Noul regulament propus de CNVM va permite fondurilor mutuale sa-si creeze o retea de agenti de vanzare. Acest lucru poate duce la atragerea unui numar mai mare de invesitori, spune seful societatii de administrare SIRA, dar cel mai bun mijloc de promovare il reprezinta performanta fondului.
Ceea ce este important pentru un investitor nu este forta de vanzare, ci rezultatul oferit, indiferent de contextul pietei, mai ales ca investitorul roman se uita in special la randamentele obtinute, crede directorul executiv de la SIRA, Marius Olteanu.
“Ceea ce am constatat in ultimii ani este ca investitorul mic din Romania isi doreste un randament in termeni absoluti, binenteles cu asumarea riscurilor aferente”, afirma Olteanu.
In viziunea lui, acest lucru explica de ce fondurile de actiuni au atras cel mai mare numar de investitori in ultimii ani de activitate.
Agentii de vanzare persoane fizice, un cost inutil
“Daca un investitor ia decizia sa investeasca, se intereseaza de canalele de distributie existente si va stii unde sa investeasca”, este de parere administratorul.
Noul regulament propus de CNVM va permite fondurilor sa apeleze la agentii de vanzare persoane fizice pentru a-si distribui produsele. Seful SIRA crede insa ca acesti agenti ar reprezenta un cost inutil in prezent pentru o societate de administrare a investitiilor.
Un agent de vanzare persoana fizica ar implica mai multe inconveniente, principalul fiind riscul reputational. « Agentul isi castiga venitul numai dintr-un comision si astfel ar putea sa fie tentat sa exagereze, ca sa nu spun mai mult, in activitatea de vanzare », afirma Olteanu.
Seful SIRA spune ca un alt inconvenient este ca agentul trebuie trimis la un curs de specialitate (in cazul in care se clarifica acest aspect din partea CNVM), iar aceste cursuri se fac cu o anumita frecventa si numai de 3-4 institutii.
Mai mult, agentii trebuie motivati si controlati (cel mai important aspect, de altfel), ceea ce necesita un buget special alocat. Iar, in final, nu se stie in ce masura rezultatele vor fi pe masura eforturilor depuse.
Sunt preferate retelele externe
“Cum poti face vanzarea cat mai eficienta pe termen lung? Raspunsul este concentrarea asupra conceptului de baza, si anume administrarea investitiei. Ceea ce face avantajul competitiv fata de concurenta este flexibilitatea, inovatia si rapiditatea in decizie”, subliniaza Marius Olteanu.
Daca insa ar fi necesara apelarea la o forta de vanzare din afara, administratorul fondurilor SIRA ar alege mai degraba un broker de produse financiare.
“Prefer sa contractez un broker de fonduri de pensii sau o entitate care ar avea ca obiect de activitate vanzarea asigurarilor si pensiilor”, afirma Olteanu.
Astfel, costurile fixe aferente ar fi externalizate, nu ar mai fi suportate de societatea de administrare, iar eficienta ar fi mai mare prin transferarea experientei acumulate in celelalte domenii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News