Amenzi pentru raportarea ilegala a clientilor la Biroul de Credit

Patru banci si cateva institutii financiare nebancare au fost amendate pentru ca au transmis la Biroul de Credit informatii negative despre clienti fara sa ii anunte in prealabil. O alta neregula descoperita a fost aceea ca, in anumite cazuri, datele erau transmise inainte de expirarea termenului legal de 30 de zile de la scadenta datoriei. 

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat amenzi contraventionale institutiilor de credit, care ajung pana la 25.000 de lei, in urma unor controale efectuate in perioada septembrie - octombrie 2016,  ”din oficiu sau pe baza plangerilor si sesizarilor primite” de la clienti, se mentioneaza intr-un comunicat dat publicitatii de Autoritate .

Raportari multiple pentru aceeasi restanta

Printre institutiile de credit amendate de ANSPDCP se numara bancile Credit Europe Bank, Bancpost, Garanti Bank si UniCredit Bank.

In cazul Credit Europe Bank, Autoritatea a constatat ca banca a transmis date negative la Biroul de Credit, in cazul mai multor persoane fizice, fara a efectua informarea prealabila a acestora. Totodata, aceeasi banca, ”in cazul mai multor persoane fizice, a transmis de mai multe ori in aceeasi luna date negative la Biroul de Credit, pentru aceeasi restanta, fara a se respecta termenul de 30 de zile de la data scadentei (...) prin incalcarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 677/2001”, se mentioneaza in comunicatul citat.

Pentru aceste fapte, Autoritatea anunta ca a aplicat bancii o amenda contraventionala in cuantum total de 23.000 lei.

Pentru nereguli similare, Bancpost si Garanti Bank au fost amendate, fiecare, cu cate 20.000 de lei, iar UniCredit Bank a fost sanctionata cu amenda de 9.000 de lei.

Creditorii nu au reactionat la reclamatiile clientilor

Printre entitatile sanctionate de ANSPDCP se numara si cateva IFN-uri. Astfel, compania ERB Retail Services IFN a primit o amenda de 7.000 de lei pentru ca, in afara faptului ca a transmis date negative la Biroul de Credit fara sa informeze debitorii in prealabil, nici ”nu a dat curs cererii mai multor persoane fizice, prin care acestea si-au exercitat dreptul de interventie in sensul de stergere a datelor negative transmise la Biroul de Credit fara informarea lor prealabila”, se mai arata in comunicatul Autoritatii.

La randul lor,  societatile de credit de consum Essy Asset Management IFN si Unicredit Consumer Financing IFN au incasat fiecare cate o amenda de 25.000 de lei pentru aceleasi nereguli constatate in cazul bancilor mentionate, respectiv transmiterea de informatii negative la Biroul de Credit fara informarea debitorului si, in anumite cazuri, chiar mai devreme de 30 de zile de la inregistrarea restantei.

De asemenea, societatea Simplu Credit IFN a fost sanctionata cu amenda de 5.000 de lei pentru nereguli similare, insa amenda este mai mica pentru ca Autoritarea a costatat abaterile de la regleemntarile in vigoare intr-un singur caz.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus