inregistrat in Lituania si Letonia, unde numarul angajatilor a scazut cu aproximativ 20%.

Statistica oferita de BCE nu ofera insa o imagine defalcata a numarului de angajati, respectiv numarul de functionari bancari din unitati si numarul celor din centrala.

Astfel, in Romania aproximativ jumatate din cei peste 65.000 de angajati care se aflau in sistem la finalul lui 2011 erau angajati in centralele bancilor, conform datelor BNR.

O diferenta majora se intalneste si in ceea ce priveste nivelul salariilor platite angajatilor din agentii si cele oferite angajatilor din centrala. Acest lucru face ca in unele cazuri, restructurarile majore realizate doar la nivelul retelei sa nu scada foarte mult cheltuielile salariale.

Problema bonusurilor mari oferite persoanelor din conducere a fost ridicata inclusiv la nivel european, in conditiile in care costurile sunt suportate in final tot de catre consumatori.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

SONDAJ CONSO

Parerea ta conteaza!


Samsung Galaxy Tab

Dorim sa stim parerea ta despre serviciile oferite de Conso.

Participa la un scurt sondaj si vei fi automat inscris intr-o tragere la sorti.
Marele premiu: o tableta Samsung Galaxy Tab S5e.

Particip la sondaj Detalii sondaj

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus