Institutiile financiare trebuie sa faca ceea ce este corect, nu ceea ce este legal

Mesajul pe care autoritatile europene de supraveghere il transmit catre industria financiara este sa inceteze sa faca ceea ce este legal in relatia cu clientul si faca ceea ce este corect. Doar in acest mod, bancile, societatile de asigurare sau fondurile de pensii pot castiga increderea consumatorilor.

“Furnizorii de servicii financiare ar trebui sa inceteze sa faca ceea ce este legal si sa inceapa sa faca ceea ce este corect”, este mesajul pe care presedintele Autoritatii Europene pentru Asigurari si Pensii Ocupationale, Gabriel Bernardino, l-a transmis industriei financiare, ocazia conferintei anuale a institutiei.

Aceasta atitudine proactiva va preveni in mod sigur vanzarile inselatoare de produse financiare, va ajuta la crearea unor produse mai bune si va creste increderea consumatorilor in serviciile financiare, a precizat Bernardino.

Chiar daca acest mesaj a fost directionat catre industria pensiilor private si a asigurarilor, el este valabil deopotriva pentru banci si fonduri de investitii.

Conso.ro tocmai a semnalat recent cum o astfel de practica poate afecta negativ consumatorii. Clientii BCR primesc in unitati informatii despre DAE care nu corespund cu suma totala de rambursat, banca motivand aceasta practica prin respectarea prevederilor legale.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus