Conso, sursa de incredere pentru Consiliul Concurentei

Studiul privind concurenta in sectorul bancar realizat de Consiliul Concurentei si Societatea Academica din Romania cuprinde mai multe pasaje din Ghidul de credite imobiliare de pe Conso. Desi ne bucura increderea acordata, recomandam autorilor sa precizeze pe viitor si sursa materialelor folosite la realizarea studiilor.

Informatiile postate pe Conso.ro au devenit recent o sursa valoroasa pentru Consiliul Concurentei. Acesta a realizat impreuna cu Societatea Academica din Romania, un studiu denumit Piata unica, piata nationala: politica de concurenta in sectoare cheie 2009, unde a apelat si la expertiza oferita de Conso.ro. Lansarea studiului in dezbatere publica a avut loc in cadrul evenimentului “Concurenta – cheie a dezvoltarii economice si a bunastarii consumatorului”, ce a avut loc pe 6 octombrie la Bucuresti.

In capitolul referitor la sectorul bancar, autorii au recurs pentru fundamentarea studiului la Ghidul de credite imobiliare de pe Conso.ro. Site-ul nostru s-a dovedit foarte util in ceea ce priveste explicarea modului in care bancile romanesti modifica ratele dobanzilor la credite.

Informatia a fost atat de bine prezentata de Conso.ro, incat frazele au fost copiate aproape cuvant cu cuvant (vezi documentele atasate in josul paginii). Din pacate, autorii studiului au preluat ad-literam o parte din Ghidul de credite imobiliare de pe Conso, fara sa precizeze sursa.

Avand in vedere ca la realizarea studiului a participat si Societatea Academica din Romania – un think tank independent – acest lucru nu poate decat sa ne bucure. O publicatie financiara dobandeste mai multa credibilitate atunci cand este folosita ca reper in studiile de specialitate. Cu o singura conditie: ca sursa informatiilor preluate sa fie precizata!

Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu afirma, in prefata lucrarii, ca intentioneaza ca acest raport sa devina un demers anual. Aceasta initiativa este, fara indoiala, binevenita in contextul in care climatul concurential de pe piata bancara romaneasca lasa mult de dorit.  Insa editiile viitoare ar trebuie sa mentioneze si sursa materialelor preluate. Aceasta este o conditie minima, care trebuie respectata de autorii oricarui studiu, cu atat mai mult de un raport care poarta girul unei importante institutii a statului.

Conso considera benefic ca pe viitor Consiliul Concurentei, dar si alte institutii ale statului, sa foloseasca site-ul nostru ca sursa de informatii, apreciat in prezent de peste 40.000 de utilizatori care ne citesc saptamanal. Un site care ofera informatii financiar-bancare actualizate este o sursa credibila si poate folosi tuturor celor care isi doresc sa fie la current cu cele mai noi tendinte din domeniul serviciilor bancare pentru consumatori.

In multiple ocazii, Conso a adus in atentia opiniei publice, practici care afecteaza concurenta in domeniul bancar. Si vom continua sa tratam aceste subiecte si pe viitor, convinsi de faptul ca preluarea cat mai rapida in Romania a practicilor bancare din tarile europene dezvoltate ar fi de natura atat sa imbunatateasca relatia dintre banci si client, dar si imaginea bancilor in ochii clientilor.

Bancile tin cu dintii de clienti
Comisionul de rambursare anticipata: Bancile descurajeaza migrarea spre credite mai ieftine
Competitie mediocra intre bancile romanesti


Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu
Cum pot fi evitate comisioanele de retragere si depunere de numerar la ghiseu

Bancile penalizeaza operatiunile cu numerar in succursale, iar retragerile/depunerile de numerar la ghiseu pot echivala, procentual, cu o dobanda la termen. Exista insa modalitati de ocolire a acestor costuri.

3 August 2021 | Info banci

Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori
Concilierea SAL-Fin si CSALB e tot mai solicitata de consumatori

Numarul consumatorilor de servicii financiare care au apelat in 2020 la solutiile intermediate de cele doua entitati de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar (SAL-Fin si CSALB) a fost in crestere semnificativa.

13 Mai 2021 | Info banci

Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit
Digitalizarea a ajuns si la cardurile de credit

Pandemia a mutat tot mai multe operatiuni in zona online. Mai multe institutii financiare permit achizitionarea cardurilor de credit fara prezenta fizica. Cu fiecare saptamana care trece, se mareste numarul celor care fac tranzitia de la prezenta fizica in zona digitala.

28 Aprilie 2021 | Info banci

Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor
Romanii nu mai cred in beneficiile amanarii ratelor

Pana pe 15 martie 2021, bancile primisera 21.825 de solicitari de suspendarea obligatiilor de plata din partea clientilor persoane fizice si juridice. Marea majoritate a acestor solicitari au venit din partea persoanelor fizice (96%) si doar 800 de cereri din partea companiilor.

15 Aprilie 2021 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus