Conso, sursa de incredere pentru Consiliul Concurentei

Studiul privind concurenta in sectorul bancar realizat de Consiliul Concurentei si Societatea Academica din Romania cuprinde mai multe pasaje din Ghidul de credite imobiliare de pe Conso. Desi ne bucura increderea acordata, recomandam autorilor sa precizeze pe viitor si sursa materialelor folosite la realizarea studiilor.

Informatiile postate pe Conso.ro au devenit recent o sursa valoroasa pentru Consiliul Concurentei. Acesta a realizat impreuna cu Societatea Academica din Romania, un studiu denumit Piata unica, piata nationala: politica de concurenta in sectoare cheie 2009, unde a apelat si la expertiza oferita de Conso.ro. Lansarea studiului in dezbatere publica a avut loc in cadrul evenimentului “Concurenta – cheie a dezvoltarii economice si a bunastarii consumatorului”, ce a avut loc pe 6 octombrie la Bucuresti.

In capitolul referitor la sectorul bancar, autorii au recurs pentru fundamentarea studiului la Ghidul de credite imobiliare de pe Conso.ro. Site-ul nostru s-a dovedit foarte util in ceea ce priveste explicarea modului in care bancile romanesti modifica ratele dobanzilor la credite.

Informatia a fost atat de bine prezentata de Conso.ro, incat frazele au fost copiate aproape cuvant cu cuvant (vezi documentele atasate in josul paginii). Din pacate, autorii studiului au preluat ad-literam o parte din Ghidul de credite imobiliare de pe Conso, fara sa precizeze sursa.

Avand in vedere ca la realizarea studiului a participat si Societatea Academica din Romania – un think tank independent – acest lucru nu poate decat sa ne bucure. O publicatie financiara dobandeste mai multa credibilitate atunci cand este folosita ca reper in studiile de specialitate. Cu o singura conditie: ca sursa informatiilor preluate sa fie precizata!

Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu afirma, in prefata lucrarii, ca intentioneaza ca acest raport sa devina un demers anual. Aceasta initiativa este, fara indoiala, binevenita in contextul in care climatul concurential de pe piata bancara romaneasca lasa mult de dorit.  Insa editiile viitoare ar trebuie sa mentioneze si sursa materialelor preluate. Aceasta este o conditie minima, care trebuie respectata de autorii oricarui studiu, cu atat mai mult de un raport care poarta girul unei importante institutii a statului.

Conso considera benefic ca pe viitor Consiliul Concurentei, dar si alte institutii ale statului, sa foloseasca site-ul nostru ca sursa de informatii, apreciat in prezent de peste 40.000 de utilizatori care ne citesc saptamanal. Un site care ofera informatii financiar-bancare actualizate este o sursa credibila si poate folosi tuturor celor care isi doresc sa fie la current cu cele mai noi tendinte din domeniul serviciilor bancare pentru consumatori.

In multiple ocazii, Conso a adus in atentia opiniei publice, practici care afecteaza concurenta in domeniul bancar. Si vom continua sa tratam aceste subiecte si pe viitor, convinsi de faptul ca preluarea cat mai rapida in Romania a practicilor bancare din tarile europene dezvoltate ar fi de natura atat sa imbunatateasca relatia dintre banci si client, dar si imaginea bancilor in ochii clientilor.

Bancile tin cu dintii de clienti
Comisionul de rambursare anticipata: Bancile descurajeaza migrarea spre credite mai ieftine
Competitie mediocra intre bancile romanesti

Distribuie articolul


Un proiect sustinut de

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

ALTE ARTICOLE - Info banci


Cum se deschide un cont bancar exclusiv online
Cum se deschide un cont bancar exclusiv online

Pandemia a obligat furnizorii de servicii financiare sa se plieze pe noile norme sociale iar distantarea fizica se poate practica acum intre functionarii si clienti cu conditia sa existe o conexiune de internet functionala si autentificarea prealabila a solicitantilor.

20 Octombrie 2020 | Info banci

Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB
Mai putine impacari intre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB

Daca anul trecut, in 85% dintre negocieri, partile acceptau solutia data de conciliatori, procentul a scazut la 80% in acest an, tendinta fiind observata in ultimele luni. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB?

7 Octombrie 2020 | Info banci

Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB
Bilant la 5 ani si planuri de viitor pentru CSALB

In luna septembrie, s-au Implinit 5 ani de la Infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor In domeniul Bancar (CSALB), prima entitate care solutioneaza pe cale extrajudiciara litigiile dintre consumatori si comerciantii din sistemul financiar-bancar.

30 Septembrie 2020 | Info banci

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi
Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

18 Septembrie 2020 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus