OTP Bank: Gradul de indatorare nu ar trebui sa treaca de 40%

Politica de creditare a populatiei pe care OTP Bank a adoptat-o pentru 2010 s-a intors catre un grad de indatorare de 40%, nivelul maxim impus de BNR in urma cu 3 ani, inainte de relaxarea legislatiei
.

“N-as recomanda acum clientilor un grad de indatorare mai mare de 40%, acesta fiind chiar nivelul maxim pe care Banca Centrala il impunea in urma cu 3 ani. Si daca stam sa ne gandim, chiar bancile au facut presiuni mari la momentul respectiv pentru relaxarea acestor conditii”, a declarat Gabriel Cretu, directorul de retail al OTP Bank Romania.

Conform acestuia, OTP Bank poate accepta si un grad de indatorare de pana la 55%, insa numai in cazuri speciale. Un nivel ridicat al venitului nu garanteaza insa obtinerea unui credit de valoare mare.

“Un salariu de 5.000 euro este cel mai amenintat in aceasta perioada. Cei care obtin 500 euro si nu 5.000 prezinta mult mai multa stabilitate”, a mai adaugat Cretu.

Pentru anul ce tocmai a inceput, reprezentantii OTP Bank nu vad o revenire spectaculoasa a activitatii de creditare, insa lucrurile se vor misca mult mai bine decat in 2009. In conditiile in care anul trecut a fost un prilej bun pentru imbunatatirea serviciilor, deoarece vanzarile au trecut pe planul secund, diferenta in mediul bancar se va face de acum inainte pe baza calitatii, cred oficialii OTP.


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus