APCRomania considera exagerate cheltuielile de judecata impuse clientilor BCR

Reprezentantii asociatiei de consumatori APC Romania si-au exprimat pozitia de solidaritate fata de clientii BCR obligati la plata unor cheltuieli de judecata de 100.000 lei, considerandu-le "exagerate”.

“Ce ni se pare foarte grav si extrem de daunator pentru toti consumatorii, nu numai pentru cei implicati in acest proces, este faptul ca instanta a acceptat obligarea reclamantilor la plata unor cheltuieli de judecata in opinia noastra exagerate”, a precizat Mihai Titichi, sef serviciu al Departamentului Juridic in cadrul APC Romania.


Tribunalul Municipiului Bucuresti a impus unui grup de 88 clienti plata cheltuielilor de judecata solicitate de BCR in cadrul unui proces de suspendare a ratelor castigat de banca. Nivelul acestora se ridica la 100.000 lei.

"O asemenea atitudine, combinata cu lipsa unor reglementari clare, speciale pentru litigiile colective de consum, care sa impiedice acordarea unor astfel de cheltuieli de judecata, daca va fi perpetuata, nu va avea ca efect decat sa-i determine pe consumatori sa renunte la apararea drepturilor lor prin intermediul instantelor", a continuat Titichi.

APC Romania a reiterat si necesitatea infiintarii unui organism de rezolvare alternativa a disputelor in domeniul financiar-bancar, precum si elaborarea cat mai urgenta a unei reglementari care sa vizeze litigiile colective de consum.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB
Vocea clientului Conso se aude direct la CSALB

Conso si Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul bancar (CSALB) au incheiat un parteneriat care permite formularea de solicitari de rezolvare a nemultumirilor legate de produsele si serviciile bancare direct din sectiunea Vocea Clientului de pe Conso.

2 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus