Profitul BCR scade cu 43% pe seama unui management mai strict

Profitul net al BCR in 2009 s-a ridicat la 871,7 milioane lei, cu 43% mai mic decat in anul anterior, ca urmare a cheltuielilor mari cu provizioanele si a scaderii veniturilor din comisioane.

“Din cauza provizioanelor mai mari, actionarii nostri nu au beneficiat de aceeasi imbunatatire a rezultatelor, ca urmare a conditiilor extrem de dificile de pe piata”, a precizat Dominic Bruynseels, presedintele executiv al BCR.

De asemenea, veniturile din comisioane au scazut pe fondul diminuarii activitatii de creditare a persoanelor fizice, aceasta reprezentand una din principalele cauze de reducere a profitului in 2009, conform reprezentantilor grupului BCR.

Portofoliul de credite retail al bancii, incluzand creditele acordate microintreprinderilor, a scazut cu aproximativ 6,9% ca urmare a declinului cererii eligibile si a unui management al riscului mai ferm. Trimestrul IV a adus o revenire pe segmentul creditelor ipotecare datorata programului Prima Casa, in cadrul caruia BCR a acordat pana in prezent aproximativ 8.000 de credite in valoare de 1,22 miliarde lei (290 milioane euro).

In acelasi timp insa, creditarea clientilor companii a urcat in 2009 cu 15,2%, in principal pe seama necesarului crescut de capital de lucru.

In total, BCR gestioneaza un portofoliu de credite in valoare de 46,5 miliarde lei, dintre care aproximativ 42,5% sunt denominate in lei iar restul in euro si dolari.

Depozitele de la clienti au crescut in 2009 cu 7,4%, pana la valoarea de 35,8 miliarde lei, pe fondul unei cresteri sporite a plasamentelor in depozite realizate de clientii companii.

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus