BCR a obtinut un profit de 1 milion lei in trimestrul I din 2014

BCR a inregistrat un profit net de 1 million lei in primul trimestru al anului, fata de pierderea neta de 10,2 milioane lei in perioada similara a anului anterior, pe fondul unui rezultat operational solid care a depasit cuantumul costurilor cu riscul.

Profitul operational s-a ridicat la 551,7 milioane lei, in scadere usoara cu 2,8% fata de primul trimestrul din 2013, in conditiile unui venit operational mai mic, partial compensat de scaderea costurilor, ca rezultat al programului de redresare a bancii.

Venitul net din dobanzi a scazut in aceeasi perioada cu 10,6%, pana la 644,3 milioane lei. Declinul a fost cauzat, in principal, de cererea modesta de credite in segmentele intreprinderilor mici si mijlocii si afacerilor mari, in pofida unor volume stabile de credite retail, acordate in conditiile unui mediu de dobanzi scazute.

Pe de alta parte, venitul net din comisioane a crescut puternic, cu 23,1%, pana la 175,9 milioane lei in primul trimestru al anului fata de perioada similara din 2013, in principal datorita accentului dedicat operatiunilor de tranzactii si plati, precum si solutiilor de investirii alternative oferite clientilor (fonduri de investitii, bancassurance, economisire in sistem ‘Bauspar’, fonduri de pensii).


Cheltuielile operationale au scazut cu 12,4% la valoarea de 362,5 milioane lei, datorita masurilor extinse de optimizare a structurii personalului si retelei de unitati, precum si managementului strict al costurilor. Astfel, raportul cost-venituri s-a imbunatatit pana la valoarea de 39,7% fata de 42,2% in trimestrul I a anului anterior.

Rata creditelor neperformante a crescut usor, pana la 30,2% din totalul portofoliului de credite
la 31 martie 2014, din cauza reducerii totale a portofoliului de credite, in special segmentul corporate.

“Volumul absolut al creditelor neperformante a continuat sa se reduca, in baza unor eforturi eficiente de
recuperare, a recunoasterii contabile a unor pierderi din credite si vanzarilor de portofolii de credite”, se precizeaza in comunicatul de presa al bancii.

Rata de acoperire a creditelor neperformante se situa la 61,1%, fata de 60% in primele 3 luni ale anului anterior.

Volumul agregat al creditelor acordate clientilor a scazut cu 14,7% pana la aproximativ 36.667 milioane lei in martie 2014 fata de martie 2013, activitatea noua de creditare fiind afectata de cererea slaba si reusind sa compenseze numai partial rambursarile si contractia portofoliului de credite.

Banca intentioneaza sa se concentreze asupra creditarii in moneda locala, astfel incat sa inverseze combinatia de valute in cadrul portofoliului de credite pe termen mediu si lung si sa-si foloseasca din plin capacitatea puternica de autofinantare in lei.

Depozitele clientilor raman principala sursa de finantare, in conditiile in care afacerile noi compenseaza, momentan, doar partial eforturile de curatare a portofoliului. Depozitele atrase au ramas stabile, la 37.367 milioane lei la finele primelor 3 luni ale anului, in scadere cu doar 0,2 % fata de perioada similara din 2013.

La 31 martie 2014, banca a inregistrat o scadere cu 6,8% a activelor totale la finele primelor 3 luni ale anului fata de perioada corespunzatoare a anului anterior, pana la valoarea de 65.804 milioane lei in perioada.

Rata de solvabilitate la finele anului trecut se ridica la 14,7%.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus