Clientii Credit Europe sunt sfatuiti de ANPC sa isi verifice conturile

Conducerea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului recomanda clientilor Credit Europe Bank sa isi verifice situatia conturilor, dupa ce 12 clienti s-au trezit cu conturile golite.


In urma unui control efectuat de comisarii ANPC la o sucursala a bancii din Brasov s-a constatat lipsa banilor din conturile a 12 clienti. Prejudiciul total s-a ridicat la peste 1,77 milioane lei iar principalul suspect este un angajat al bancii.

“Recomandam tuturor consumatorilor sa verifice soldul conturilor pe care le au deschise la aceasta banca si sa sesizeze de urgenta orice neregula. Banca are obligatia sa repare in cel mai scurt timp orice prejudiciu cauzat clientilor sai”, a precizat Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC.

La sesizarile clientilor banca a precizat initial ca va returna banii dupa ce politia finalizeaza ancheta. Comisarii ANPC au considerat ca banca nu isi respecta astfel obligatiile asumate prin contractele semnate cu clientii si au aplicat o amenta in valoare de 50.000 lei.

Totodata, banca a fost obligata sa restituie sumele catre clienti in cel mult 15 zile.

“Banca raspunde pentru conduita angajatilor sai si nu are nici un drept de a amana onorarea obligatiilor fata de consumatori sub pretextul finalizarii anchetei judiciare. Vom aplica operatorului economic amenzi contraventionale pentru fiecare nou caz sesizat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, pana cand banca va intelege sa-si respecte clientii”, a concluzionat Cerbulescu.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus