Bancile accepta dialogul cu asociatiile de consumatori

Bancile incep sa fie mai deschise in relatia cu clientii si au acceptat sa initieze colaborari oficiale cu asociatiile din domeniu. Noua politica a fost adoptata pana acum in Spania.


Cea mai mare banca din Spania, La Caixa, a acceptat sa colaboreze cu Asociatia Spaniola a Utilizatorilor de Servicii Financiare (ADICAE) si sa gaseasca impreuna solutii pentru clientii proprii aflati in dificultate.

Parteneriatul mai presupune ca cele doua institutii sa gaseasca impreuna cele mai bune solutii de rezolvare a conflictelor fara a se ajunge in instanta.

In consecinta, reprezentantii ADICAE si cei ai bancii vor avea intruniri regulate pentru a dezbate principalele probleme si intrebari cu care se confrunta utilizatorii produselor si serviciilor La Caixa. Se vor ridica in discutie si probleme cu care clientii s-au confruntat in trecut, precum diverse clauze contractuale din contractele de credit ipotecar care au generat nemultumiri sau modalitati mai putin transparente de promovare.

Parteneriatul, semnat pe o perioada de 3 ani, implica si realizarea unui comitet de lucru format din reprezentantii celor doua institutii pentru a urmari modul de implementare a angajamentelor asumate.

La Caixa este cea mai mare banca spaniola, cu peste 13 milioane de clienti. In Romania, La Caixa este prezenta prin intermediul unei sucursale, care nu ofera insa servicii populatiei.

Pe de alta parte, acceptul bancii de a accepta ca partener de discutii o asociatie de consumatori este cu atat mai important cu cat sistemul bancar spaniol se confrunta cu o criza de lichiditate si a necesitat 100 miliarde euro acordate prin Mecanismul european de stabilizare financiara (EFSF) pentru salvare.

In Romania, nu a existat niciun fel de initiativa similara de dialog a bancilor locale cu asociatiile de consumatori. Bancile au preferat sa mearga pe varianta de negociere cu fiecare client in parte care se afla in dificultate pentru a gasi solutii, dar metoda nu a avut un succes notabil.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus