Contul curent, deseori reclamat la Vocea Clientului

Nemultumirea clientilor fata de banci nu este intotdeauna generata de credit de valoare mare sau de operatiuni sofisticate. Cele mai simple interactiuni cu banca, fie ca este vorba de o tranzactie la ghiseu, operarea unui cont curent sau deschiderea unui depozit sunt deseori reclamate de clienti.

La „Vocea Clientului”, doar in ultimele doua luni, au sosit  numeroase sesizari cu privire la modul defectuos in care au fost tratati in astfel de situatii.

„Experienta la CEC Bank a fost ingrozitoare din prisma faptului ca este inacceptabil sa astepti doua ore la o coada unde lucreaza un singur functionar, desi exista 4 ghisee. Explicatia primita: colega este in spital! Oamenii nu au timp sa astepte in aceste conditii, in anul 2015, si sa primeasca raspunsuri in in doi peri de la functionari plictisiti si depasiti de situatie!!!!! Rezolvati-va problemele de ordine interioara!!!!!”, scria o clienta a CEC Bank din Bucuresti in urma cu o saptamana.

Un alt client reclama faptul ca banca, repectiv Volksbank, i-a tras bani din contul curent fara acordul lui si pentru un produs pentru care nu fusese consultat in prealabil. „Mi s-a incheiat o asigurare la locuinta fara sa fiu instiintat si mi s-au luat banii din cont fara consimtamintul meu. Aveam o polita de asigurare valida inregistrata la Banca Volksbank.Vreau sa mi se restituie banii pe care mi i-au luat fara consimtamantul meu”, a scris recent respectivul client, din Craiova.

Contul curent, obligatoriu pentru aproape orice alta operatiune desfasurata prin banca, deseori ramane deschis si dupa ce clientul crede ca a inchis orice legatura cu banca respectiva. Si nu numai ca ramane deschis, dar inghite si comisioanele aferente. Este si cazul unui client al Idea Bank. „Pentru doua depozite in valuta am fost nevoit sa deschid si un cont in lei, cu 18 lei deschiderea si 2 lei pe luna administrarea. Am solicitat inchiderea conturilor in valuta dupa lichidarea depozitelor aferente, dar acestea nu au fost inchise decat atunci cand am inchis si contul de lei si cand am fost nevoit sa mai suport cheltuieli de administrare pentru o luna. Se sta mult la rand, functionara casiera face de toate :schmb valutar, incasari rate si facturi, depozite si asa mai depate. Dezamagit!”, scria clientul din Timisoara la inceputul lunii trecute.

Contul se poate deschide online, insa se inchide doar la banca

Oparatiunile online sunt promovate tot mai agresiv de majoritatea bancilor. Insa se pare ca facilitatile sunt valabile doar cat esti client, nu si cand vrei sa inchizi relatia cu banca. Un client al Raiffeisen Bank din Bucuresti se plange de faptul ca a deschis un cont de economii online, insa pentru inchidere a fost obligat sa mearga la banca. „Am deschis un cont de economii Super Acces Plus de pe aplicatia Smart Mobile, iar cand am dorit sa-l inchid am fost invitat intr-o agentie Raiffesen, deoarece aplicatia nu permite inchiderea online”, spune clientul mentionat.

Si comisioanele la retregerea de la ATM nemultumesc multi clienti. In cazul de fata este vorba de un client al ING Bank, cu card emis de banca respectiva, care a vrut sa scoata o suma de bani de la un bancomat al Marfin Bank. „Am dorit sa retrag o suma de bani de la bancomatul Marfin Bank situat la Piata Charles de Gaulle. Mentionez faptul ca detin un card Mastercard Classic emis de ING. Inainte de a-mi elibera banii, am fost informat prin intermediul ecranului de comisioanele practicate, respectiv 3% din suma retrasa, dar nu mai putin de 10 RON. Intrucat doream sa retrag 50 RON, comisionul ar fi ajuns practic 20% din suma retrasa. Deoarece eu nu ma aflam in mijlocul desertului si acela nu era singurul bancomat de pe planeta, am anulat tranzactia. Cum este posibil ca in ziua de astazi, cand exista numeroase banci din strainatate care nu percep comisioane de retragere, in Romania inca sa existe asemenea comisioane. Inteleg faptul ca este o banca greceasca si situatia tarii lor mama nu este buna, insa cred ca aceste comisioane ar trebui reglementate de BNR intr-un fel sau altul. Cu certitudine nu voi mai apela niciodata la un bancomat Marfin”, a subliniat clientul citat.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Prin CEC Bank iti poti supraveghea conturile de la alte banci
Prin CEC Bank iti poti supraveghea conturile de la alte banci

Prin aplicatia mobila a bancii se pot vizualiza conturi diferite deschise la alte banci din Romania, astfel incat utilizatorii pot avea o privire de ansamblu asupra activelor lor bancare.

5 Aprilie 2021 | Info banci

AliasPay inlocuieste IBAN-ul cu numarul de telefon si creste viteza platilor
AliasPay inlocuieste IBAN-ul cu numarul de telefon si creste viteza platilor

Noutatea introdusa de serviciul pus la dispozitia bancilor de catre Transfond este ca se pot face plati intre clientii bancilor diferite, persoane fizice sau mici comercianti.

23 Martie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus