Contul curent, deseori reclamat la Vocea Clientului

Nemultumirea clientilor fata de banci nu este intotdeauna generata de credit de valoare mare sau de operatiuni sofisticate. Cele mai simple interactiuni cu banca, fie ca este vorba de o tranzactie la ghiseu, operarea unui cont curent sau deschiderea unui depozit sunt deseori reclamate de clienti.

La „Vocea Clientului”, doar in ultimele doua luni, au sosit  numeroase sesizari cu privire la modul defectuos in care au fost tratati in astfel de situatii.

„Experienta la CEC Bank a fost ingrozitoare din prisma faptului ca este inacceptabil sa astepti doua ore la o coada unde lucreaza un singur functionar, desi exista 4 ghisee. Explicatia primita: colega este in spital! Oamenii nu au timp sa astepte in aceste conditii, in anul 2015, si sa primeasca raspunsuri in in doi peri de la functionari plictisiti si depasiti de situatie!!!!! Rezolvati-va problemele de ordine interioara!!!!!”, scria o clienta a CEC Bank din Bucuresti in urma cu o saptamana.

Un alt client reclama faptul ca banca, repectiv Volksbank, i-a tras bani din contul curent fara acordul lui si pentru un produs pentru care nu fusese consultat in prealabil. „Mi s-a incheiat o asigurare la locuinta fara sa fiu instiintat si mi s-au luat banii din cont fara consimtamintul meu. Aveam o polita de asigurare valida inregistrata la Banca Volksbank.Vreau sa mi se restituie banii pe care mi i-au luat fara consimtamantul meu”, a scris recent respectivul client, din Craiova.

Contul curent, obligatoriu pentru aproape orice alta operatiune desfasurata prin banca, deseori ramane deschis si dupa ce clientul crede ca a inchis orice legatura cu banca respectiva. Si nu numai ca ramane deschis, dar inghite si comisioanele aferente. Este si cazul unui client al Idea Bank. „Pentru doua depozite in valuta am fost nevoit sa deschid si un cont in lei, cu 18 lei deschiderea si 2 lei pe luna administrarea. Am solicitat inchiderea conturilor in valuta dupa lichidarea depozitelor aferente, dar acestea nu au fost inchise decat atunci cand am inchis si contul de lei si cand am fost nevoit sa mai suport cheltuieli de administrare pentru o luna. Se sta mult la rand, functionara casiera face de toate :schmb valutar, incasari rate si facturi, depozite si asa mai depate. Dezamagit!”, scria clientul din Timisoara la inceputul lunii trecute.

Contul se poate deschide online, insa se inchide doar la banca

Oparatiunile online sunt promovate tot mai agresiv de majoritatea bancilor. Insa se pare ca facilitatile sunt valabile doar cat esti client, nu si cand vrei sa inchizi relatia cu banca. Un client al Raiffeisen Bank din Bucuresti se plange de faptul ca a deschis un cont de economii online, insa pentru inchidere a fost obligat sa mearga la banca. „Am deschis un cont de economii Super Acces Plus de pe aplicatia Smart Mobile, iar cand am dorit sa-l inchid am fost invitat intr-o agentie Raiffesen, deoarece aplicatia nu permite inchiderea online”, spune clientul mentionat.

Si comisioanele la retregerea de la ATM nemultumesc multi clienti. In cazul de fata este vorba de un client al ING Bank, cu card emis de banca respectiva, care a vrut sa scoata o suma de bani de la un bancomat al Marfin Bank. „Am dorit sa retrag o suma de bani de la bancomatul Marfin Bank situat la Piata Charles de Gaulle. Mentionez faptul ca detin un card Mastercard Classic emis de ING. Inainte de a-mi elibera banii, am fost informat prin intermediul ecranului de comisioanele practicate, respectiv 3% din suma retrasa, dar nu mai putin de 10 RON. Intrucat doream sa retrag 50 RON, comisionul ar fi ajuns practic 20% din suma retrasa. Deoarece eu nu ma aflam in mijlocul desertului si acela nu era singurul bancomat de pe planeta, am anulat tranzactia. Cum este posibil ca in ziua de astazi, cand exista numeroase banci din strainatate care nu percep comisioane de retragere, in Romania inca sa existe asemenea comisioane. Inteleg faptul ca este o banca greceasca si situatia tarii lor mama nu este buna, insa cred ca aceste comisioane ar trebui reglementate de BNR intr-un fel sau altul. Cu certitudine nu voi mai apela niciodata la un bancomat Marfin”, a subliniat clientul citat.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii

ALTE ARTICOLE - Info banci


Plati mai simple si mai rapide prin Google Pay
Plati mai simple si mai rapide prin Google Pay

Atat Visa cat si Mastercard au comunicat introducerea serviciului in Romania, prin intermediul catorva banci si fintech-uri. Inrolarea in serviciu se face prin intermediul aplicatiilor mobile ale partenerilor.

18 Noiembrie 2020 | Info banci

Black Friday, varianta bancara
Black Friday, varianta bancara

Sarbatoare de marketing si lichidare de stocuri, Black Friday are corespondent si in acest in ofertele bancilor care isi tenteaza clientii preponderent cu credite mai ieftine si carduri de cumparaturi mai generoase.

9 Noiembrie 2020 | Info banci

Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus