EY: Bancile trebuie sa isi mute atentia pe clienti

Bancile sunt obligate sa isi mute atentia de la produse pe client daca vor sa supravietuiasca, sustin reprezetantii EY Romania intr-o analiza a pietei de profil. Potrivit acestora, perceptia conform careia bancile nu lucreaza in interesul clientului lor a avut un impact negativ asupra acestui gen de afacere si asupra gradului de incredere.

”Bancile vor fi nevoite sa faca schimbari semnificative ca sa revina la profitabilitate de doua cifre si sa elimine impactul costurilor mari, al deficientelor din zona de control si al intensificarii concurentei. (...) Industria ar trebui sa fie in stare sa atinga rate sustenabile de profitabilitate de 12-15%”, se arata in analiza citata.

Potrivit reprezentantilor companiei, atingerea unui prag de profitabilitate de 15% doar prin reducerea costurilor sau cresterea veniturilor este practic imposibila. Pentru o astfel de profitabilitate, bancile trebuie fie sa isi creasca veniturile cu circa 24%, daca nu opereaza reduceri de costuri, fie sa isi reduca costurile cu circa 34%, daca nu obtin cresteri de venituri, fie sa reduca costurile cu circa 15% simultan cu cresterea de aproximativ 10% a veniturilor.

Potrivit documentului, modelele traditionale de operare ale bancilor, cu active structurate pe verticala si cu linii de suport pe orizontala – si-au pierdut relevanta. ”Pentru a raspunde la aceasta provocare, bancile trebuie mai intai sa-si identifice clientii esentiali si nevoile acestora, sa-si imbunatateasca sistemele de monitorizare a satisfactiei clientilor si sa intareasca experienta clientilor prin crearea unor birouri de tip "single-shop"”, mai arata in analiza mentionata.

In plus, bancile trebuie sa treaca printr-un proces de transformare prin optimizare, pe patru mari zone: liniile de afaceri, activele, costurile si externalizarea de servicii, se subliniaza in studiu.

Transformarea se refera si la schimbarea mentalitatilor si valorilor culturale, in special in privinta angajatilor. ”In primul rand, schimbarea cu adevarat transformationala trebuie fundamentata pe sistemele de remunerare si stimulare a angajatilor. Mai mult, studiile arata ca actualele structuri de stimulente nu impulsioneaza eficient performantele, deoarece plata „pay per head” nu este corelata cu productivitatea angajatului”, sustin reprezentantii EY.

Transformarea digitala este, de asemenea, importanta, pentru ca bancile de maine vor fi conduse de tehnologie, se subliniaza in document.

”In prezent, o zona semnificativa a costurilor unei banci este reprezentata de cheltuielile cu personalul. In viitor, cu exceptia unui numar restrans din acest personal, tehnologia va fi cea care va deveni principalul diferentiator, pe masura ce costul de deservire, viteza de executie si calitatea serviciului prestat vor distinge bancile de top de celelalte”, se subliniaza in analiza.

EY este una dintre cele mai mari firme de consultanta la nivel global, cu 210.000 de angajati in peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 27,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2014. In Romania, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Firma are peste 600 de angajati in Romania si Republica Moldova si furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Prin CEC Bank iti poti supraveghea conturile de la alte banci
Prin CEC Bank iti poti supraveghea conturile de la alte banci

Prin aplicatia mobila a bancii se pot vizualiza conturi diferite deschise la alte banci din Romania, astfel incat utilizatorii pot avea o privire de ansamblu asupra activelor lor bancare.

5 Aprilie 2021 | Info banci

AliasPay inlocuieste IBAN-ul cu numarul de telefon si creste viteza platilor
AliasPay inlocuieste IBAN-ul cu numarul de telefon si creste viteza platilor

Noutatea introdusa de serviciul pus la dispozitia bancilor de catre Transfond este ca se pot face plati intre clientii bancilor diferite, persoane fizice sau mici comercianti.

23 Martie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus