Reglementari UE pentru protectia datelor clientilor bancari

Parlamentul European si guvernele statelor membre vor sa ajunga la un acord, pana la finalul anului, pe legislatia privind datele personale. Legea aflata in discutie ar putea face mai dificila adunarea si pastrarea acestui gen de informatii de catre banci. In plus, acesta din urma ar putea fi penalizate cu pana la 5% din cifra de afaceri globala.

Grupurile pentru protectia consumatorului sustin ca noile reguli vor face bancile mai responsabile in colectarea si utilizarea datelor.

„Bancile ar trebui sa fie mai transparente si sa-si taie din apetitul pentru date“, spun reprezentantii organizatiei europene a consumatorilor (BEUC), care grupeaza asociatii de protectie a consumatorilor din intreaga UE, scrie Financial Times.

Noile reguli vor permite bancilor sa puna in comun informatii doar „atunci cand exista interes legitim pentru interese administrative“, au explicat specialistii organizatiei.
 
In plus, acestia sustin ca ingrijorarile bancilor cu privire la aceasta lege sunt exagerate.

In prezent, daca beneficiul bancii din folosirea datelor pentru un anumit scop – precum scenarii privind pierderi din imprumuturi sau frauda – este mai mare decat raul produs consumatorului, banca poate utiliza datele.

La randul lor, bancile fac lobby la Bruxelles contra acestor reglementari, avertizand ca propunerea de lege, care include „dreptul de a fi uitat“, ar putea ingreuna eforturile bancilor de a detecta fraudele si vor afecta serviciile online.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus