Conso la 15 ani: Povestea merge mai departe

Inceputul zilei de 15 martie 2006, abia trecut de miezul noptii. Suntem live? Chiar merge? Da!!! Dupa mai multe luni de munca, de strangere asidua a datelor, de programare, de planificare a resurselor si bugetelor investitionale, cu foarte multe obstacole si provocari, primul portal din Romania care punea in comparatie ofertele de produse si servicii ale bancilor se lansa pe internet!

Romania inceputului de an 2006 nu era foarte familiara cu internetul, unele publicatii abia isi construiau site-uri, altele nu aveau deloc. Iar initiativa de a lansa un site care, pe langa informatii, articole si sfaturi in zona financiara, punea in comparatie si ofertele de produse si servicii ale bancilor, se putea dovedi riscanta, chiar si pentru niste jurnalisti experimentati din zona financiara, cum au fost membrii primei echipe editoriale de la Conso.

Provocarile inceputului

Imi amintesc cum ne uitam in primele zile pe traficul site-ului si cat de bucurosi am fost cand am vazut cum depasim o suta de vizitatori unici pe zi in mod constant (sursa datelor de atunci era site-ul Trafic.ro in care am fost inscrisi inca de la inceput).  Cresterea a fost organica, munca noastra adauga zi dupa zi alti useri pe site.

Obtinerea de venituri s-a dovedit, la randul ei, o provocare. Ne gandeam ca va fi relativ similar ca in presa scrisa, de unde veneam, ca daca vom avea cateva mii de utilizatori unici pe luna vom putea cere aceiasi bani pe care ii obtineam acolo macar pe o pagina de interior, daca nu pe una dintre coperti, in functie de expunerea bannerelor. Am invatat rapid ca pe internet pretul publicitatii se exprima in CPM, ca era important si CTR-ul, ca estimarile noastre de venituri se dovedisera ceva cam optimiste.

In ciuda resurselor semnificative investite de asociati la inceput (cateva zeci de mii de euro), probabil ca ar fi fost greu sa crestem si sa ne dezvoltam atat de rapid in lipsa deschiderii din partea unor oameni inimosi din sfera marketingului bancar si nu numai, care au inteles si au apreciat demersul nostru pentru transparenta si pentru informatie de calitate, orientata catre utilizatorii de servicii financiare.

A contat in mod evident si faptul ca am venit foarte rapid cu inovatii. In iulie 2006, am fost primul portal financiar din Romania care a calculat costul creditelor pentru fiecare utilizator in parte, sub forma de DAE personalizata, in functie de suma imprumutului si scadenta creditului. 

Dupa doar cateva luni, in ianuarie 2007, platind o suma foarte mare pentru resursele noastre de la acel moment catre cei de la Reuters, am fost primul site din Romania care a introdus posibilitatea vizualizarii in timp real a cotatiilor valutare interbancare (cu un delay de doar 10 minute), furnizate de cel mai important sistem international de profil. Asta intr-un moment in care volatilitatea cursului de schimb era ridicata, iar cursul anuntat zilnic de BNR la ora 13 nu reflecta, de multe ori, variatiile importante de dinainte sau de dupa aceasta ora.

Am venit apoi, in mod constant, cu lansarea de noi sectiuni – fonduri mutuale, fonduri private de pensii, leasing auto. Astfel incat finalul anului 2008 ne-a gasit in postura unui portal consolidat, cu o audienta din ce in ce mai mare, iar utilizatorii tot mai numerosi ai site-ului faceau in mod constant comparatii, in special de credite si depozite, urmareau cotatiile valutare, ne scriau ca sa ne puna diverse intrebari legate de produsele si serviciile financiare.

Criza financiara si de incredere dintre banci si clienti

A fost o mare sansa ca tsunami-ul reprezentat de criza financiara inceputa la finalul lui 2008 ne-a prins cu radacini adanci si cu multi romani care isi incepeau ziua cu informatiile financiare de pe Conso.

In 2009, ca un raspuns la solicitarile tot mai numeroase ale celor care ne trimiteau mesaje pe email sau ne contactau telefonic, am lansat Vocea Clientului, un canal de comunicare unde utilizatorii Conso puteau sa spuna ce le-a placut si ce nu le-a placut in legatura cu un produs sau serviciu oferit de institutiile financiare. Si aproape zilnic, de atunci incoace, romanii isi posteaza experientele pe care le au cu bancile.  

Am fost printre vocile cele mai critice ale vremii in privinta derapajelor bancilor care au inclus clauze abuzive in contracte, le-am devoalat, multi consumatori s-au sesizat dupa articolele noastre ca lucrurile nu erau asa cum ar fi trebuit sa fie. 

Iar unele banci despre care am scris si-au reevaluat deciziile luate. Zeci de mii de consumatori au ramas fara comisioane lunare de administrare de valori mari, dupa o serie de articole scrise pe Conso in primavara anului 2008. Alti consumatori au putut sa se refinanteze fara comision de rambursare anticipata dupa aceleasi articole.

Daca semnalele de alarma ar fi fost receptionate corect inca de cand le-am tras noi si in alte cazuri, poate ca unele banci disparute intre timp ar fi continuat sa fie si astazi printre actorii pietei locale. Iar altele ar fi cheltuit mult mai putin cu programele de rezolvare a diferendelor cu clientii, respectiv cu cheltuielile de reprezentare in instante.

Critica noastra s-a dorit sa fie constructiva, am considerat ca asa putem sa contribuim la identificarea problemelor si la rezolvarea lor mai rapida, pentru a ne aduce in felul acesta contributia la consolidarea increderii dintre institutiile financiare si utilizatorii de servicii financiare, increderea fiind, probabil, cel mai important activ al unei institutii financiare. 

Pentru ca oamenii vor avea nevoie mereu de servicii financiare de calitate si de jucatori puternici si de incredere!

Echipa Conso, una dintre explicatiile succesului

Valoarea echipei a reprezentat un mare avantaj in succesul nostru. Pe langa cei care am inceput aventura Conso (Marius, Bogdan si Alin, cu suportul de inceput al lui Robert, Lucian si Laur), au venit alaturi de noi in echipa in anii care au urmat mai multi tineri valorosi si de perspectiva, care au ajutat la cresterea permanenta a site-ului. 

Rand pe rand, Alexandra, Alina, Oana, Alin, Serban, Cristi, Adriana, Ionut, Ramona, Catalin si Alina ni s-au alaturat si au contribuit, cu entuziasm si dorinta de a creste alaturi de noi, la succesul Conso. Ne-au ajutat mult si alti colegi (Ana-Maria, Cristi, Claudiu), care din postura de colaboratori ne-au ajutat sa ne informam corect si complet cititorii sau sa dezvoltam mai bine functionalitatile site-ului.

Un cuvant aparte pentru cei care au stat in spatele efortului nostru, insa care au avut un rol major in dezvoltarea site-ului, programatorii (la inceput Robert, apoi Octavian, apoi Ileana si Stefan, ulterior Stefan impreuna cu intreaga lui echipa si Marius).

Unii dintre cei care nu mai sunt si astazi alaturi de noi sunt profesionisti respectati in banking sau in IT, altii lucreaza in piata de capital, altii sunt pilonii unor importante firme de consultanta, altii au ajuns sa lucreze in cadrul autoritatilor de reglementare si supraveghere a pietelor financiare. 
 
Usurinta in utilizare, prioritate permanenta

De-a lungul timpului, evolutiile in comportamentul utilizatorilor nostri si dezvoltarea internetului ne-au impus sa facem permanent schimbari in design-ul site-ului, in modul de prezentare a informatiilor, in interactiunea cu utilizatorii.

Am trecut prin trei episoade majore de redesign, in incercarea de a oferi utilizatorilor Conso o experienta cat mai placuta in utilizarea site-ului, de a avea la dispozitie un site responsive, adaptat perfect la toate tipurile de device-uri.
 
Lucram in permanenta la imbunatatirea vitezei de incarcare a site-ului, la noi functionalitati, derulam chiar in prezent un proiect pe care-l vom finaliza curand si care va reprezenta o surpriza placuta pentru toti utilizatorii nostri.

Accent pe educatia financiara si pe beneficiile digitalizarii

Am fost inca de la inceput sustinatori activi ai educatiei financiare, in principal prin intermediul Ghidurilor Conso, care ofera raspunsuri la multe dintre intrebarile utilizatorilor de servicii financiare. Am continuat, inclusiv cu sprijinul partenerilor nostri, dezvoltarea de proiecte de educatie financiara, care sa ii ajute pe vizitatorii Conso sa ia deciziile cele mai bune. Banchereza poate fi inteleasa, daca ti se explica lucrurile asa cum trebuie si ti se furnizeaza exemple relevante.

Digitalizarea aduce, la randul ei, beneficii majore utilizatorilor de produse si servicii financiare care acceseaza Conso.

Zeci de mii de romani au aplicat deja prin intermediul Conso la un credit, au fost ulterior contactati de institutiile financiare bancare si nebancare si multi au si contractat creditele dorite. Un numar tot mai mare de utilizatori Conso folosesc oportunitatea pe care am introdus-o inca din toamna anului 2019 de a-si putea consulta gratuit, prin intermediul nostru, situatia de la Biroul de Credit

Ne dorim, pe masura ce tot mai multe banci isi vor dezvolta si perfectiona aplicatiile online, ca solicitarea de credit pornita de pe Conso sa fie finalizata cu succes in cateva minute pe site-ul bancii. Acestea sunt unele dintre beneficiile digitalizarii, iar avantajul de a face acest lucru de pe un portal de comparatii este major – poti avea acces in timp real la cea mai buna oferta, poti face alegerea cea mai buna si poti economisi multi bani in viitor.

Facem deja asta de la mijlocul anului 2020 pentru cei care doresc sa isi achizitioneze o polita RCA. In doar cateva minute, dupa completarea datelor necesare generarii ofertei, polita RCA aleasa este primita pe email si poate fi folosita inclusiv ca dovada la controlul Politiei Rutiere. 

Daca la inceput pe Conso puteai doar sa compari produsele, ulterior am permis utilizatorilor nostri sa si aplice pentru ele, iar in prezent le oferim posibilitatea sa le si cumpere online, cu doar cateva click-uri si completarea catorva informatii. 

Compara, alege informat si cumpara simplu cu doar cateva click-uri! este acum o realitate pentru utilizatorii Conso.

Povestea noastra de succes merge mai departe. La fel si surprizele facute utilizatorilor nostri, din a caror experienta cotidiana ne dorim sa facem parte si pe viitor, cat mai des posibil!


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus