OTP Bank: Gradul de indatorare nu ar trebui sa treaca de 40%

Politica de creditare a populatiei pe care OTP Bank a adoptat-o pentru 2010 s-a intors catre un grad de indatorare de 40%, nivelul maxim impus de BNR in urma cu 3 ani, inainte de relaxarea legislatiei
.

“N-as recomanda acum clientilor un grad de indatorare mai mare de 40%, acesta fiind chiar nivelul maxim pe care Banca Centrala il impunea in urma cu 3 ani. Si daca stam sa ne gandim, chiar bancile au facut presiuni mari la momentul respectiv pentru relaxarea acestor conditii”, a declarat Gabriel Cretu, directorul de retail al OTP Bank Romania.

Conform acestuia, OTP Bank poate accepta si un grad de indatorare de pana la 55%, insa numai in cazuri speciale. Un nivel ridicat al venitului nu garanteaza insa obtinerea unui credit de valoare mare.

“Un salariu de 5.000 euro este cel mai amenintat in aceasta perioada. Cei care obtin 500 euro si nu 5.000 prezinta mult mai multa stabilitate”, a mai adaugat Cretu.

Pentru anul ce tocmai a inceput, reprezentantii OTP Bank nu vad o revenire spectaculoasa a activitatii de creditare, insa lucrurile se vor misca mult mai bine decat in 2009. In conditiile in care anul trecut a fost un prilej bun pentru imbunatatirea serviciilor, deoarece vanzarile au trecut pe planul secund, diferenta in mediul bancar se va face de acum inainte pe baza calitatii, cred oficialii OTP.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

SONDAJ CONSO

Parerea ta conteaza!


Samsung Galaxy Tab

Dorim sa stim parerea ta despre serviciile oferite de Conso.

Participa la un scurt sondaj si vei fi automat inscris intr-o tragere la sorti.
Marele premiu: o tableta Samsung Galaxy Tab S5e.

Particip la sondaj Detalii sondaj

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus