BCR a contabilizat jumatate din pierderea sistemului bancar in 2012

Grupul BCR a inregistrat in 2012 o pierdere neta de 1,23 miliarde lei, jumatate din toata pierderea sistemului bancar. Banca punea evolutia pe seama costurilor de risc crescute si a restrcuturarilor.


In 2012, conform datelor BNR, pierderea aferenta intregului sistem bancar a fost de 2,2 miliarde lei, ceea ce face ca BCR sa fi contribuit in proportie semnificativa la acest rezultat.

Anul 2012 este si primul an de pierderi pentru BCR de la inceputul crizei. Din 2008, cand BCR a inregistrat profit record de 2 miliarde lei, rezultatele s-au aflat insa pe o panta constata de scaere, pentru ca in 2011 sa se comunice un profit de doar 71 milioane lei.

Cauza principala a pierderilor inregistrate de BCR in 2012 este si cresterea semnificativa a provizioanelor aferente creditelor neperformate, acest cost urcand cu 68,3% pe parcursul anului, pana la 3,6 miliarde lei.

Rata creditelor neperformante a fost de 26,7% din portofoliul total, insa oficialii bancii subliniaza faptul ca trendul de crestere al acestui indicator s-a redus puternic.

Volumul agregat al creditelor a ramas relativ stabil fata de anul anterior, la 53,2 miliarde lei, in scadere de -0,2%, activitatea noua de creditare fiind afectata de cererea slaba. Banca intentioneaza sa se concentreze pe creditarea in lei, astfel incat sa inverseze combinatia de valute in cadrul portofoliului pe termen mediu si lung.

Depozitele clientilor au scazut cu 4,5% fata de finalul anului 2011, pana la 37,8 miliarde lei.

“Obiectivele noastre sunt clare: in primul rand tintim imbunatatirea treptata a calitatii activelor si a cadrului general de management al riscurilor. In paralel, cautam sa optimizam calitatea modelului nostru de business, prin intermediul reorganizarii departamentelor de afaceri, retelei de sucursale si prin simplificarea generala a modelului operational”, a precizat Tomas Spurny, presedintele BCR.

Banca isi mentine o solvabilitate confortabila, de 12,4%, peste pragul impus de BNR de 10%.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus