Profitul BCR scade cu 43% pe seama unui management mai strict

Profitul net al BCR in 2009 s-a ridicat la 871,7 milioane lei, cu 43% mai mic decat in anul anterior, ca urmare a cheltuielilor mari cu provizioanele si a scaderii veniturilor din comisioane.

“Din cauza provizioanelor mai mari, actionarii nostri nu au beneficiat de aceeasi imbunatatire a rezultatelor, ca urmare a conditiilor extrem de dificile de pe piata”, a precizat Dominic Bruynseels, presedintele executiv al BCR.

De asemenea, veniturile din comisioane au scazut pe fondul diminuarii activitatii de creditare a persoanelor fizice, aceasta reprezentand una din principalele cauze de reducere a profitului in 2009, conform reprezentantilor grupului BCR.

Portofoliul de credite retail al bancii, incluzand creditele acordate microintreprinderilor, a scazut cu aproximativ 6,9% ca urmare a declinului cererii eligibile si a unui management al riscului mai ferm. Trimestrul IV a adus o revenire pe segmentul creditelor ipotecare datorata programului Prima Casa, in cadrul caruia BCR a acordat pana in prezent aproximativ 8.000 de credite in valoare de 1,22 miliarde lei (290 milioane euro).

In acelasi timp insa, creditarea clientilor companii a urcat in 2009 cu 15,2%, in principal pe seama necesarului crescut de capital de lucru.

In total, BCR gestioneaza un portofoliu de credite in valoare de 46,5 miliarde lei, dintre care aproximativ 42,5% sunt denominate in lei iar restul in euro si dolari.

Depozitele de la clienti au crescut in 2009 cu 7,4%, pana la valoarea de 35,8 miliarde lei, pe fondul unei cresteri sporite a plasamentelor in depozite realizate de clientii companii.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti
Avantajele telefonului transformat in POS pentru consumatori si comercianti

Bancile au sesizat avantajele combinarii platilor in crestere cu cardul cu obstacolele dotarii cu POS-uri in spatiile comerciale improvizate si propun aplicatii ce transforma telefonul in terminal de acceptare a platilor cu cardul.

17 Februarie 2021 | Info banci

Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice
Cum functioneaza si ce provocari aduce autentificarea stricta a clientilor in tranzactiile electronice

Sistemul bancar autohton a implementat din ianuarie noile protocoale la nivel european pentru securizarea tranzactiilor electronice, ceea ce pentru utilizatorul obisnuit se traduce in pasi suplimentari pentru validarea unor operatiuni.

12 Ianuarie 2021 | Info banci

Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite
Scad dobanzile la credite si titluri de stat, urmeaza si cele la depozite

Dobanzile la creditele populatiei si companiilor dar si dobanzile la care se imprumuta statul au inceput anul in scadere. Vestea proasta este ca le vor urma si dobanzile la depozite.

11 Ianuarie 2021 | Info banci

CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE
CSALB: Negocierea intre parti este recomandata si de CJUE

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) considera ca una dintre deciziile Curtii de Justitie a Uniunii Europene ar putea determina instantele de judecata sa recomande bancilor si consumatorilor sa negocieze inainte de inceperea unui proces.

21 Decembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus