Clientii Credit Europe sunt sfatuiti de ANPC sa isi verifice conturile

Conducerea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului recomanda clientilor Credit Europe Bank sa isi verifice situatia conturilor, dupa ce 12 clienti s-au trezit cu conturile golite.


In urma unui control efectuat de comisarii ANPC la o sucursala a bancii din Brasov s-a constatat lipsa banilor din conturile a 12 clienti. Prejudiciul total s-a ridicat la peste 1,77 milioane lei iar principalul suspect este un angajat al bancii.

“Recomandam tuturor consumatorilor sa verifice soldul conturilor pe care le au deschise la aceasta banca si sa sesizeze de urgenta orice neregula. Banca are obligatia sa repare in cel mai scurt timp orice prejudiciu cauzat clientilor sai”, a precizat Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC.

La sesizarile clientilor banca a precizat initial ca va returna banii dupa ce politia finalizeaza ancheta. Comisarii ANPC au considerat ca banca nu isi respecta astfel obligatiile asumate prin contractele semnate cu clientii si au aplicat o amenta in valoare de 50.000 lei.

Totodata, banca a fost obligata sa restituie sumele catre clienti in cel mult 15 zile.

“Banca raspunde pentru conduita angajatilor sai si nu are nici un drept de a amana onorarea obligatiilor fata de consumatori sub pretextul finalizarii anchetei judiciare. Vom aplica operatorului economic amenzi contraventionale pentru fiecare nou caz sesizat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, pana cand banca va intelege sa-si respecte clientii”, a concluzionat Cerbulescu.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus