Bancile accepta dialogul cu asociatiile de consumatori

Bancile incep sa fie mai deschise in relatia cu clientii si au acceptat sa initieze colaborari oficiale cu asociatiile din domeniu. Noua politica a fost adoptata pana acum in Spania.


Cea mai mare banca din Spania, La Caixa, a acceptat sa colaboreze cu Asociatia Spaniola a Utilizatorilor de Servicii Financiare (ADICAE) si sa gaseasca impreuna solutii pentru clientii proprii aflati in dificultate.

Parteneriatul mai presupune ca cele doua institutii sa gaseasca impreuna cele mai bune solutii de rezolvare a conflictelor fara a se ajunge in instanta.

In consecinta, reprezentantii ADICAE si cei ai bancii vor avea intruniri regulate pentru a dezbate principalele probleme si intrebari cu care se confrunta utilizatorii produselor si serviciilor La Caixa. Se vor ridica in discutie si probleme cu care clientii s-au confruntat in trecut, precum diverse clauze contractuale din contractele de credit ipotecar care au generat nemultumiri sau modalitati mai putin transparente de promovare.

Parteneriatul, semnat pe o perioada de 3 ani, implica si realizarea unui comitet de lucru format din reprezentantii celor doua institutii pentru a urmari modul de implementare a angajamentelor asumate.

La Caixa este cea mai mare banca spaniola, cu peste 13 milioane de clienti. In Romania, La Caixa este prezenta prin intermediul unei sucursale, care nu ofera insa servicii populatiei.

Pe de alta parte, acceptul bancii de a accepta ca partener de discutii o asociatie de consumatori este cu atat mai important cu cat sistemul bancar spaniol se confrunta cu o criza de lichiditate si a necesitat 100 miliarde euro acordate prin Mecanismul european de stabilizare financiara (EFSF) pentru salvare.

In Romania, nu a existat niciun fel de initiativa similara de dialog a bancilor locale cu asociatiile de consumatori. Bancile au preferat sa mearga pe varianta de negociere cu fiecare client in parte care se afla in dificultate pentru a gasi solutii, dar metoda nu a avut un succes notabil.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus