Bancherii, taxati pentru aroganta si tupeism

Aroganta, tupeismul si lipsa de benevolenta a angajatilor din banci fata de clienti a fost, din nou, si mult mai dur taxata de guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. Acesta a lansat un nou apel catre bancheri sa se apropie de clienti si sa isi instruiasca personalul in acest sens.

„Va incurajez sa faceti toate eforturile sa va apropiati mai mult de clienti. Vedeti cate riscuri prezinta aceasta fractura, alimentata uneori iresponsabil, intre bancheri si clienti. Trebuie un dialog permanent cu clientii si renuntarea la orice forma de aroganta. Retezati aroganta! Poti parea arogant si atunci cand esti profesionist si folosesti un limbaj tehnic. Dar chiar si asa, tu, ca bancher, trebuie sa arati ca esti binevoitor. Benevolenta! Tupeismul trebuie exclus!“, a declarat guvernatorul BNR.

Atentie la angajatii de la ghiseu!

In acest context, el a adus in discutie necesitatea pregatirii continue a personalului din banci pentru a tine pasul cu modificarile frecvente la nivel european. In plus, guvernatorul indeamna bancherii sa acorde atentie deosebita angajatilor de la ghiseu, pentru ca el intra in contact cu clientul, si daca e supraincarcat si obosit ii este afectata activitatea.

„Sa reinvestiti in trainingul personalului bancar. Europa se misca foarte repede, iar noi nu putem sa trecem pe langa ea pentru ca suntem in Europa. Ar fi bine sa tinem pasul. Sunt chiar ingrijorat cand vad cat a progresat dialogul in Europa cu societatea civila despre cat de important este riscul“, le-a mai spus Isarescu bancherilor.

Potrivit acestuia, banca trebuie sa isi recapete demnitatea si sa recastige increderea clientilor, pentru ca oamenii vin la banca "sa isi depuna averea".

Problemele din interioriul bancilor trebuie rezolvate

"Primul lucru pe care trebuie sa-l dovediti in interior si apoi in exteriorul institutiei este respectarea regulilor. Respectul este o chestiune vitala. Daca mai lasati sa mai patrunda in societatea romaneasca ideea ca in interiorul unei banci fiecare face ce vrea, nu trebuie sa va mirati ca imaginea sistemului bancar romanesc este afectata. (...) Sa nu avem pretentia ca lumea sa cunoasca banking-ul cand noi mai avem probleme in interiorul bancilor", a subliniat guvernatorul BNR in discursul tinut in fata reprezentantilor bancilor.

O alta recomandare a guvernatorului BNR catre banci este aceea de a rezolva deficientele in timp real si la fata locului.

"Viata este asa cum este. In viata practica apar deficiente. Asta e lumea creata de fiinte umane. Sa rezolvi deficientele in timp real, sa nu le lasi sa se acumuleze. Unde se rezolva? La fata locului, nu cand vine reprezentantul BNR de la supraveghere", a subliniat seful bancii centrale. 

Totodata, intarirea eticii profesionale, evitarea unor decizii gresite, dar si continuarea procesului de educatie financiara reprezinta, de asemenea, recomandari ale guvernatorului BNR catre banci.

Acesta a facut toate aceste remarci in cadrul unui eveniment dedicat conformarii in domeniul bancar.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso
Creditele BRD isi asteapta solicitantii pe Conso

BRD intra in clubul partenerilor Conso care permit utilizatorilor sa trimita o aplicatie de credit, din comparatoarele dedicate creditelor de nevoi personale, creditelor imobiliare si imprumuturilor Noua Casa.

7 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus