Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Serviciile bancare dezamagesc consumatorii in toata Europa


Trei sectoare de servicii importante pentru consumatori – sectorul energetic, serviciile bancare si transportul (trenurile, autobuzele si tramvaiele) – produc cele mai multe probleme pentru consumatori, se arata intr-un raport al Comisiei Europene.

Acesta este cel de-al doilea raport al Comisiei Europene care analizeaza peste 20 de sectoare de bunuri si servicii in functie de 5 indicatori cheie:

  • Preturile
  • Posibilitatea de a schimba furnizorul
  • Satisfactia clientilor
  • Reclamatiile
  • Siguranta
 
Obiectivul raportului este de a identifica momentele in care pietele prezinta un risc inalt de a nu functiona in mod adecvat pentru consumatori. Iar, „practicile tarifare existente in sectorul bancar merita fara indoiala atentia noastra”, se arata in comunicatul oficial.
 

Dobanzile cresc inegal

 
Comisia Europeana este nemultumita ca atat comisioanele bancare, cat si ratele dobanzilor difera considerabil si in mod inexplicabil intre statele membre.

De exemplu, ratele dobanzilor pentru creditele de consum, ajustate pentru o perioada cuprinsa intre 1 si 5 ani, s-au modificat in intervalul analizat cu 0,21% in Suedia si 12,12% in Estonia, ceea ce evidentiaza existenta unor divergente cauzate de costului capitalului.

Totodata, serviciile bancare constituie un sector deosebit de problematic in ceea ce priveste comparabilitatea ofertelor, facilitatea de a schimba banca si realizarea efectiva a schimbarii.
 
In medie, 11% din utilizatorii serviciilor bancare de retail au schimbat banca in ultimii doi ani. Doar 9% din titularii de conturi curente au schimbat furnizorul; cei mai inclinati sa faca acest lucru - detinatorii de credite ipotecare sau de produse de investitii - reprezentau totusi numai un procent de 13%.
 

Piata energiei va fi monitorizata mai atent

Celelalte doua sectoare de care consumatorii sunt la fel de nemultumiti sunt cel al energiei si al transportului urban.

Dintre cele trei sectoare care produc cele mai multe probleme pentru consumatori, sectorul energetic este cel pentru care acestia cheltuiesc cel mai mult (5,7% din bugetul lor familial).

In cadrul sectorului energetic, cea mai mare parte din cheltuielile consumatorilor se indreapta catre electricitate (2,1%). Piata de comert cu amanuntul a electricitatii va face obiectul unui studiu de monitorizare, care va fi realizat in 2009 si se va concentra pe conditiile de consum ale gospodariilor in situatii specifice, de exemplu comparabilitatea ofertelor, practicile comerciale neloiale si modalitatile de facturare.

Consumatorii cei mai putin satisfacuti si care intampina cele mai multe probleme sunt cei care utilizeaza serviciile de transport urban si extraurban (autobuzele, trenurile, tramvaiele): mai putin de jumatate din consumatori sunt satisfacuti de aceste servicii.
 
Principalele motive de nemultumire sunt legate de nivelurile preturilor, de atractivitatea ofertelor comerciale, de facilitatile de cumparare si de atentia acordata consumatorilor. Un consumator din patru a intampinat probleme cu aceste servicii si a depus o reclamatie.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Info banci


Neogen investeste in Conso

Conso.ro anunta atragerea in structura asociativa a societatii Conso Media Group SRL a unui investitor cu experienta in online, Neogen SA. Prin achizitie directa si majorarea capitalului social, Neogen detine aproximativ 27% din Conso.

10 Mai 2018 | Info banci

Banca Transilvania a preluat oficial Bancpost

Banca Transilvania a primit unda verde pentru integrarea Bancpost. Banca din Cluj a devenit actionar cu drepturi depline la entitatile preluate de la Eurobank Group, dupa ce a obtinut toate aprobarile necesare in acest scop. Un comunicat de presa al BT dezvaluie si detaliile tranzactiei.

4 Aprilie 2018 | Info banci

Ce tranzactii se confirma pe piata bancara din Romania?

Situatie rar intalnita pe piata bancara. Banca Nationala a Romaniei (BNR) a respins tranzactia prin care OTP Bank intentiona sa preia Banca Romaneasca. Decizia nu a fost oficial explicata, insa era oarecum asteptata, avand in vedere termenul indelungat de analiza. In schimb, o alta tranzactie in derulare a primit toate aprobarile necesare.

19 Martie 2018 | Info banci

Angajatii din banci nu vor mai fi ''premiati'' pentru planul de vanzari

Angajatii din sistemul bancar nu vor mai putea fi motivati financiar sa vanda clientilor produse si servicii cat mai multe si cat mai complexe. Prevederea este cuprinsa intr-un Ghid emis de Autoritatea Bancara Europeana (ABE) pe care trebuie sa il respecte toate institutiile aflate sub supravegherea BNR incepand din data de 13 ianuarie 2018.

8 Ianuarie 2018 | Info banci

Mai multe articole

Inapoi sus