Profitul net Raiffeisen a scazut cu 22% in primul semestru

Raiffeisen Bank a incheiat primul semestru cu un profit net de 39 milioane euro, cu 22% sub cel din prima jumatate a lui 2010, pe fondul modificarilor fiscale si cresterii costurilor cu provizioanele.

Comparativ cu primul semestru al lui 2010, cheltuielile nete cu provizioanele au crescut cu 13%, pana la 26 milioane euro. Pe de alta parte, rata creditelor neperformante a scazut de la 7,6%, cat era in iunie 2010, la 6,9% la sfarsitul primului semestru al lui 2011.

Dinamica pozitiva a portofoliului de credite retail si corporate au determinat o crestere cu 6% a veniturilor din dobanzi, la 115 milioane euro, in timp ce veniturile nete din comisioane au scazut cu 4%, la 87 milioane euro.


Activitatile de trezorerie si capital au contribuit cu 20% la rezultatul net al bancii in prima jumatate a acestui an.

Pe segmentul de retail, in ciuda cererii scazute, banca si-a sporit portofoliul de credite cu 23%, in timp ce depozitele au crescut pe acest segment cu 5%.

Rata solvabilitatii Raiffeisen Bank (inclusiv profitul) a fost de 11,4% la sfarsitul primului semestru al lui 2011.

Dimensiunea bazei de clienti a Raiffeisen Bank a ramas neschimbata fata de iunie 2010, la aproape 2 milioane, dintre care aproape 100.000 IMM-uri si 8.000 de clienti corporate.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare
Calatoria aplicatiei ING Home’Bank in 15 ani de la lansare

ING Home’Bank este o aplicatie completa de internet banking, care astazi are peste 1,1 milioane de utilizatori activi si 26 milioane de sesiuni pe luna. Prin intermediul ei, oricine poate deschide relatia cu banca, poate accesa toate serviciile si produsele curente si poate inclusiv sa inchida relatia, totul online, oriunde, oricand.

22 Decembrie 2021 | Articol sponsorizat

Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus