BCR a discutat oferta de reducere a dobanzii la credite cu 7.000 de clienti

Mai mult de 7.000 dintre clientii Bancii Comerciale Romane (BCR) au accesat oferta de modificare a dobanzii pentru creditele imobiliare sau garantate cu ipoteca, in euro, aflate in derulare. Banca promite, prin aceasta oferta, reducerea ratelor, in medie, cu 20%, comision zero de analiza si asigurare de viata gratuita. 

Accesarea ofertei presupune faptul ca respectivul client a initiat discutiile cu banca pe marginea ofertei. Vizati de aceasta oferta sunt aproximativ 50.000 de clienti cu credite ipotecare sau de consum cu ipoteca, in derulare.

Campania a fost lansata in urma cu trei saptamani si consta in aplicarea unei dobanzi de 4,95% pe an, fixa timp de cinci ani, pentru toate creditele in derulare. Ulterior, dobanda va fi calculata dupa formula EURIBOR la trei luni plus 3% pentru creditele imobiliare sau ipotecare, respectiv EURIBOR la 3 luni plus 4% pentru garantate cu ipoteca.

Reprezentantii BCR au negat, la momentul lansarii, ca oferta impune clientilor sa semneze un angajament cu banca potrivit caruia renunta la actiuni viitoare in justitie. Comunicatul bancii face referire si la clientii care au chemat banca in instanta.

”Ceea ce ne bucura este ca si acei clienti care au ales calea instantei au inteles ca oferta BCR reprezinta o solutie mutual benefica si ca este un moment de referinta in care prima banca din sistem se indreapta catre clientii sai, dar si catre clientii de retail din Romania printr-o comunicare transparenta, o oferta corecta si un proces de aprobare rapid si simplu. Este normal, intr-o piata civilizata si matura, ca relatia intre client si banca sa fie o relatie de incredere, iar in cazul unor litigii, banca sa gaseasca solutii comerciale de inchidere a acestora. In acest context, atitudinea bancii ramane aceea de a gasi cai de soutionare amiabila si de a dezvolta un parteneriat pe termen lung”, a declarat Dana Demetrian, vicepresedinte executiv retail si private banking, BCR.

Pe de alta parte, pentru scurtarea timpului de aprobare, banca anunta ca a contractat notari publici, care vor fi disponibili in unitatile bancii pentru a facilita semnarea tuturor documentelor necesare modificarii contractelor de credit. Banca nu mentioneaza, insa, daca locuintele depuse garantie vor fi reevaluate, cine va suporta costul reevaluarii si ce se intampla daca valoarea reevaluata a locuintei nu mai acopera soldul creditului.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus