Sanctiunile ANPC, contestate de Banca Romaneasca

Banca Romaneasca neaga acuzatile Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), potrivita carora ar fi perceput comisioane ilegale clientilor. Banca a anuntat ca va contesta procesele verbale si ordinele emise de ANPC, prin care a dispus amenzi de 40.000 de lei si modificarea a 27.000 de contracte.

"Am luat act de decizia ANPC si dorim sa facem cateva precizari cu privire la modul in care institutia a interpretat implementarea Ordonantei de Urgenata 50/2010 de catre Banca Romaneasca. Implementarea OUG 50 avut drept scop alinierea denumirii comisioanelor, conform cadrului legislativ, dar pastrand esenta economica a acestora. Mai mult, Banca Romaneasca nu a comisionat aditional clientii ale caror contracte au fost modificate in 2010", a transmis  institutia de credit.

Banca mentioneaza ca a initiat, deja, demersul de contestare a deciziilor ANPC in instanta si ca isi rezerva dreptul ca, in functie de solutia judecatoreasca, sa reverseze operatiunile efectuate in urma implementarii masurilor ANPC, sa evalueze consecintele economice ale acestor masuri si sa initieze proceduri judiciare de recuperare.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus