Consiliul Concurentei va urmari mai indeaproape piata bancara in 2010

Conducerea Consiliului Concurentei promite ca in 2010 sa acorde o atentie deosebita investigarii posibilelor practici anticoncurentiale din sistemul bancar si a intelegerilor intre jucatori.

“O prioritate a acestui an este sa finalizam cazurile care treneaza de mai mult de 2 ani, perioada medie de rezolvare a unei investigatii, si cazurile din sectoarele cheie, precum combustibili, sistemul bancar, constructii”, a precizat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei in cadrul unei conferinte organizate pe 22 aprilie, mentionand in mod particular ca sistemul bancar va beneficia de o atentie sporita in 2010.

Printre anchetele demarate dar nefinalizate de catre Consiliu se numara o investigatie din 2004 a pietei bancare privind comisioanele percepute la extragerea de numerar de pe card si o investigatie inceputa in 2007 referitoare la piata administratorilor de fonduri de pensii private obligatorii.

O alta investigatie a pietei bancare si interbancare, vizand posibile intelegeri intre banci la stabilirea cotatiilor Robid si Robor in octombrie 2008, a adus deja doua amenzi pentru furnizarea de informatii inexacte, pentru BRD si Raiffeisen Bank, in valoare de 5 milioane euro, respectiv 3,4 milioane euro. Ambele amenzi au fost insa contestate in justitie.

In plus, Consiliul Concurentei sprijina proiectul legislativ propus de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului privind eliminarea comisioanelor de rambursare anticipata in cazul creditelor cu dobanda variabila si limitarea la 1% a comisionului in cazul creditelor cu dobanda fixa, indiferent de tipul imprumutului sau de valoare.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus