BCR a contabilizat jumatate din pierderea sistemului bancar in 2012

Grupul BCR a inregistrat in 2012 o pierdere neta de 1,23 miliarde lei, jumatate din toata pierderea sistemului bancar. Banca punea evolutia pe seama costurilor de risc crescute si a restrcuturarilor.


In 2012, conform datelor BNR, pierderea aferenta intregului sistem bancar a fost de 2,2 miliarde lei, ceea ce face ca BCR sa fi contribuit in proportie semnificativa la acest rezultat.

Anul 2012 este si primul an de pierderi pentru BCR de la inceputul crizei. Din 2008, cand BCR a inregistrat profit record de 2 miliarde lei, rezultatele s-au aflat insa pe o panta constata de scaere, pentru ca in 2011 sa se comunice un profit de doar 71 milioane lei.

Cauza principala a pierderilor inregistrate de BCR in 2012 este si cresterea semnificativa a provizioanelor aferente creditelor neperformate, acest cost urcand cu 68,3% pe parcursul anului, pana la 3,6 miliarde lei.

Rata creditelor neperformante a fost de 26,7% din portofoliul total, insa oficialii bancii subliniaza faptul ca trendul de crestere al acestui indicator s-a redus puternic.

Volumul agregat al creditelor a ramas relativ stabil fata de anul anterior, la 53,2 miliarde lei, in scadere de -0,2%, activitatea noua de creditare fiind afectata de cererea slaba. Banca intentioneaza sa se concentreze pe creditarea in lei, astfel incat sa inverseze combinatia de valute in cadrul portofoliului pe termen mediu si lung.

Depozitele clientilor au scazut cu 4,5% fata de finalul anului 2011, pana la 37,8 miliarde lei.

“Obiectivele noastre sunt clare: in primul rand tintim imbunatatirea treptata a calitatii activelor si a cadrului general de management al riscurilor. In paralel, cautam sa optimizam calitatea modelului nostru de business, prin intermediul reorganizarii departamentelor de afaceri, retelei de sucursale si prin simplificarea generala a modelului operational”, a precizat Tomas Spurny, presedintele BCR.

Banca isi mentine o solvabilitate confortabila, de 12,4%, peste pragul impus de BNR de 10%.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati
Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti.

15 Octombrie 2021 | Info banci

Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus